2008-05-21, 23:11
Medlem
Cunnilinguss avatar
Om man postar 10 G från Umeå till sin egen adress i Stockholm, vad händer om de mot förmodan skulle kolla i kuvertet? Slänger de bara bort det eller kollar de upp mig som mottagare? Kan i så fall påstå att jag inte har någon aning om varför det postats till mig?
Citera
2008-06-06, 11:45
Medlem
nelotsips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Om man postar 10 G från Umeå till sin egen adress i Stockholm, vad händer om de mot förmodan skulle kolla i kuvertet? Slänger de bara bort det eller kollar de upp mig som mottagare? Kan i så fall påstå att jag inte har någon aning om varför det postats till mig?

jag är helt säker på att de inte på något sätt kan bevisa att du har någon som helst vetskap om det. så skicka du ditt röka, finns inget att vara rädd för, säg bara att du har kompisar som röker på eller något och att några är i umeå just nu

btw, jag kanske ska till umeå på tisdag, vad är det för superweed du har ramlat över?
Citera
2008-06-06, 14:10
Medlem
SandaPandans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus

undrar om jag känner dig..
Citera
2008-06-06, 15:19
Medlem
B_F_Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nelotsip
säg bara att du har kompisar som röker på eller något och att några är i umeå just nu

Nejnejnej, du har ingen aning om någonting angående det alls, om dom frågar vad du kan tro att det är, säg bara att du inte vet och inte kan spekulera kring det.

Såfort man börjar spekulera vet dom om att du har suttit och "smidit" på en bra bortförklaring. Dock tror jag inte det skulle innebära någon nämnvärd risk, men att tiga är guld brukar man ju säga
Citera
2008-06-07, 07:52
Bannlyst
Enklaste ar att ta taget till Kopenhamn....Ak pa en vecko dag kvall efter 19.00...fins inte en tullare i sikte. Ta bara sa mycket som du behover sjalv sa blir ju straffet mindre normal ar det bara boter....det har blivit lite mildare....polarn fick bara boter nar han akte dit...
Citera
2008-06-08, 16:37
Medlem
Liveintheflows avatar
Såg inga brevlådor i amsterdam senast,måste man gå till posten eller hur funkar det?
Citera
2008-06-08, 19:12
Medlem
Nojlagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
Såg inga brevlådor i amsterdam senast,måste man gå till posten eller hur funkar det?

Röda postlådor finns på många ställen i Amsterdam. Se bara till att lägga brevet i "övriga postkoder" så det inte går med internposten och försvinner.
Citera
2008-06-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow

Ganska lätt o bara kuta in på ett TNT-kontor(posten) annars. Dom finns lite här och där. Då väger dom och så köper du frimärken där och väljer sändningssätt osv. Smidigt med allt på en gång. Jag brukar gå dit iaf.
Citera
2008-06-09, 10:16
Medlem
Pepé le Pews avatar
Skulle inte rekomendera att ta med sig flygledes från Amsterdam. Har själv varit där två gånger, och båda gångerna blivit genomsökt av en tulltjänsteman vid Arlanda (detta utan att jag haft något/någon hund i närheten). Frågade varför sådant var fallet, och tulltjänstemannen svarade att när det kommer flyg från Amsterdam så höjs säkerheten, alltså de kollar så många ungdomar som möjligt.

Ser inte "knarkig" ut alls, fick klä av mig alla kläder båda gångerna. Vänner som gjort samma resa har samma erfarenheter.
Citera
2008-06-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepé le Pew
Skulle inte rekomendera att ta med sig flygledes från Amsterdam. Har själv varit där två gånger, och båda gångerna blivit genomsökt av en tulltjänsteman vid Arlanda (detta utan att jag haft något/någon hund i närheten). Frågade varför sådant var fallet, och tulltjänstemannen svarade att när det kommer flyg från Amsterdam så höjs säkerheten, alltså de kollar så många ungdomar som möjligt.

Ser inte "knarkig" ut alls, fick klä av mig alla kläder båda gångerna. Vänner som gjort samma resa har samma erfarenheter.

Jag reser den sträckan 10-15 gånger om året och jag har aldrig varit med om det. Antingen har du och dina polare haft rejäl otur eller så har jag alltid tur hmm... Jag tänker alltid när jag går igenom att det är ju inga problems att smuggla här. Bara för det skulle dom väl stå där ifall man försökte. Att det ska va ett sånt jävla liv över lite gräs.. Har dom inget vettigare att lägga sina resurser på?..skitkonstigt.
Citera
2008-06-09, 12:43
Medlem
supmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazter_M
bussarna kollar dom

Det man kan göra är att tejpa fast paketet bakom toaletten, vet ett flertal polare som gjort detta..
Citera
2008-06-09, 13:11
Medlem
lugna ner digs avatar
Detta kanske har kommit upp tidigare, men hur skulle det gå om man tar sitt gräs och tejpar fast någonstans i taket på toaletten på tåget? Så det inte syns, för en hund kan ju inte direkt hoppa upp dit och jag förstår att hunden antagligen skulle kolla upp i taket men men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in