2010-08-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
Nä, gränsen går vid 250g

Det gör den inte alls det om dom inte ändrat det nyligen. Gränsen för grovt går på 2kg och ger två års fängelse. I varje fall när jag torskade senast, runt 2005.

Normalt så brukar man ge 1 månad per hg upp till grovt. Dock så tar dom ju hänsyn till tidigare brottslighet samt hur ditt liv ser ut i övrigt. Om du kommer till rättegången och kan uppvisa att du börjat någon form av öppenvård mot ditt "cannabismissbruk" så kommer du med största sannolikhet inte få fängelse om du tidigare är straffad. Nu är du inte straffad så då måste du visa att du lever ett normalt liv så att du inte återfaller i likartad brottslighet i framtiden, då kommer du undan med böter eller liknande.

Har torskat MÅÅÅÅNGA gånger för cannabis under många år, och detta är mina erfarenheter.

EDIT: Tror du tänker på amfetamin där gränsen på grovt är 250g.
Citera
2010-08-10, 19:30
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Ja och det är sveriges fel.

Hur kan du säga att det är sveriges fel att h*n åker dit med 100g?
Citera
2010-08-10, 19:38
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Det är sveriges fel, allting, jävla äckliga trångsynta regering.
Så sitter man där och har ångest över något som inte dödat en människa, medans folk drar in litervis med alkohol varje dag ifrån danmark.
Äckliga land, hur kan man ens gilla sverige i dess nuvarande läge?
Tack för ett synnerligen välnyanserat inlägg. Wöö fuck the system, typ.
Senast redigerad av Fruity Fresh 2010-08-10 kl. 19:54.
Citera
2010-08-10, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Det gör den inte alls det om dom inte ändrat det nyligen. Gränsen för grovt går på 2kg och ger två års fängelse. I varje fall när jag torskade senast, runt 2005.

Normalt så brukar man ge 1 månad per hg upp till grovt. Dock så tar dom ju hänsyn till tidigare brottslighet samt hur ditt liv ser ut i övrigt. Om du kommer till rättegången och kan uppvisa att du börjat någon form av öppenvård mot ditt "cannabismissbruk" så kommer du med största sannolikhet inte få fängelse om du tidigare är straffad. Nu är du inte straffad så då måste du visa att du lever ett normalt liv så att du inte återfaller i likartad brottslighet i framtiden, då kommer du undan med böter eller liknande.

Har torskat MÅÅÅÅNGA gånger för cannabis under många år, och detta är mina erfarenheter.

EDIT: Tror du tänker på amfetamin där gränsen på grovt är 250g.

Var hittar man sådana siffror? Grovt,ringa, osv.
Citera
2010-08-10, 19:58
Medlem
Smuggla cannabis

Om man stoppar ner låt säga 10g i en kondom, lägger kondomen i sintur i en annan kondom, för att sedan lägga ner det i en tom deo, och sedan lägga bland kaffebönor (såg på cops en kille som gjort det, ingen aning om det funkar, men varför inte testa) och sedan lägger det bland reservdäcket i bilen, tror ni en hund kan känna från utsidan då?

Någon som vet hur mkt hundar det är på färjan mellan Helsingör-Helsingborg?

mvh
Citera
2010-08-10, 20:02
Medlem
ta tåget mellan köpenhamn och malmö istället
Citera
2010-08-10, 20:02
Medlem
anooonyms avatar
uhm om det lukar kaffe och deo + glidmedel från ett däck kaaaaaaaaanske någon reagerar lite..
Citera
2010-08-10, 20:04
Medlem
fr3aksh0ws avatar
De bör inte hundarna göra, men jag vet inte. Vild gissning
Citera
2010-08-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Om man stoppar ner låt säga 10g i en kondom, lägger kondomen i sintur i en annan kondom, för att sedan lägga ner det i en tom deo, och sedan lägga bland kaffebönor (såg på cops en kille som gjort det, ingen aning om det funkar, men varför inte testa) och sedan lägger det bland reservdäcket i bilen, tror ni en hund kan känna från utsidan då?

Någon som vet hur mkt hundar det är på färjan mellan Helsingör-Helsingborg?

mvh

Varje gång jag har åkt där har det ALDRIG varit hundar där, har åkt ganska många gånger också.
Och jag tror INTE att de skulle reagera, men har ingen erfarenhet av det så borde inte säga så mycket.
Citera
2010-08-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
uhm om det lukar kaffe och deo + glidmedel från ett däck kaaaaaaaaanske någon reagerar lite..
Men nu är det en hundhjärna som luktar, inte en människa, eller hur? Kommer inte kännas utanför för en människa.
Citat:
Ursprungligen postat av superlai
ta tåget mellan köpenhamn och malmö istället
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Varje gång jag har åkt där har det ALDRIG varit hundar där, har åkt ganska många gånger också.
Och jag tror INTE att de skulle reagera, men har ingen erfarenhet av det så borde inte säga så mycket.
För det första behöver bilen komma över, för det andra har jag hört precis tvärtom, antar att det handlar om tur och otur dock, vad varje enskild individ har upplevt.
Citera
2010-08-10, 20:28
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Men nu är det en hundhjärna som luktar, inte en människa, eller hur? Kommer inte kännas utanför för en människa.
Desto större risk att dom upptäcker det. Dom kanske är tränade att leta skumma (deo+kaffe+mer) på udda ställen. De kommer ju såklart stanna o lukta där.. antar jag.

Fast nu tänker jag pessimistiskt. Vilket man iofs bör göra om man ska smuggla shit.
Citera
2010-08-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Var hittar man sådana siffror? Grovt,ringa, osv.

Jag har sett listor hos polisen när jag vart på förhör. Men här är en tråd om dom olika straffsatserna
https://www.flashback.org/t332566

Till TS:
Hur mycket fick du pynta för ett hegge i kris? Vilket av stånden köpte du från? Var det några konstigheter när du handlade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in