2006-10-16, 00:26
Medlem
Banonis avatar
Du kan väl skicka dina grejer med post över till Sverige. I ett vanligt brev så kan du ha upp till 20g och endast betala 10kr i porto. Inte en jävel kolla ett vanligt litet gulligt brev. Du skickar det till någon vän eller en brud du känner, skulle nu snuten gå och fråga personen vem brevet kom ifrån (vilket inte händer) så säger personen bara "nej, ingen aning, något måste blivit fel" står det ingen avsändare på kuvertet så är det rätt svårt att lista ut vems brevet är och vems stash det är.
Citera
2006-10-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banoni
Grabben.. jag lever i skåne och danmark, jag pendlar varenda kuk dag fram o tillbaks... Jag ser har aldrig varit med om att dom kontrollerat innan man går på tåget eller när man hoppar av, men om du vill vara på den helt jävla säkra sidan så köper du ditt stash... går på en station utanför köpenhamn och där tull inte existerar (dvs inte centralstationen) och gör det som jag sa innan, därefter åker du tåget över bron och kanske till landskrona, helsinborg, ängelholm eller var du nu ska, där tullen inte existerar...

"grabben" lever också i skåne, och har gjort det i hela sitt liv, "grabben" har åkt över till danmark såpass mycket så han vet med säkerhet att där finns tull med hund ute på stationen i malmö vissa dagar, "grabben" vet att man inte kan se tullen när man är på tåget, så när man tar sin väska som man hade nån annanstans innan, och går ut. Så kommer hundfan lukta att du har något i väskan som inte borde vara där.
Citera
2006-10-16, 11:02
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
De blir väl inte billigare att köpa i christiania, så varför åker man dit och handlar?

Jo, det är rätt mycket billigare. Sen brukar ju kvalitéen vara avsevärt mycket bättre en din standard torsk i Sverige...
Citera
2006-10-16, 11:55
Bannlyst
varför skriver ni tipsen här??

ta det privat man!
Citera
2006-10-16, 14:45
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOrbit
Jo, det är rätt mycket billigare. Sen brukar ju kvalitéen vara avsevärt mycket bättre en din standard torsk i Sverige...

Min "torsk" räcker för mej .
Det kostar ju att åka fram och tillbaka och de blir väl inte så billigt i längden eller?
Citera
2006-10-16, 14:48
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Sen bilr det inte billigt om man skulle torska på det.
Citera
2006-10-16, 15:29
Medlem
Banonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
"grabben" lever också i skåne, och har gjort det i hela sitt liv, "grabben" har åkt över till danmark såpass mycket så han vet med säkerhet att där finns tull med hund ute på stationen i malmö vissa dagar, "grabben" vet att man inte kan se tullen när man är på tåget, så när man tar sin väska som man hade nån annanstans innan, och går ut. Så kommer hundfan lukta att du har något i väskan som inte borde vara där.

Om du läste vad jag skrev innan så hoppas jag "grabben" vet om att i Dösjebro, Hittarp, Landskrona, Lund och alla andra småstationer så finns det inte en enda tulljävel
Citera
2006-10-16, 17:01
Medlem
Thomans avatar
Jag var där i lördags,då jag köpte en del skickade jag hem det på posten. Det kom på 1arbetsdag. Funkar prima!
Citera
2006-10-16, 17:05
Medlem
Thomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
hahah nähä?! ska du inte säga "välkommen" ?

Lite onödigt och åka dit för att köpa lite röka, fixa bättre kontakter här

Vadå "onödigt" det som säljes där är oftast mycket bättre en det som säljes i Sverige. Plus att det är en upplevelse att dra dit, stämningen är så magiskt.

Bara för att du har dina kontakter så har du störst kuk?
Alla kanske inte har samma längd på kuken som du!
Citera
2006-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banoni
Om du läste vad jag skrev innan så hoppas jag "grabben" vet om att i Dösjebro, Hittarp, Landskrona, Lund och alla andra småstationer så finns det inte en enda tulljävel

Jag vet, jag bor där..
Citera
2006-10-17, 07:24
Medlem
Skäggbiffs avatar
Grejjen är den, du ska inte bry dig om vad folk säger om att tullen aldrig är på tågen, det spelar ingen roll. Tullen kommer IN på tåget kanske 1/10 gånger, men det står 5/10 vid stationen, och det vet jag då jag pendlar till köpenhamn + jag har åkt fast, det är inget trevligt rum du får sitta om du åker fast
Citera
2006-10-17, 13:33
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoman
Vadå "onödigt" det som säljes där är oftast mycket bättre en det som säljes i Sverige. Plus att det är en upplevelse att dra dit, stämningen är så magiskt.

Bara för att du har dina kontakter så har du störst kuk?
Alla kanske inte har samma längd på kuken som du!

Jag tycker det är onödigt och lägga ut massa extra pengar med resan fram och tillbaka plus att man kan åka dit för smuggling, som jag skrev förut.
Vad är de för magsik stämning i chriss? ser inge magiskt med jävla massa snutar överallt och sjukt nojiga dödsknarks langare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in