2011-07-25, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Vill bara påpeka att sen danskarna har ökat kontrollerna vid bron så är där sjuhelvetes många tullare.
Var bara på en spritresa denna gång med lite äldre släktingar, men vi blev ändå stannade. Såg ingen hund men där var 2 tullare per linje.

Men danskarna kontrollerar den danska sidan och letar inte efter knark.
Citera
2011-07-25, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som vet om aluminiumfolie ger utslag på flygplatserna när man ska gå igenom den där jävla grejen då man måste lämna typ bälte, börs, mobil osv? Eller är det bara andra metaller?

Alla metaller ger utslag.
Citera
2011-07-25, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Vad tror ni om att ta en båt (alltså en segelbåt eller mindre motorbåt) över till Christiania och sedan åka tillbaka till Sverige? Polisen tar väl knappast och tullar någon som åker över gränsen i en optimistjolle (passande namn)?

Om det gäller större partier är det det bästa sättet.

Men segla inte ända in till Christianshavn, utan ha grejorna klara och hämta dem i t ex Dragör. När du kommer över på svenska sidan går du inte in i någon hamn utan letar dig uppför t ex Kävlingeån.
Citera
2011-07-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Tänk om ni är två smugglare på samma tåg som tänker likadant?
Nej, släpp inte grejorna ifrån dig.
Tullarna kan inte visitera dig ombord på tåget ändå.

Ska du svara på alla frågor i egenskap av expert kan du svara rätt iaf.

Jag har blivit visiterad på öresundståg (flera gånger). Efter att hund markerat på mig. "Snabbvisitation" då, dvs koll av fickor, kläder, skor, väska, palpation (1a graden).

Har dom fortsatt misstanke då plockar dom av en till ngt av sina otäcka tullrum (Hyllie el centralen) och genomför en noggrannare kroppsbesiktning (2a graden, dvs naken).

Skulle du isf ha "termosen" gömd blir du ju av med den, men åker inte dit.

Är det tull med hund på stationen så åker man ju dit ändå med "termosen", finns mkt bättre sätt.

Nej, TULLEN tar inte pissprov, det ids dom inte. Ligger i deras intresse att fånga smugglare, inte stoners som varit i Chris, då hade dom inte gjort annat ju!

Jag skulle dock aldrig få för mig att gömma nåt på toa eller i termos.
Citera
2011-07-26, 13:28
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Men danskarna kontrollerar den danska sidan och letar inte efter knark.

Konstigt att danskarna beslagtog närmre 100kg på väg till Sverige redan första dagen då.

Du verkar även ha missat att varenda stadsbuss är full av kameror, så skulle inte förvåna mig om det är så även på andra bussar.
Citera
2011-07-26, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Ska du svara på alla frågor i egenskap av expert kan du svara rätt iaf.

Jag har blivit visiterad på öresundståg (flera gånger). Efter att hund markerat på mig. "Snabbvisitation" då, dvs koll av fickor, kläder, skor, väska, palpation (1a graden).

Har dom fortsatt misstanke då plockar dom av en till ngt av sina otäcka tullrum (Hyllie el centralen) och genomför en noggrannare kroppsbesiktning (2a graden, dvs naken).

Skulle du isf ha "termosen" gömd blir du ju av med den, men åker inte dit.

Är det tull med hund på stationen så åker man ju dit ändå med "termosen", finns mkt bättre sätt.

Nej, TULLEN tar inte pissprov, det ids dom inte. Ligger i deras intresse att fånga smugglare, inte stoners som varit i Chris, då hade dom inte gjort annat ju!

Jag skulle dock aldrig få för mig att gömma nåt på toa eller i termos.

Om du säger att du blivit visiterad på Öresundståget så kan jag ju inte bestrida det, men det låter konstigt i mina öron.

Jag kan ju tänka mig att det skulle vara förnedrande för någon passagerare att bli visiterad och visa upp vad man har i fickorna och väska, inför alla de andra passagerarna, speciellt om tullarna inte hittar något, och jag tror inte att tullarna arbetar så.

Hur var det i ditt fall? Var det mycket folk på tåget när du blev visiterad?

Jag kan också tänka mig att ifall det är lite folk på tåget att tullen kanske gör en visitation utan åskådare och därför är det säkrast att resa när vagnarna är fulla. Men jag tror inte att det formellt är korrekt att visitera någon förrän denne stiger av tåget. Det fanns kanske speciella skäl i ditt fall?

Det är märkligt att du råkat ut för samma sak flera gånger medan jag, som reser så ofta till Copen, aldrig blivit visiterad överhuvudtaget. Är det något speciellt med dig, kanske?

Jag är ingen expert, men jag har en del erfarenheter.

Hur gick det då? Eftersom en hund markerade måste du ha haft grejorna på dig och åkt fast, eller hur?
Om tullarna inte hittade något - varför markerade hunden då?

Jag menade inte att tullarna skulle ta ett urinprov när dom sätter någon på tulltoa utan det är bara när misstanke om analsmuggling föreligger.
Citera
2011-07-26, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skoningen
Konstigt att danskarna beslagtog närmre 100kg på väg till Sverige redan första dagen då.

Du verkar även ha missat att varenda stadsbuss är full av kameror, så skulle inte förvåna mig om det är så även på andra bussar.

Det känner jag inte till. Det måste ha varit något undantag i så fall. Jag menar att principen är att danskarna bevakar sin gräns och letar inte efter knark hos resanden från Sverige eftersom ingen smugglar knark det hållet.

Jag åker nästan aldrig buss och om dom har kameror på stadsbussarna är det en nyhet för mig. Då är det bara för mig att erkänna att jag hade fel och tacka dig för att du påpekade det. Det finns i alla fall inga kameror på tågen.
Citera
2011-07-26, 17:00
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Om du säger att du blivit visiterad på Öresundståget så kan jag ju inte bestrida det, men det låter konstigt i mina öron.

Jag kan ju tänka mig att det skulle vara förnedrande för någon passagerare att bli visiterad och visa upp vad man har i fickorna och väska, inför alla de andra passagerarna, speciellt om tullarna inte hittar något, och jag tror inte att tullarna arbetar så.

Hur var det i ditt fall? Var det mycket folk på tåget när du blev visiterad?

Jag kan också tänka mig att ifall det är lite folk på tåget att tullen kanske gör en visitation utan åskådare och därför är det säkrast att resa när vagnarna är fulla. Men jag tror inte att det formellt är korrekt att visitera någon förrän denne stiger av tåget. Det fanns kanske speciella skäl i ditt fall?

Det är märkligt att du råkat ut för samma sak flera gånger medan jag, som reser så ofta till Copen, aldrig blivit visiterad överhuvudtaget. Är det något speciellt med dig, kanske?

Jag är ingen expert, men jag har en del erfarenheter.

Hur gick det då? Eftersom en hund markerade måste du ha haft grejorna på dig och åkt fast, eller hur?
Om tullarna inte hittade något - varför markerade hunden då?

Jag menade inte att tullarna skulle ta ett urinprov när dom sätter någon på tulltoa utan det är bara när misstanke om analsmuggling föreligger.

Även här har du fel. Jag har också blivit visiterad vid helt vanlig rutinkontroll på tågen, det är vanligt förekommande och inget konstigt som du försöker få det att framstå som.

Skulle citera ditt nästa inlägg men vet ej hur jag gör, i alla fall så: Nej de har inte kameror på tågen, däremot har de på perrongerna, bör dock vara ett allvarligt brott (stor mängd) om de ska kolla genom det.
Citera
2011-07-26, 18:24
Medlem
Plastmuggs avatar
Hej alla dödsknarkare, ska åka till Sverige från Köpenhamn med bil inom kort och tänkte smuggla med mig några gram, hur gör jag det bäst? Det handlar inte om några större mängder, runt 10g. Är det smartare att skicka det i ett brev?

Tack
Citera
2011-07-26, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastmugg
Hej alla dödsknarkare, ska åka till Sverige från Köpenhamn med bil inom kort och tänkte smuggla med mig några gram, hur gör jag det bäst? Det handlar inte om några större mängder, runt 10g. Är det smartare att skicka det i ett brev?

Tack

Stoppa upp det.
Citera
2011-07-26, 20:12
Bannlyst
Citat:
Även här har du fel. Jag har också blivit visiterad vid helt vanlig rutinkontroll på tågen, det är vanligt förekommande och inget konstigt som du försöker få det att framstå som.

Skulle citera ditt nästa inlägg men vet ej hur jag gör, i alla fall så: Nej de har inte kameror på tågen, däremot har de på perrongerna, bör dock vara ett allvarligt brott (stor mängd) om de ska kolla genom det.

Åkte du fast då?

EDIT: Berätta mer!
EDIT: Var det mycket folk på tåget?
Senast redigerad av carllarsen 2011-07-26 kl. 20:16.
Citera
2011-07-26, 20:18
Medlem
Citat:

Så danska tullen kollar bilar påväg från Danmark till Sverige?
Eller är det beslagtaget tyska-danska gränsen och dom som torskat har sagt att det ska till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in