2011-05-25, 12:37
Medlem
CougheeBrothas avatar
Tror det ska vara rätt lugnt på SWE-FIN färjorna om jag minns rätt bara du vet vad du gör.
Citera
2011-05-25, 13:34
Medlem
weedsones avatar
Någon som stött på problem med att posta grejjer från danmark till sverige?
Citera
2011-05-25, 15:30
Medlem
weedsones avatar
Vidare, ifall man väljer att nyttja sig av någon av de företag som tillhandahåller anonyma postboxar, t.ex. B***** finns det någon chans att paket med boxadress på något sätt flaggas av tullen/postpersonal? Eller på ett eller annat sätt väcker uppmärksamhet så att hela idén med postbox snarare gör att ens försändelser har större chans att beslagtas?

Ifall man å andra sidan väljer det att skicka det till sin egna adress, och det blir beslagtaget... jag vet att det är svårt att bevisa ifall jag t.ex. är i amsterdam och skickar ett paket till en polare, men om jag är i amsterdam och skickar ett paket till mig själv, och det blir beslagtaget... tullen borde ju rimligtvis kunna se att jag befunnit mig utomlands och alltså lägga ihop 2 och 2 vilket borde göra att det finns högre risk för någon slags fällande dom (hypotetiskt, jag räknar inte med att dem hittar något vid t.ex. husrannsakan)?
Senast redigerad av weedsone 2011-05-25 kl. 15:34.
Citera
2011-05-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Någon som stött på problem med att posta grejjer från danmark till sverige?
Nej det brukar vara lugnt.
Citera
2011-05-26, 15:11
Medlem
weedsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone

Ifall man å andra sidan väljer det att skicka det till sin egna adress, och det blir beslagtaget... jag vet att det är svårt att bevisa ifall jag t.ex. är i amsterdam och skickar ett paket till en polare, men om jag är i amsterdam och skickar ett paket till mig själv, och det blir beslagtaget... tullen borde ju rimligtvis kunna se att jag befunnit mig i samma land där försändelsen kommer från och alltså lägga ihop 2 och 2 vilket borde göra att det finns högre risk för någon slags fällande dom (hypotetiskt, jag räknar inte med att dem hittar något vid t.ex. husrannsakan)?

Det här vill jag gärna ha svar på... någon som vet?
Citera
2011-05-26, 16:14
Medlem
Napalmets avatar
Sist jag var med tåget tog jag med en påse ahlgrens salta bilar från diverse skumt kvarter inom europa. Köpte en xl kaffe på starbucks. La i lite stenar i påsen och täppte igen. Fyllde en axelbag med diverse kontorpapper som jag bara printa från internet. En bild på en kärring i 30 års åldern i plånboken och ett litet spädbarn. Droppade ner skiten i kaffet. skönk som en sten. Satt på tåget. Kom hund och vakt. Satt på tåget i kostym med dagens industri, fakeglasögon och sörpla på mitt kaffe. Tror någon jag åkte fast ir? Jag borde fan bli 00-agent.
Citera
2011-05-27, 09:22
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmet
Sist jag var med tåget tog jag med en påse ahlgrens salta bilar från diverse skumt kvarter inom europa. Köpte en xl kaffe på starbucks. La i lite stenar i påsen och täppte igen. Fyllde en axelbag med diverse kontorpapper som jag bara printa från internet. En bild på en kärring i 30 års åldern i plånboken och ett litet spädbarn. Droppade ner skiten i kaffet. skönk som en sten. Satt på tåget. Kom hund och vakt. Satt på tåget i kostym med dagens industri, fakeglasögon och sörpla på mitt kaffe. Tror någon jag åkte fast ir? Jag borde fan bli 00-agent.
Ar det jag som ar väldigt stuk eller är det du som skriver osammanhängande, for jag kan inte forsta det du skrev. Varfor droppade du en bild pa en karring i ditt kaffe??
Citera
2011-05-27, 17:38
Medlem
eeriikks avatar
Termos med vätska och gosakerna i. känner en tränad hund lukten genom både termosen och vätskan?
Citera
2011-05-29, 01:48
Medlem
Reasonsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollsmet
Ska på kryssning under sommaren och hade tänkt ta med lite godis för att piffa upp det hela några snäpp.

Tror ni det går att ta med eller är dom hårda när man ska på Finlandskryssning med hundar eller bara en hård tull ?

MVH
Sist jag åkte kryssning till finland hade de 2 hundar på den vanliga vägen in. Jag hade dock oturen att hamna bland en grupp ~20 åringar och därför hamnade vid en extra hund iom en extra kontroll på "gruppen"
Däremot så markerade ingen av dessa hundar mig öht, även om jag hade rökt en fet ungefär 45 min innan påstigning, och hade rökt dagligen i 3 mån i streck. Så hundarna kan inte ha varit "tränade". (Dock gick jag hela tiden precis bredvid hundarna, om detta skulle ha någon betydelse)
Senast redigerad av Reasonss 2011-05-29 kl. 02:01.
Citera
2011-05-29, 08:42
Medlem
Havoxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeriikk
Termos med vätska och gosakerna i. känner en tränad hund lukten genom både termosen och vätskan?

Ja! En riktigt narkotikahund hittar knark oavsett om du har det i en termos, eller vad du nu väljer att göra med det! Punkt slut!

Däremot ska man veta att det händer att man använder hundar i "avskräckningssyfte", dvs för att se om en person uppträder nervöst eller misstänksamt på något annat sätt.
Citera
2011-05-31, 10:35
Avstängd
Illuzionzs avatar
Kanske dum fråga egentligen men är det någon som vet om dom scannar väskorna man checkar in, när man flyger inrikes? Handbagaget vet vi ju alla att dom scannar.
Citera
2011-06-05, 20:07
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Hittills aldrig åkt dit eller blivit av med något av värde på tåg trots närkontakt av tredje graden ett antal gånger

Lust att berätta? Låter spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in