2011-05-10, 22:03
Bannlyst
Vad kan man använda för att lägga ner sitt cb i för att hålla tätt mot vatten o andra vätskor?
Citera
2011-05-11, 17:20
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robiin111
Vad kan man använda för att lägga ner sitt cb i för att hålla tätt mot vatten o andra vätskor?

En plastpåse, matlåda "tupperware", ballong, kakburk, glassburk...

Allt i plast som försluts med lock eller går att knyta igen.
Citera
2011-05-11, 19:21
Medlem
Rekommenderadellers avatar
Jag ska till Cypern om några veckor och har hört att det finns de gamla rökmixarna som bonzai och enligt en polare t.o.m. spice gold, det jag undrar är om det skulle vara säkert att föra in spice till Sverige? ska dit med några vänner och vill ju inte missa flygresan hem direkt.

Knarkhundar borde väll inte reagera på det, eller?
Citera
2011-05-11, 21:19
Medlem
Måste bara skriva en liten historia som jag och min polare råkade ut för.
Vi var i Chris och handlade in lite godsaker för drygt 2000 dkk. Vi tog sedan tåget hem från köpenhamn och över till malmö. Allt vårt weed hade vi i två termosar som låg i en väska en bit ifrån där vi satt. När vi är halvvägs på öresundsbron så kommer konduktören och kollar biljetter. När han kommer fram till personen under vår väska, så ser han den och frågar om den är hennes, hon säger nej och sedan tar han väskan och går. (Ni kan ju själva tänka er känslan av weed för 2000 dkk försvinna iväg) Eftersom vi inte var över så var vi inte säkra på om tullen skulle komma eller inte så vi kunde intesäga att det var vår väska. Så vi gick av tåget utan weed :/
Men det sjukaste av allt är att vi fick tillbaka det! Vi åkte några dagar senare till hittegods i malmö och identifierade väskan och fick tillbaka den! Konduktören trodde bara att det var nån som glömde väskan

Jag har åkt över öresund flera gånger och inte en enda gång har vi stött på tullen.
Citera
2011-05-11, 23:53
Medlem
theshades avatar
Hur vanligt är det egentligen med 1: hundar över huvud taget, och 2: "riktiga", tränade knarkhundar när man åker buss/båt från Köpenhamn till Sverige? Den här tråden handlar ju mycket om dessa hundar och det är också dem man har störst risk att torska på, men hur ofta är de ett reellt hot? Hur ofta stannas just bussar och hur ofta går de in i bussen med en riktig hund? Läste någonstans i tråden att tullverket har ca 50 tränade narkotikahundar.

Enda gången jag själv stött på tull (1/5 ggr i Europa med buss) så fick vi gå ur, stå på led och visa pass, that's it. Men det var flera år sedan så en uppdatering om just buss, båt och hund mellan Köpenhamn och Sverige skulle vara trevligt.

Jag vet inte vad för båt eller buss det blir om det spelar roll.
Citera
2011-05-12, 02:06
Medlem
Jag har några frågor runt detta ämne. Skulle aldrig smuggla, är bara nyfiken.

Känner en hund skillnad på om dina kläder luktar cannabis eller om du har det på dig?

Om en hund signalerar att den känner lukten av cannabis men personalen inte hittar något på dig, släpper dom dig bara då?

Om du smugglar cannabis i analen, har dom rätt att känna efter?

Om svaret är ja på föregående fråga, är det någon som har varit med om det?

Ni som har erfarenhet, vilken metod är säkrast för att lyckas?
Citera
2011-05-12, 16:31
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Hur vanligt är det egentligen med 1: hundar över huvud taget, och 2: "riktiga", tränade knarkhundar när man åker buss/båt från Köpenhamn till Sverige? Den här tråden handlar ju mycket om dessa hundar och det är också dem man har störst risk att torska på, men hur ofta är de ett reellt hot? Hur ofta stannas just bussar och hur ofta går de in i bussen med en riktig hund? Läste någonstans i tråden att tullverket har ca 50 tränade narkotikahundar.

Enda gången jag själv stött på tull (1/5 ggr i Europa med buss) så fick vi gå ur, stå på led och visa pass, that's it. Men det var flera år sedan så en uppdatering om just buss, båt och hund mellan Köpenhamn och Sverige skulle vara trevligt.

Jag vet inte vad för båt eller buss det blir om det spelar roll.

Vadå en riktig tränad hund det klart alla hundar är tränade, dom är som vanliga arbetare vissa är mer duktiga på sitt jobb vissa mindre. Om 6 av 10 hundar markerar en person så kommer det finnas 4 hundar som inte gör det. Såldes beror det på hunden är de tillräckligt bra på det dom gör eller inte... de kostar också att träna dom till att bli narkotika hundar senast ja hörde något var mellan 50000-80000.

den största myten är att tullen har falska hunden för att skrämma vad skulle man tjäna på det? Inte ett skit.
Vad ja vet så kan en hund göra en miss av många anledningar tex att den är trött, sen har vissa lättare för pulver än en femma.... och vissa saker luktar starkare...
Citera
2011-05-12, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Vadå en riktig tränad hund det klart alla hundar är tränade, dom är som vanliga arbetare vissa är mer duktiga på sitt jobb vissa mindre. Om 6 av 10 hundar markerar en person så kommer det finnas 4 hundar som inte gör det. Såldes beror det på hunden är de tillräckligt bra på det dom gör eller inte... de kostar också att träna dom till att bli narkotika hundar senast ja hörde något var mellan 50000-80000.

den största myten är att tullen har falska hunden för att skrämma vad skulle man tjäna på det? Inte ett skit.
Vad ja vet så kan en hund göra en miss av många anledningar tex att den är trött, sen har vissa lättare för pulver än en femma.... och vissa saker luktar starkare...

Du har fel.
Polisen (och tullen) använder "fejkhundar" dvs hundar som inte är tränade på att hitta knark. Dessa hundar är enbart till för att polisen ska se på ditt beteende, ifall du blir stressad eller liknande som kan berättiga polisen att visitera dig. Ibland händer det också att polisen använder sig av en taktik som innebär att dom ger hunden en gest, hunden markerar sedan att du har "knark" på dig när hunden nosar på dig. Detta ifall du typ har "Bevar Christiania/"Bob Marley"" tisha på dig på väg tillbaks från Chris.
Sen är det, enligt amerikansk standard, bara ca 3 på 100 hundar som genomgår träningen som får bli "riktiga" knarkhundar.

Peace.
Citera
2011-05-12, 20:19
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Du har fel.
Polisen (och tullen) använder "fejkhundar" dvs hundar som inte är tränade på att hitta knark. Dessa hundar är enbart till för att polisen ska se på ditt beteende, ifall du blir stressad eller liknande som kan berättiga polisen att visitera dig. Ibland händer det också att polisen använder sig av en taktik som innebär att dom ger hunden en gest, hunden markerar sedan att du har "knark" på dig när hunden nosar på dig. Detta ifall du typ har "Bevar Christiania/"Bob Marley"" tisha på dig på väg tillbaks från Chris.
Sen är det, enligt amerikansk standard, bara ca 3 på 100 hundar som genomgår träningen som får bli "riktiga" knarkhundar.

Peace.
Killen du får läsa på lagstiftningen.. För att bli stoppad och kontrollerad av tullen så räcker det att den enskilda tullaren harAnledning att anta Det kan vara vad som helst mellan himmel och jord. nervös, din blick, kläder, klädesval tex att du är en idiot och har på dig en bevara christiana t-shirt när du har grejer på dig tycker du inte att det är en anledning att bli kontrollerad så är du en flane av rank! Det är hans bedömning som räcker, det behöver nödvändigsvins inte vara hunden som markerar.

Och nej ja vidhåller det finns inga falska knark hundar det är myt lika dum som den för 500 år sedan att jorden var platt eller att du blir en heroinist för att du har rökt på en gång.

Det är bara de dumma som åker fast och banar vägen för de som mig som vet hur det ska gå till
Citera
2011-05-12, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Killen du får läsa på lagstiftningen.. För att bli stoppad och kontrollerad av tullen så räcker det att den enskilda tullaren harAnledning att anta Det kan vara vad som helst mellan himmel och jord. nervös, din blick, kläder, klädesval tex att du är en idiot och har på dig en bevara christiana t-shirt när du har grejer på dig tycker du inte att det är en anledning att bli kontrollerad så är du en flane av rank! Det är hans bedömning som räcker, det behöver nödvändigsvins inte vara hunden som markerar.

Och nej ja vidhåller det finns inga falska knark hundar det är myt lika dum som den för 500 år sedan att jorden var platt eller att du blir en heroinist för att du har rökt på en gång.

Det är bara de dumma som åker fast och banar vägen för de som mig som vet hur det ska gå till

Nu syftade jag på polisen, vet inte varför, men läs min text därifrån och du ska se att polisen får spela inom dom lagrum jag angav
Du har helt rätt om tullare, jag vet inte varför jag inte kom ihåg att ta upp även detta. Givetvis får dom kolla dig både kors & tvärs!

En familjebekant är hundförare och han menar på att det finns visst hundar utan "knarksinne" som används i just det syftet - han kan dock bara ha försökt skrämma mig!

P.s. du har så rätt i det fetstilta!

P.s.2 är inte Jorden platt?

Må väl
Senast redigerad av Tyskedii 2011-05-12 kl. 21:01.
Citera
2011-05-14, 18:06
Medlem
vetickes avatar
Någon som kan hjälpa mig med lite frågor om smuggling kph - sverige? Hade varit underbart. Pma
Citera
2011-05-15, 11:24
Medlem
theshades avatar
Det var inte meningen att all fokus skulle hamna på huruvida det finns otränade hundar eller inte, jag bara antog att det var för dyrt att producera dessa hundar för att alla hundar skulle vara "skäller-på-en-buss-för-det-finns-en-femma-i-en-passagerares-ficka-hundar". Sen om det finns helt otränade byrackor enbart i skrämselsyfte vet jag inte.

Det talas ju mycket om hur hundarna an känna doften genom glasburkar, kondomer och stål efter 5-30 minuter då doften går igenom allt efter en stund, och jag undrade hur vanligt det var att man hade dessa hundar i tullen i Helsingborg exempelvis, samt hur ofta man faktiskt blir stoppad för kontroll. Jag har inte gjort många resor där igenom och alla har varit i buss, och ingen gång har vi blivit stoppade. Man hör ju om folk både här och IRL som åker regelbundet och hämtar i försäljningssyfte och som bara stoppar det i fickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in