2009-02-14, 04:48
Medlem
Sist jag smuggla var ungefär 2månader sedan nu. var på "semester" i criss fick tag i 25g bra gräs som jag packade så bra jag kunde (plastpåsar&hanskar)
sedan skickade jag det med posten i ett brev till min köpta begagnade brevlåda(100kr) som jag har spikat upp i en liten "by" hemma vid mig.

Fungerade hur bra som helst tog ca 1vecka.

Som sagt lämnade inga spår av mig på brevet så nån snut lär inte kolla upp mig.
Citera
2009-02-17, 17:28
Medlem
hur fungerar det med att ta med sig på en kryssning med viking line? hundar? kan tillägga att det är mitt i veckan ej under helgen? (brunt)
Citera
2009-02-17, 17:41
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambaclat
hur fungerar det med att ta med sig på en kryssning med viking line? hundar? kan tillägga att det är mitt i veckan ej under helgen? (brunt)

I munnen isf. Hundar är inte ovanliga på såna färjor
Citera
2009-02-17, 17:51
Medlem
Nojlagets avatar
Hur är det med pipor och ev. skrap? Räknas det som smuggling?

Ska nämligen flyga till Sverige (Arlanda) om några veckor och vill gärna ta med mig mina pipor. En trä och en metall.
Citera
2009-02-17, 21:26
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
Hur är det med pipor och ev. skrap? Räknas det som smuggling?

Ska nämligen flyga till Sverige (Arlanda) om några veckor och vill gärna ta med mig mina pipor. En trä och en metall.

Helt lagligt, se bara till att det inte finns några rester kvar i dom
Citera
2009-02-17, 21:49
Medlem
akkies avatar
Om man ska dra över ca 5-10g brunt från christiania till malmö, bästa sättet är det att ställa det typ i en nyköpt väska några platser ifrån en? Eller på bagagehyllan över en några platser bort? Sen ifall det beslagtas får man ta smällen att ha förlorat pengar, fast ifall man har tur så är det ju bra..

Luktar brunt lika mkt som grönt? Har aldrig tänkt på det riktigt...
Citera
2009-02-17, 22:43
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akkie
Om man ska dra över ca 5-10g brunt från christiania till malmö, bästa sättet är det att ställa det typ i en nyköpt väska några platser ifrån en? Eller på bagagehyllan över en några platser bort? Sen ifall det beslagtas får man ta smällen att ha förlorat pengar, fast ifall man har tur så är det ju bra..

Luktar brunt lika mkt som grönt? Har aldrig tänkt på det riktigt...

Det känns som att folk nojar lite väl mycket, kanske är det bra. En summa som 5-10 g är inga problem att gömma på tåget. Väska, papperskorg etc.. Finns massor med ställen att gömma det på. Sen om det luktar mer beror på, jag anser dock att generellt luktar brunt mindre och jag inbillar mig att det är lättare att gömma undan.

Lycka till!
Citera
2009-02-18, 00:59
Medlem
KryddAs avatar
Brunt luktar helt klar mindre generellt, tycker jag
Citera
2009-02-18, 01:05
Medlem
Tre är svarets avatar
När jag och min kamrat åkte tåg från Amsterdam hem till Sverige via Köpenhamn så blev vi aldrig kollade någonstans. Men oturligt nog hade vi ju inte med oss nå godsaker heller
Citera
2009-02-18, 01:34
Medlem
kaptenswes avatar
kom på att man skulle kunna ha rastaflätor och gömma det i eller varför inte ha det i håret om man har en del?

kom på att en kille med rastaflätor kan se ganska suspekt ut me^^,
Citera
2009-02-18, 12:26
Bannlyst
Jag tänkte fråga om säkerheten med post från Danmark till Sverige ? Om man nu ska posta över vart i Danmark föredrar ni att man ska göra det ifrån ?
Citera
2009-02-19, 21:15
Medlem
NoClasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambaclat
Dom tar in x antal med pers. Även på vardagar, men det kanske beror på hur man "ser ut"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in