2011-07-17, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snicker
Jag tackar åter igen för svaret. Skulle det vara möjligt att åka tidigt till Christiania och pusherstreet för att sedan hinna med rushen till malmö? Vilka öppettider gäller på pusher

mvh

På Pusher Street är kommersen igång dygnet runt.
Det är en liten fördel att köpa sitt hasch tidigt på morgonen
eftersom priset har en tendens att sjunka just när efterfrågan
är lägst.
Haschet tar aldrig slut på Christiania. Det står lastat på pallar
i hamnen. En halv miljon danskar använder cannabis dagligen.

EDIT: Motsvarande siffra för USA är 49 miljoner människor.
Senast redigerad av carllarsen 2011-07-17 kl. 23:04.
Citera
2011-07-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
På Pusher Street är kommersen igång dygnet runt.
Det är en liten fördel att köpa sitt hasch tidigt på morgonen
eftersom priset har en tendens att sjunka just när efterfrågan
är lägst.
Haschet tar aldrig slut på Christiania. Det står lastat på pallar
i hamnen. En halv miljon danskar använder cannabis dagligen.
Tack så mycket för all hjälp! Får hoppas att allt går bra och att jag har turen på min sida
Citera
2011-07-20, 01:24
Medlem
The.Next.Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snicker
Tack så mycket för all hjälp! Får hoppas att allt går bra och att jag har turen på min sida

Ett litet tips skulle vara att fylla en blomspruta med ammoniak och spraya lite på kläderna ifall narkotikahundar skulle finnas till hands
Citera
2011-07-20, 11:26
Medlem
Vi är tre killar som ska bila ner till Ungern, men först ta en sväng förbi Christiania och inhandla röka, runt 15 g (vi har också 6-7 lappar samt en mindre mängd MDMA med oss redan från Sverige). Vi åker genom Tyskland, Tjeckien, Slovakien och slutligen Ungern. Är det någon som vet hur det ser ut med gränskontroller? Samt om någon har något bra tips på hur vi ska packa sakerna (vi har en minibuss och en hel del packning)?
Citera
2011-07-20, 12:42
Medlem
Krids avatar
Vill bara påpeka att sen danskarna har ökat kontrollerna vid bron så är där sjuhelvetes många tullare.
Var bara på en spritresa denna gång med lite äldre släktingar, men vi blev ändå stannade. Såg ingen hund men där var 2 tullare per linje.
Citera
2011-07-21, 13:54
Medlem
Ska ni plocka med er från cph, välj ett tåg som går hela vägen upp till gbg. Gå inte av vid Malmö C.
Citera
2011-07-22, 16:26
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyRogers
Ska ni plocka med er från cph, välj ett tåg som går hela vägen upp till gbg. Gå inte av vid Malmö C.

.. de flesta öresundståg stannar inte bara i Malmö, just a hint. Vet för övrigt inte hur stor chans det är att stöta på tullen på tågen, men jag har åkt över ett antal gånger och inga sådana personer har synts till. Åkte senast för någon dag sedan och såg inte till en enda. Vet för övrigt inte hur dem skulle kunna kolla igenom vagnarna då det är så sjukt mycket folk att folk är tvungna att stå i gångarna.

Ett tips kan vara att stiga av vid Lund C istället för Malmö, då kan man sedan ta buss eller pågatåg in till Malmö igen om man nu vill eller ska det.
Citera
2011-07-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
.. de flesta öresundståg stannar inte bara i Malmö, just a hint. Vet för övrigt inte hur stor chans det är att stöta på tullen på tågen, men jag har åkt över ett antal gånger och inga sådana personer har synts till. Åkte senast för någon dag sedan och såg inte till en enda. Vet för övrigt inte hur dem skulle kunna kolla igenom vagnarna då det är så sjukt mycket folk att folk är tvungna att stå i gångarna.

Ett tips kan vara att stiga av vid Lund C istället för Malmö, då kan man sedan ta buss eller pågatåg in till Malmö igen om man nu vill eller ska det.

Det var två olika tips.
  1. Mängden tullare verkar vara lägre på de tåg som går till gbg.
  2. Risken är större för kontroll om man går av vid Malmö C.
Citera
2011-07-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoyRogers
Det var två olika tips.
  1. Mängden tullare verkar vara lägre på de tåg som går till gbg.
  2. Risken är större för kontroll om man går av vid Malmö C.

Det är kanske enklare att stiga av vid station Triangeln, som kommer före Malmö C.
Citera
2011-07-23, 23:36
Medlem
LaRues avatar
Är det någon som vet om det brukar stå flest tullare vid sundsbussarna eller scandlines? Är det säkrare att åka på kvällen eller på eftermiddagen?
Citera
2011-07-24, 01:23
Medlem
Mycket dumma frågor.
Finns inget bättre då eller då, dom tullar när dom vill. Oavsett om det är en måndag 16.00 mitt i ruschen eller en söndag 03.00.
Sen visst kan man öka sina odds på några sätt. Men dom flesta bra tricksen är redan kläckta av tullen, som jobbar med detta dagligen, får utbildning och har gjort i hur många år? Dom är alltid ett steg före DIG.
Och visst, det går ju att hitta nya tricks och metoder som dom ännu inte lärt sig, men såfort du skriver det på sveriges största forum, i den smidiga SMUGGELTRÅDEN, så är det inte längre särskilt effektivt, utan snarare tvärtom.

Mitt tips? Ta bilen över, oavsett mängd. Det är sällan tullare bilvägen, och dom stoppar långt ifrån alla bilar. Och av dom bilar som dom stoppar för frågor så är det kanske 1 av 1000 som dom kollar igenom.
Dom kan stoppa dig och fråga vart du ska eller varit, svarar du normalt utan några tecken på nervositet så kommer dom låta dig åka vidare. Börjar du stamma osv, så är det kört.
SÅ torskar man, eller att dom fått in tips såklart.

Varför bättre än tåg som folk säger att dom knappt kollar?
Jo, dom kollar. Visst, det kanske bara är ett tåg eller två per dag dom kollar, om ens det. Men är du på det tåget så kommer du bli tullad. Oavsett om du är nervös eller stabil.

Sammanfattning. Klä dig som en normal människa och se respektabel ut. Inga bevar Christiana tshirts o liknande. Öva in frågor och svar, vid eventuell kontroll. Ge dom ingen anledning att tro du smugglar!
Ta tåget om du känner att du inte kan hantera pokeransikte utan mer vill förlita dig på din tur.
Kram
Citera
2011-07-24, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Jo, dom kollar. Visst, det kanske bara är ett tåg eller två per dag dom kollar, om ens det. Men är du på det tåget så kommer du bli tullad. Oavsett om du är nervös eller stabil.

Jag bor i Malmö och har åkt tåg många gånger till Köpenhamn sedan bron byggdes och har aldrig blivit stoppad av tullen som knappt visat sig.

Jag tror inte att tullen kontrollerar alla passagerarna i ett tåg. Hur skulle dom göra det? Jag har svårt att tänka mig att dom utför någon visitation ombord på tåget. Hur skulle det gå till?

Därför tvivlar jag på dina ord ovan. Hur kan du veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in