Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-22, 22:17
Medlem
Kung-Kongs avatar
Om man nu skulle vilja skicka lite grönt, säg 5-10G med post från säg Holland till kanske Sverige.
Vilket är då det bästa sättet att göra detta på? Vakuumförpackat i ett kuvert lr något?
Citera
2008-12-22, 22:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Om man nu skulle vilja skicka lite grönt, säg 5-10G med post från säg Holland till kanske Sverige.
Vilket är då det bästa sättet att göra detta på? Vakuumförpackat i ett kuvert lr något?
Ja, vacumpacka ditt gröna är det bästa du kan göra.
Under denna process är det viktigt att man inte får in föregående steget i nästa.
Vilket betyder att när man får det gröna i första omgången, så har man CB på fingrarna.
Så plasthandskar tar du på dig efter du fyllt första påsen, hanterar nästa paketering med nya handskar.

Nu när man är ner i NL så kan det vara svårt att kunna vacumpaketera det, men det finns aromtäta påsar att köpa på en del smokeshops.
Så införskaffa sådana om du inte har tillgång till vacumpaketerare.

Men även vacumpaketering kräver aromtäta påsar.
Dessa påsar håller CB lukten från hunden en viss tid.

Men samma tillvägagångssätt gäller här.
Slarvar man så ökar risken att ditt brev/paket fastnar i tullen.

För hundar känner allt om dom kommer med nosen över just ditt brev/paket.
Citera
2008-12-22, 22:42
Bannlyst
Jag kom just att tänka på detta med båtar och började filosofera vidare över det, och då slog det mig

Vi säger t.ex. att man ska smuggla 1kg Brunt, man lindar in det ordentligt så att det blir vattentätt. Sedan så fixar man antigen ett snöre som man fäster vid båten litet och osynligt eller så monterar man dit paketet under båten på något sätt och sedan är det bara att tuta och köra iväg till sverige?

Det lär väl inte lukta igenom vattnet? @_@
Citera
2008-12-22, 22:47
Medlem
deepmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Jag kom just att tänka på detta med båtar och började filosofera vidare över det, och då slog det mig

Vi säger t.ex. att man ska smuggla 1kg Brunt, man lindar in det ordentligt så att det blir vattentätt. Sedan så fixar man antigen ett snöre som man fäster vid båten litet och osynligt eller så monterar man dit paketet under båten på något sätt och sedan är det bara att tuta och köra iväg till sverige?

Herregud, är du bäng eller? hahaha
Citera
2008-12-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, vacumpacka ditt gröna är det bästa du kan göra.
Kan du förklara varför vakumförpackning skulle hindra luktmolekylerna från att ta sig ut? Gärna med länk till någon pålitlig källa.
Citera
2008-12-22, 23:22
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Kan du förklara varför vakumförpackning skulle hindra luktmolekylerna från att ta sig ut? Gärna med länk till någon pålitlig källa.
Kan du förklara vart det står att det skulle hindra luktmolekylerna från att ta sig ut? Gärna med pålitlig källa.
Citera
2008-12-22, 23:25
Medlem
Showzs avatar
Citat:

Inte ens svea har pengar nog att skicka ut hundar i vattnet
Citera
2008-12-22, 23:28
Medlem
Vad tror ni om ett postpaket Sverige - Norge med brunt? Är tullen turbonoga med att kolla alla paket? Tänkte mig ett vadderat kuvert med en dvd-film i, och typ det bruna inplastat i småbitar inuti dvd-fodralet.
Citera
2008-12-22, 23:58
Medlem
Citat:

Ja och i paketet är det salt som sjunker till bottnen för att lösas upp man har också helium i något för att paketet ska flyta upp igen. Gps har man för att kunna åka tillbaka till stället om tullen kollar en. Jäkligt smart sätt faktiskt, likt once upone a time in america.
Citera
2008-12-23, 00:17
Medlem
thatdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av göken
Om man sväljer t.ex en femma brunt innan man drar förbi tullen, då känner väl hundarna av lukten eller? Men om man blir tagen då för lukten, vad gör dom då? Kroppsvisiterar en för å hitta de bruna, men när dom inte hittar det, vad gör dom då? Blod/piss prov tar dom nog, men kan dom se något på det, om man har käkat det typ 1 timme innan provet?

Inte för att det skulle vara speciellt trevligt att rota igenom skiten sen när det kommer ut...

Då kör tullvakten upp sin bodybuilderarm, med en omkrets på 120cm, i din röv och börjar gräva..
Citera
2008-12-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Kan du förklara vart det står att det skulle hindra luktmolekylerna från att ta sig ut? Gärna med pålitlig källa.
Hela inlägget handlar ju om hur man ska förhindra lukten att tränga ut så inte någon hund kan nosa upp det. Kan du tänka dig någon annan anledning till att man skulle vilja vakumförpacka?
Citera
2008-12-23, 02:28
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:

Att sätta knark under fartyg från diverse länder är inte så ovanligt.
Tullen dyker då o då för att kolla sånt.
Dom visar hur det går till i ett avsnitt utav Kustbevakarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in