Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-15, 20:54
Medlem
Mindre mängder kan man ha under läppen som snus.. och som sista utväg sväljer man det...
Citera
2006-10-15, 20:56
Medlem
Jag har enbart sett tull på tågen en gång. Och jag har åkt en hel del mellan malmö-köpenhamn.

Men är du riktigt smart och vill slippa risken med tull till nästan 100% så tar du tåget till helsingör från köpenhamn, sen sundsbussen över, detta alternativet blir t.om billigare än tåget över bron.

Tullen vid sundsbussarna är nästan obefintlig, jag åker över där minst 20 gånger varje sommar, och har sett tull En gång, dom har dessutom ingen hund där som de har på tåget över bron
Citera
2006-10-15, 21:02
Medlem
Banonis avatar
Jag ska ge dig ett säkert tips...

När du har köpt ditt shit, så går du på tåget... du lägger ditt stash i en väska som inte kan kopplas till dig, du lägger väskan någonstans på tåget, men du sätter dig någon helt annan stans. Skulle tullen komma på tåget och dom hittar väskan så finns det inget som säger att den är din (Lite osis för den som sitter ovanför väskan, men vafan :P ) När du sedan skall av från tåget på din slutstation så hämtar du din väska (Om inte någon snor den) Det enda problemet skulle vara om dom kontrollerar dig innan du går på tåget och när du går av, och jag vet inte hur ofta dom gör det eller om det ens händer.
Citera
2006-10-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banoni
Jag ska ge dig ett säkert tips...

När du har köpt ditt shit, så går du på tåget... du lägger ditt stash i en väska som inte kan kopplas till dig, du lägger väskan någonstans på tåget, men du sätter dig någon helt annan stans. Skulle tullen komma på tåget och dom hittar väskan så finns det inget som säger att den är din (Lite osis för den som sitter ovanför väskan, men vafan :P ) När du sedan skall av från tåget på din slutstation så hämtar du din väska (Om inte någon snor den) Det enda problemet skulle vara om dom kontrollerar dig innan du går på tåget och när du går av, och jag vet inte hur ofta dom gör det eller om det ens händer.

Säkert?

Vet du hur ofta dom står utanför tågen, där det inte finns någon chans att gömma skiten?

Det säkra tipset hade jag inte satsat en krona på.
Citera
2006-10-15, 21:13
Medlem
Banonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Säkert?

Vet du hur ofta dom står utanför tågen, där det inte finns någon chans att gömma skiten?

Det säkra tipset hade jag inte satsat en krona på.

Grabben.. jag lever i skåne och danmark, jag pendlar varenda kuk dag fram o tillbaks... Jag ser har aldrig varit med om att dom kontrollerat innan man går på tåget eller när man hoppar av, men om du vill vara på den helt jävla säkra sidan så köper du ditt stash... går på en station utanför köpenhamn och där tull inte existerar (dvs inte centralstationen) och gör det som jag sa innan, därefter åker du tåget över bron och kanske till landskrona, helsinborg, ängelholm eller var du nu ska, där tullen inte existerar...
Citera
2006-10-15, 21:43
Medlem
F-T-Ps avatar
min förra gittarist bode/bor i danmark. han brukade ta med sej en 50 g varje gång, sen levde vi på det under repingar o innan nån spelning. han åkte iofs båten över så jag vet inte hur det är med bron. men båten gick ju vägen iaf.
Citera
2006-10-15, 22:06
Medlem
Bästa tipset: Ta Taxi Skåne från Kastrup. Körde där i ett par år, 6-15ggr i veckan körde jag t/r Malmö - Kastrup. Endast stannad en gång med frågan:

-Har du något att deklarera?
-3 hekto prima varor i reservhjulet! Ska vi dela? Fast bara om du inte säger nåt om de prostituerade jag har i bagaget...
(Samtidigt skratt från vakt och mig)
Needles to say hade jag 3 heggar i reservhjulet.
Citera
2006-10-15, 22:09
Medlem
om man ska vara så jävla säker och inte vill ta några chanser
får man väl svälja skiten i en kondom då, eller helt enkelt låta
bli... fattar inte vad problemet är
Citera
2006-10-15, 23:03
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
De blir väl inte billigare att köpa i christiania, så varför åker man dit och handlar?
Citera
2006-10-15, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
De blir väl inte billigare att köpa i christiania, så varför åker man dit och handlar?
ditt första inlägg!!!

det är nog lite billigare om man inte har bra kontakter här i Sverige.
Citera
2006-10-15, 23:09
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tåget är nog säkrast, inte minst på dagen!
Bussen skulle jag nog inte ta, och absolut inte på natten.
och dom har visst massa hundar vid tullen, speciellt vid bussgaraget!
Citera
2006-10-15, 23:09
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
ditt första inlägg!!!

det är nog lite billigare om man inte har bra kontakter här i Sverige.

hahah nähä?! ska du inte säga "välkommen" ?

Lite onödigt och åka dit för att köpa lite röka, fixa bättre kontakter här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in