Citat:
Ursprungligen postat av iPat
Jag har några frågor runt detta ämne. Skulle aldrig smuggla, är bara nyfiken.
1) Känner en hund skillnad på om dina kläder luktar cannabis eller om du har det på dig?
2) Om en hund signalerar att den känner lukten av cannabis men personalen inte hittar något på dig, släpper dom dig bara då?
3) Om du smugglar cannabis i analen, har dom rätt att känna efter?
Om svaret är ja på föregående fråga, är det någon som har varit med om det?
4) Ni som har erfarenhet, vilken metod är säkrast för att lyckas?
1) Jag antar att du menar om hundarna kan lukta cannabisrök som sitter i dina kläder, och jag vågar inte svara säkert på den frågan, men jag tvivlar på det eftersom det är brandrök. Men om du gnider en haschkaka mot dina kläder kommer dom att lukta det likväl om du har det på dig inneslutet i många lager plast. Ju större parti, desto mer lukt.
2) Rimligtvis borde dom släppa dig om dom inte hittar något, men det beror nog också lite på omständigheterna, så även detta svar är osäkert.
3) Ingen kommer att känna efter i din anal om du smugglar något, och inte blir du röntgad heller, utan om sådan misstanke finns blir du satt på en sk tulltoa, och sedan bara väntar dom.
4) Om du smugglar i analen så är ett trick att ha någonting ovanligt med sig som avleder misstankarna. Jag bar t ex själv med mig en oljemålning i en väska, och räknade med att den skulle få dem att ställa helt andra frågor och leda bort deras misstankar. En gång hade jag köpt lite elektronikprylar i Köpenhamn som jag hade packat ner i en stor kartong, men jag observerade inte att det var en kartong för spritflaskor förrän tullen stoppade mig. Men det var lugnt därför att dom ville bara titta i min spritkartong och släppte mig direkt när dom såg vad som fanns i min låda. Men det avledde deras misstankar om annat. Förstår du vad jag menar? Det finns miljoner tricks.