2009-04-29, 21:13
Bannlyst
Någon som vet hur det ser ut med tull och annat mellan Polen - Sverige ? Med färja då.
Citera
2009-04-29, 21:31
Medlem
Brittbrunos avatar
Har sedan barnsben handlat sprit i Helsingör. Först har jag tagit tåg till Helsingborg, sedan har jag tagit färjan till Helsingör. Tullen på den sträckan är så obefintlig att man kan gå genom tullbåset i Helsingborgs färjplats utan att någon stoppar dig, eftersom det är tomt. På den danska sidan finns det inte ens något tullbås.
Den enda människan som ser potentiellt farlig ut är en väktare/vaktmästare/ordningsman som står och väntar på att allt folk ska komma på färjan.

Jag har heller ALDRIG varit med om någon tull eller kontroll på tågen som går Köpenhamn/Malmö, och jag har åkt där oftare än vad jag har stuckit till Helsingör.

Edit: Grattis bengtsson_45! Jag svarade just på din fråga
Senast redigerad av Brittbruno 2009-04-29 kl. 21:34.
Citera
2009-04-29, 21:48
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brittbruno

Jag har heller ALDRIG varit med om någon tull eller kontroll på tågen som går Köpenhamn/Malmö, och jag har åkt där oftare än vad jag har stuckit till Helsingör.

Tog tåget över för ett par veckor sen för första gången. Träffade på tullare utan hund som gick och tittade genom folks väskor. Hade dock gömt mina 7g på toaletten så jag klarade mig.
Senast redigerad av Kolatony 2009-04-29 kl. 21:51.
Citera
2009-04-29, 21:57
Medlem
Brittbrunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Tog tåget över för ett par veckor sen för första gången. Träffade på tullare utan hund som gick och tittade genom folks väskor. Hade dock gömt mina 7g på toaletten så jag klarade mig.

Fan va fucked... Vid vilken tid på dagen hände detta? Har trots allt oftast åkt tidigt på morgonen/förmiddagen/eftermiddagen.
Vad hände med dina 7g?
Citera
2009-04-29, 22:01
Medlem
bengtsson_45s avatar
Citat:
Har sedan barnsben handlat sprit i Helsingör. Först har jag tagit tåg till Helsingborg, sedan har jag tagit färjan till Helsingör. Tullen på den sträckan är så obefintlig att man kan gå genom tullbåset i Helsingborgs färjplats utan att någon stoppar dig, eftersom det är tomt. På den danska sidan finns det inte ens något tullbås.
Den enda människan som ser potentiellt farlig ut är en väktare/vaktmästare/ordningsman som står och väntar på att allt folk ska komma på färjan.

Edit: Grattis bengtsson_45! Jag svarade just på din fråga

Av med hatten för dig.
Citera
2009-04-29, 22:01
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
brevduvor?

Egentligen, varför inte? Så som jag förstått det är det bara att se till att de har ett fast boende med sina andra halvor så vill de hem igen.

Det kanske inte den mest praktiska metoden, men det bör fungera!

Den som testar får mina eviga respekt
Citera
2009-04-29, 22:03
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Fan va fucked... Vid vilken tid på dagen hände detta? Har trots allt oftast åkt tidigt på morgonen/förmiddagen/eftermiddagen.
Vad hände med dina 7g?
Det var vid 17-tiden. Trodde först dom hittat det eftersom dom stod ett jävla bra tag utanför toaletten och frågade folk var dom varit osv. Var jävligt nojigt att gå in och hämta det ifall dom hade span på toaletten eller nåt. Men det gick bra, och jag var uppe i det blå resten av veckan.
Citera
2009-04-30, 00:19
Medlem
Brittbrunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Det var vid 17-tiden. Trodde först dom hittat det eftersom dom stod ett jävla bra tag utanför toaletten och frågade folk var dom varit osv. Var jävligt nojigt att gå in och hämta det ifall dom hade span på toaletten eller nåt. Men det gick bra, och jag var uppe i det blå resten av veckan.

Ett lyckligt slut! Så trevligt
Citera
2009-04-30, 01:06
Medlem
haiguises avatar
Fel.
Senast redigerad av haiguise 2009-04-30 kl. 01:09.
Citera
2009-04-30, 11:38
Medlem
Sowilus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av göken
Någon som vet hur det ser ut med tull och annat mellan Polen - Sverige ? Med färja då.

Förekommer, men man koncentrerar sig i första hand på lastbilar. Visst har jag sett personbilar blivit tullade också men kör du en standardfamiljebil och ser någorlunda vettig ut skall det inte vara några problem.
Citera
2009-04-30, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sowilu
Förekommer, men man koncentrerar sig i första hand på lastbilar. Visst har jag sett personbilar blivit tullade också men kör du en standardfamiljebil och ser någorlunda vettig ut skall det inte vara några problem.

Ok ok, mycket fint. Hade till och med tänkt att åka buss, så de lär väl minska risken att bli upptäckt ännu mer.
Citera
2009-04-30, 19:45
Medlem
Smuggel ^^

Ett annat bra sätt som är prövat (förutom att skicka vanliga brev) är faktiskt att dela upp det i klumpar. Se till att packetera det riktigt riktigt noga i plastfolié sen ser man till att svälja det.

Problemet när man kommer hem är att man får skita lite i en bunke eller en sil eller liknanden för att få tag på klumparna ^^

Vet att det skrivits innan men det är nog också de bästa sättet efter breven.

Samt att om man skickar brev så är HELA kaffebönor ett av dem bästa sätten jag varit med om
Senast redigerad av Lyrran 2009-04-30 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in