2011-06-08, 14:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Någon som stött på problem med att posta grejjer från danmark till sverige?
Postsmuggling är i mitt tycke det bästa sättet att smuggla eftersom man i praktiken inte riskerar något straff så länge det handlar om små mängder. Ibland försvinner brev i tullen eller på andra sätt, men snuten/tullen orkar inte dra igång en utredning för att de beslagtagit ~5g hasch adresserat till någon random person.
Citera
2011-06-12, 12:26
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Tänkte kolla med ni som har fått tag på riktigt stinkande gräs och ska transportera detta på tåg inrikes, hur får man bort lukten på bästa sätt detta gäller 1hg+, det luktar ju ngt så fruktansvärt!!
Citera
2011-06-12, 14:55
Medlem
Djungelvrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Någon som stött på problem med att posta grejjer från danmark till sverige?

jag såg att nån här skrev att hans polare hade postat från danmark, och sedan dök polisen upp hos honom o leta igenom hela huset efter grejer, han hade inga grejer hemma o han blå neka så han klara sig
Citera
2011-06-12, 15:56
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAnJaLoViNg
Tänkte kolla med ni som har fått tag på riktigt stinkande gräs och ska transportera detta på tåg inrikes, hur får man bort lukten på bästa sätt detta gäller 1hg+, det luktar ju ngt så fruktansvärt!!

Lufttät burk, / Glassburk Det håller i ett par timmar, släng i lite caffe i burken så blir det caffedoften folk reagerar på
Citera
2011-06-12, 22:29
Medlem
Capeeshs avatar
Låt oss säga att ett kuvert med gräs fastnar i tullen, kan polisen i sin tur begära husrannsakan samt tvinga mig att pissa? I så fall är det något dem pallar göra om det rör sig om ett ounce(ca 28g)?

mvh
Citera
2011-06-13, 11:01
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeesh
Låt oss säga att ett kuvert med gräs fastnar i tullen, kan polisen i sin tur begära husrannsakan samt tvinga mig att pissa? I så fall är det något dem pallar göra om det rör sig om ett ounce(ca 28g)?

mvh

Hade jag vart du hade jag adresserat brevet till en målvakt, alt sätta upp en brevlåda någonstans och skicka dit. Är inte omöjligt att de skulle komma och hälsa på om de tar ett brev med gräs adresserat till dig.
Citera
2011-06-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Lust att berätta? Låter spännande!

The Copper him self!

The knew guy seems a little wierd..-.-
Let's brag about our crimes.

Att ta tåget handlar väl om tur mest ^^ åk när det regnar vem fan jobbar när det spöregnar ? vilken tjorvlare skulle åkt i regnet för att få sitt tjorvel ?
Så åk till criss och hooka fett fett nu i sommar när dem har fetaste pådragningen på just Tågen!
Citera
2011-06-13, 23:13
Medlem
APPRENTICEs avatar
är det bara jag som har tänkt tanken att man ska ta det i denna ordningen: gräs, plast folie lager 3+, kondom med någon for av vikt i, sen i med termos som man fyller med kaffe och lägger i en korg med lite annat fika... då borde ju det ligga i ett luft tätt rum under en vatten yta som senare är förseglad under ett vatten tätt lock... borde inte detta hålla lukten inne så att en hund inte känner det?

sen ska det ju naturligt vis vara när du har köpt lite sprit och annat på vägen söder ifrån med några kompisar så att det inte ser så misstänksamt ut..

är det något jag kan ha missat?
då borde man väll kunna få med sig 0,5kg?

edit: fraktas via helsingör-helsingborg
Senast redigerad av APPRENTICE 2011-06-13 kl. 23:15.
Citera
2011-06-14, 08:37
Medlem
Åkte nattåg från Amsterdam till Köpenhamn för inte så länge sedan. Jag frågade konduktören om jag skulle ha väskan framme ifall det blev någon kontroll, men han snäste bara något om att det inte var något de hade tid med. Det kom en tullare mitt i natten som såg att vi sov så han bad om ursäkt och gick igen. Kupén stank.
Citera
2011-06-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APPRENTICE
är det bara jag som har tänkt tanken att man ska ta det i denna ordningen: gräs, plast folie lager 3+, kondom med någon for av vikt i, sen i med termos som man fyller med kaffe och lägger i en korg med lite annat fika... då borde ju det ligga i ett luft tätt rum under en vatten yta som senare är förseglad under ett vatten tätt lock... borde inte detta hålla lukten inne så att en hund inte känner det?

sen ska det ju naturligt vis vara när du har köpt lite sprit och annat på vägen söder ifrån med några kompisar så att det inte ser så misstänksamt ut..

är det något jag kan ha missat?
då borde man väll kunna få med sig 0,5kg?

edit: fraktas via helsingör-helsingborg

Tycker det låter som en fantastisk plan.
Citera
2011-06-14, 18:08
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken88
Tycker det låter som en fantastisk plan.

Allvarligt talat så tror jag att det skulle fungera.. Dock vet jag inget om hur knarkhundar fungerar
Citera
2011-06-14, 18:35
Medlem
APPRENTICEs avatar
vad bra
får prova det nästa gång jag åker till danmark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem