2005-08-15, 11:15
Medlem
sho
tänkte dra till criss nästa vecka och undrar om man kan få tag på ett hegge okej röka för 2500 - 3000 svenska ? va där föra månaden och fick 25 g för 900 danska

peace
Citera
2005-08-15, 18:36
Medlem
Kosstaskens avatar
har satt och grubblat på en ide ett tag. säg att man kommer från kontinenten och åker hem via fredrikshavn-gbg färjan. När du börjar närma dej gbg är det ju inte värre än att gå upp på soldäck (förslagsvis åker du på kvällen/natten så man är lite diskret) och kastar ner en sin ryggsäck i nånstans i älven.
Sen ringer du din kompis som sitter i en liten båt som på 10 minuter åker och plockar hem den flytande ryggsäcken.
klart!
Citera
2005-08-20, 04:14
Medlem
Bump

HAr bara en fråga till er som rekommenderar att man skickar sina "droger# till en annonym postlåda etc ...

Varför inte bara skicka det till sig själv? Så vitt jag vet så får polisen i Sverige inte syssla med brotts-hetsning så att tullen skulle "sätta dit en" genom att vänta på att man hämtar ut paketet för att sedan haffa en är väl bara en myt?

OM tullen nu kontrollerar paketet ringer de väl upp en, frågar om man väntar något paket från Amsterdam. När man SJÄLVKLART svarar nej frågar de om de är ok att de förstör produkterna o sedan är man off the hook. Kan ju aldrig bevisa VEM som skickat ett paket. Klart som fan de inte är brottsligt att hämta ut ett paket på posten "utan att man känner till innehållet". KAn ju aldrig stå tiillsvars för vad någon annan skickar.

Fick nyligen hem en post-avi som ja inte visste vad de var, visade sig vara en djävla massa årsredovisningar från svenska företag. Tydligen ett stående skämt när man läser ekonomi på högskolan ...

Poängen är att de bara kan sluta på två olika sätt:

1) Tullen kontrollerar paketet, ringer upp, man nekar all kännedom o allt är lungt förutom att man förlorar lite pengar.

2) Paketet kommer fram som 10.000-tals andra "oskyldiga" paket som skickas var dag från utlandet ...

eller?
Citera
2005-08-20, 04:17
Medlem
Bump
Citera
2005-08-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlBundy79
HAr bara en fråga till er som rekommenderar att man skickar sina "droger# till en annonym postlåda etc ...

Varför inte bara skicka det till sig själv?

De händer att folk vars knarkpaket fastnat i tullen får en husrannsakan.

Vet inte vad du tycker om såna, men jag slipper helst dem. Speciellt om man råkar bo tillsammans med någon som inte delar ens hobby.

Bor du ensam, är helt ren och inte har något hemma så är det bara att neka så händer inget oavsett, men jag undviker gärna att vara misstänkt för narkotikabrott, du ska ju inte tro att de bara glömmer bort en sådan incident bara för att du inte åker dit.

Men visst, chansen är väl inte så stor att paketet fastnar, bara att jag tycker inte det är en risk värd att ta.

Gör man dessutom det regelbundet är det bara en tidsfråga innan man åker fast, såvida man inte hittat något jättebra lösning på problemet.
Citera
2005-08-20, 14:01
Medlem
okej, de är ju förvisso ett problem, tänkte inte/visste inte alls om det ..

Tycker de låter sjukt dock, då måste de ju regrestrera en på nått sätt. Känns lite främmande i en rättsstat som Sverige, kollar du dessutom i RB kap 28 så krävs de ganska starka skäl till att förordna om en husrannsakan (samma sak gäller hänvisningen från smuggellagen), så tror ärligt talat inte att de var paketet utan misstanke för annat brott som gjorde att polisen dök upp hos vederbörande. Att ett paket utan avsänddaradress, med lite knark i det som skickas till dig o som du nekar kännedom om, skulle kunna utgör laglig grund för en husrannsakan ....nja vore absurt tycker ja iaf. Någon jurist som vet mer?
Citera
2005-08-20, 15:29
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Men om man skulle ha en flaska shampoo och lägga in lite röka där i, skulle verkligen lukten komma genom schampoot och korken..? Så jävla bra luktsinne kan de ju inte ha.

Om man bara e försiktig att inte komma i kontakt med utsidan av flaskan.
Jo det kan de göra. När hunder jagar folk i naturen känner de spår av svett på marken som kommit genom skosulan. Det är helt stört.
Citera
2005-08-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Jo det kan de göra. När hunder jagar folk i naturen känner de spår av svett på marken som kommit genom skosulan. Det är helt stört.

.....Jyckar har verkligen ett helt sjukt luktsinne! Om man skulle göra en jämförelse mellan en hunds luktsinne och en människas så får människans "luktsensorer" plats på ett frimärke medan jyckens är stor som en fotbollsplan! Kommer inte ihåg vart jag har hört detta, tror det var någon tidsskrift eller liknanade men i vilket fall som helst så ska en jyckes luktförmåga aldrig underskattas. Den som kommer på ett sätt att på något smidigt sätt blockera en hunds luktsinne kommer kunna göra grova pengar!
Citera
2005-08-20, 17:15
Medlem
gendarns avatar
Känner en som blev stoppad av tullare med hundar. Han klarade sig för att han hade köpt en kaktus och stoppade gräset i jorden. När hunden sniffade på kaktusen stack den sig på nosen och vågade inte tillbaks. Lite flyt måste man ha. Kanske inte alltid funkar.
Citera
2005-08-20, 17:45
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
2? Med lite ansträngning och glidmedel så borde man lätt kunna få upp 20g i kaktunneln.
Fick mig förresten att tänka på goatse-mannen... Han borde ju kunna få upp typ ett kilo .
En polare till mig fick med sig 180g röka i röven.. Förövrigt kan jag säga att jag blev stoppad på Arlanda efter att jag hade varit i Afrika. Antagligen så luktade bagaget gräs + att jag hade med frön, men dom fick jag behålla. Jag fick strippa för dom, samma för min flickvän.
Citera
2005-08-20, 17:57
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gendarn
Känner en som blev stoppad av tullare med hundar. Han klarade sig för att han hade köpt en kaktus och stoppade gräset i jorden. När hunden sniffade på kaktusen stack den sig på nosen och vågade inte tillbaks. Lite flyt måste man ha. Kanske inte alltid funkar.
Låter ju helt oroligt, hunden kan ju känna lukten på ganska långt avstånd. Inte behöver den ha hela nosen i jorden för att känna att det ligger gräs där. Men men... han kanske hade tur.
Citera
2005-08-21, 00:52
Medlem
PyR0s avatar
Skulle man inte kunna lägga ner bitarna i en spritflaska eller något. Då borde ju inte lukten slinka ut, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in