2011-07-24, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Ett tips kan vara att stiga av vid Lund C istället för Malmö, då kan man sedan ta buss eller pågatåg in till Malmö igen om man nu vill eller ska det.

Malmö C är inte den första stationen som Öresundstågen stannar vid på den svenska sidan.
Det finns två stationer man kan stiga av på före Malmö C.
Citera
2011-07-24, 13:48
Bannlyst
Det är uppenbart att samhället INTE VILL stoppa drogerna, då hade dom fixat till fler tullare så att alla tullstationerna var bemannade dygnet runt med dubbelt antal. Därför går det så slappt till.
Citera
2011-07-24, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Next.Level
Ett litet tips skulle vara att fylla en blomspruta med ammoniak och spraya lite på kläderna ifall narkotikahundar skulle finnas till hands

Ett annat tips, som kanske är bättre, är att se till att ens kläder luktar lite brandrök. Bara lite så att medpassagerarna inte märker något, det räcker. Då ryggar hunden automatiskt tillbaka.

EDIT: Jag talar av egen erfarenhet.
Citera
2011-07-24, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freken1
Vi är tre killar som ska bila ner till Ungern, men först ta en sväng förbi Christiania och inhandla röka, runt 15 g (vi har också 6-7 lappar samt en mindre mängd MDMA med oss redan från Sverige). Vi åker genom Tyskland, Tjeckien, Slovakien och slutligen Ungern. Är det någon som vet hur det ser ut med gränskontroller? Samt om någon har något bra tips på hur vi ska packa sakerna (vi har en minibuss och en hel del packning)?

Jag vet inte hur det är vid gränskontrollerna, men jag kan gissa.

Eftersom cannabis, eller knark överhuvudtaget, vanligtvis inte smugglas det hållet ni skall resa kommer nog inte tullarna leta efter knark, av samma anledning som att danskarna inte kontrollerar resanden från Sverige. Knarket är nämligen billigare i Danmark. Knarket smugglas alltså åt andra hållet, det håll ni reser hem på, så det är nog lugnt.

Vad tror du om det resonemanget?
Citera
2011-07-24, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapato
Hur är det med kameror på tågen från köpenhamn till malmö? Finns det risk att man fastnar på bild med "väskan" och i så fall är det något som tullen kollar igenom när de hittar en anonym väska?

Det finns inga kameror på Öresundstågen.
Citera
2011-07-24, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iPat
Jag har några frågor runt detta ämne. Skulle aldrig smuggla, är bara nyfiken.

1) Känner en hund skillnad på om dina kläder luktar cannabis eller om du har det på dig?

2) Om en hund signalerar att den känner lukten av cannabis men personalen inte hittar något på dig, släpper dom dig bara då?

3) Om du smugglar cannabis i analen, har dom rätt att känna efter?

Om svaret är ja på föregående fråga, är det någon som har varit med om det?

4) Ni som har erfarenhet, vilken metod är säkrast för att lyckas?

1) Jag antar att du menar om hundarna kan lukta cannabisrök som sitter i dina kläder, och jag vågar inte svara säkert på den frågan, men jag tvivlar på det eftersom det är brandrök. Men om du gnider en haschkaka mot dina kläder kommer dom att lukta det likväl om du har det på dig inneslutet i många lager plast. Ju större parti, desto mer lukt.

2) Rimligtvis borde dom släppa dig om dom inte hittar något, men det beror nog också lite på omständigheterna, så även detta svar är osäkert.

3) Ingen kommer att känna efter i din anal om du smugglar något, och inte blir du röntgad heller, utan om sådan misstanke finns blir du satt på en sk tulltoa, och sedan bara väntar dom.

4) Om du smugglar i analen så är ett trick att ha någonting ovanligt med sig som avleder misstankarna. Jag bar t ex själv med mig en oljemålning i en väska, och räknade med att den skulle få dem att ställa helt andra frågor och leda bort deras misstankar. En gång hade jag köpt lite elektronikprylar i Köpenhamn som jag hade packat ner i en stor kartong, men jag observerade inte att det var en kartong för spritflaskor förrän tullen stoppade mig. Men det var lugnt därför att dom ville bara titta i min spritkartong och släppte mig direkt när dom såg vad som fanns i min låda. Men det avledde deras misstankar om annat. Förstår du vad jag menar? Det finns miljoner tricks.
Citera
2011-07-24, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shUbR3
Det smidigaste om man tar tåget från köpenhamn borde väll ändå vara att gå in på toan när man kliver på tågen och gömmer det därinne (t.ex längst ner i soptunnan, tryck upp det över pappret man torkar händerna med.) Sen när man är framme och ska kliva av är det bara att gå in och hämta det.

Då riskerar man inte att åka fast, hittar dom det så kan dom ju inte veta vems det är.
Själv har jag aldrig sett någon tull i tåget från danmark.

Tänk om ni är två smugglare på samma tåg som tänker likadant?
Nej, släpp inte grejorna ifrån dig.
Tullarna kan inte visitera dig ombord på tåget ändå.
Citera
2011-07-25, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Tips till folk som försöker ta över via tåg, lägg godiset i en termos och lägg termosen på dasset i papperskorgen. Täck över med lite papper och sitt i närheten av dasset, när det närmar sig avgång gå in ta den i din väska och gå ut. Detta har jag och kompisarna gjort ett tag och funkar lika bra varje gång.

Så länge du är ombord på tåget är det ingen fara.
Det är när du stiger av tåget du kan bli visiterad.
Vad hjälper dig då din termos?
Citera
2011-07-25, 02:20
Medlem
enjoipandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Det finns inga kameror på Öresundstågen.
Finns det kameror på bussarna?

btw så kan man citera flera användare i samma inlägg
Citera
2011-07-25, 02:53
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Malmö C är inte den första stationen som Öresundstågen stannar vid på den svenska sidan.
Det finns två stationer man kan stiga av på före Malmö C.

Är medveten om att både Hyllie och triangeln finns. Även om båda två finns innan Malmö C så är det ändå säkrare att stiga av i exempelvis Lund
Citera
2011-07-25, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enjoipanda
Finns det kameror på bussarna?

btw så kan man citera flera användare i samma inlägg

Nej, naturligtvis inte.
Sånt måste man ha tillstånd till och det får man inte.
Vem tror du hade velat åka med en buss där det fanns
kameror som filmade passagerarna?
Citera
2011-07-25, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Är medveten om att både Hyllie och triangeln finns. Även om båda två finns innan Malmö C så är det ändå säkrare att stiga av i exempelvis Lund

Med det resonemanget är det ännu säkrare att stiga av efter Lund, så långt bort ifrån Malmö som möjligt, eller hur? Sen kan man ju åka tåg tillbaka till Malmö igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in