2009-04-21, 16:48
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger-123
Har funderat på en sak angående att skicka knark i brev. Skulle man inte kunna göra som så att man skaffar sig ett falsklegg eller snor någon annans som är lik en själv. Sedan går man till posten där dom har sånna dära postboxar. Man registrerar en box med sitt falska namn sedan är det bara fritt fram att skicka hur mycket som hälst från utlandet. Man får väll ha någon apparat som skickar ett sms till dig varje gång din postlåda öppnas. Dagens teknologi vet ni... Så att man vet om någon har varit inne och rotat. Om det är det så förstör man ID-kortet och skaffar sig ett nytt och börjar om igen. Då finns det ju inga som hälst bevis som kan binda dig till brottet. Är det inte genialt eller är det sämst? Ska nog ta och testa det själv om ett år.
För att öppna en postbox på posten behöver man ett företag. Man måste visa upp ett bolagsbevis(eller vad det nu heter) när man ansöker om att få öppna en box. Det finns andra privata företag som tillhandahåller boxar där man kan vara anonym. Sedan öppnas inte boxarna var för sig, en stor dörr för flera boxar öppnas så du kommer få ett sms dagligen. Med ett falskleg kan du dock hämta ut post som du skickat poste restante till ditt falska namn.
Senast redigerad av skogsbäret 2009-04-21 kl. 16:51.
Citera
2009-04-22, 16:26
Medlem
greger-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
För att öppna en postbox på posten behöver man ett företag. Man måste visa upp ett bolagsbevis(eller vad det nu heter) när man ansöker om att få öppna en box. Det finns andra privata företag som tillhandahåller boxar där man kan vara anonym. Sedan öppnas inte boxarna var för sig, en stor dörr för flera boxar öppnas så du kommer få ett sms dagligen. Med ett falskleg kan du dock hämta ut post som du skickat poste restante till ditt falska namn.

Men om man tar det på Poste Restande så måste man ju gå och hämta ut den själv innan man har fått en aning om posten har hittat knark i brevet. Då blir man ju tagen på bar gärning när man skall hämta ut det eller?
Citera
2009-04-23, 16:41
Medlem
Ang. att smuggla från t.ex. Danmark eller annat närliggande land. Om man spelar gravt förståndshandikappad så borde väl tull och polis ge fan i en? Jag menar, om man rentav fixar en rullstol och äldre människa som får vara personlig assistent. Now we're talking!
Citera
2009-04-23, 17:09
Medlem
Pingalocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnthor
Ang. att smuggla från t.ex. Danmark eller annat närliggande land. Om man spelar gravt förståndshandikappad så borde väl tull och polis ge fan i en? Jag menar, om man rentav fixar en rullstol och äldre människa som får vara personlig assistent. Now we're talking!

Alltså rätt utfört är det ju en supbr ide. Kan inte misslyckas. Om handikappoffret är den med grejerna i stjärten så är det ju lugnt. J menar vilken tull i hela världen skulle göra en rektal undersökning av en gravt handikappad som dräglar å ha extra syretillförsel
Citera
2009-04-23, 17:10
Medlem
Sedatives avatar
En sopbil? Kan inte det funka? Är sopgubbarna ansvariga för soperna? Det kan dom väl inte vara? Bara att slänga in några kilo och köra.
Citera
2009-04-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingaloca
Alltså rätt utfört är det ju en supbr ide. Kan inte misslyckas. Om handikappoffret är den med grejerna i stjärten så är det ju lugnt. J menar vilken tull i hela världen skulle göra en rektal undersökning av en gravt handikappad som dräglar å ha extra syretillförsel

Jamen precis! Där har vi det ju.. Man fixar en syrgastub, en grimma till det. Det bästa torde vara om den personliga assistenten var en kvinna i övre medelåldern som beter sig sådär riktigt mammigt. Fan, man skulle ju kunna stoppa rullstolen full med allt möjligt. En grov överslagsräkning ger siffran 20 kilo. 20 kilo hasch! Det räcker en livstid tamesatan.
Citera
2009-04-23, 17:34
Bannlyst
Citat:
Jamen precis! Där har vi det ju.. Man fixar en syrgastub, en grimma till det. Det bästa torde vara om den personliga assistenten var en kvinna i övre medelåldern som beter sig sådär riktigt mammigt. Fan, man skulle ju kunna stoppa rullstolen full med allt möjligt. En grov överslagsräkning ger siffran 20 kilo. 20 kilo hasch! Det räcker en livstid tamesatan.
Hundar vet nog inte vad förståndshandikappad är för något tyvärr
Citera
2009-04-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Hundar vet nog inte vad förståndshandikappad är för något tyvärr

Om man som gravt förståndshandikappad gör kraftiga utfall mot hunden med högljudda skrik och fäktningar. Jag menar, de flesta hundar är på sin vakt när de passerar någon som faller utanför det annars normala spektrat av människor. Eller så får man helt enkelt kryssa mellan hundarna så gott det går!
Citera
2009-04-27, 20:13
Medlem
bengtsson_45s avatar
Hur ser tullen i hälsingör--->helsingborg ut för gående?.

Tänkte om det skulle finnas en chans att man såg om tullen var bemannad utan att åka färjan
Citera
2009-04-27, 22:01
Medlem
Kilogramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingaloca
Jag har en finfin taktik!
Jag fick in 80g från chriss genom att svälja skiten. delade upp det i mindre bitar, lite kondom på skiten å svälja...
Sen när jag var igenom (hund på tåget som totalt sket i mig) å säker gick jag in på närmaste ställe som sålde fil( eller lkn), drog i mig skiten å sen bara fingrarna i halsen. Filen gör att det går lättare för kroppen att tömma magen.
Inga problem alls.
Då detta kan ge en viss halsbränna så kan lite samarin el liknande rekommenderas tillsammans med en lagom bit mat efteråt.
Lite äckligt och omständigt men funkade för mig.
Alternativt att låta det komma ut naturligt å sen ägna sig åt att sila bajs ett tag

Att gömma de små liven på tåget å hämta de före avstigning är ju annars en utav de mest riskfria sätten ur lagens synpunkt.
Dela upp det genom att posta i ett par olika paket hem till Sverige via olika
postlådor kanske?

Tjejer har ju framsjärten som torde funka väldigt bra.
För de mera härdade karlarna (å tjejer med extra mkt bagage) finns ju även utrymmet bakom ringmuskelaturen även om det rekommenderas att ha med extra glidmedel å diverse papper vid sistnämnda alternativet.

Lycka till......

Har funderat på att svälja i framtiden.
Äckelfaktorn är inte så farlig för mig, och kör man den i 2:an och de kollar där så är man körd på det viset, medans de knappast lär be dig häva upp din lunch?
Jag menar, är det tillräckligt små bitar man delar upp det i, och schysst inplastat så lär det ju gå både upp och ner utan större "blockage-risk"
Men sen är ju frågan hur länge man egentligen kan ha det i magsäcken utan att det går vidare till tarmen?
Kanske bäst att lägga ett lager gröt eller liknande goja som lägger sig som ett lager i magen för att köpa sig lite tid?
Citera
2009-04-29, 10:26
Medlem
timehunters avatar
felpost
Citera
2009-04-29, 10:34
Medlem
Citat:
Om man som gravt förståndshandikappad gör kraftiga utfall mot hunden med högljudda skrik och fäktningar. Jag menar, de flesta hundar är på sin vakt när de passerar någon som faller utanför det annars normala spektrat av människor. Eller så får man helt enkelt kryssa mellan hundarna så gott det går!

Det är inte direkt så att en hund bara reagerar och blir intresserad av objektet som luktar narkotika, utan de markerar. Och markerar de den förståndshandikappade spelar det nog ingen roll om man gör massa utfall mot hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in