2009-12-11, 13:38
Medlem
dirtysouths avatar
Riskfritt är det inte, dock en ganska liten risk att det blir beslagtaget. Skulle det därimot bli det så är de inte snälla på även små mängder i Polen nuförtiden, är inte som det var för några år sen.
Citera
2009-12-11, 13:53
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Riskfritt är det inte, dock en ganska liten risk att det blir beslagtaget. Skulle det därimot bli det så är de inte snälla på även små mängder i Polen nuförtiden, är inte som det var för några år sen.

Hur var det för några år sen?
Citera
2009-12-11, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Kallt.
Citera
2009-12-11, 14:49
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz

Syftade nu inte på just cb men drogbruk överhuvudtaget var betydligt mer accepterat förut, nu kan det bli hårda straff för småmängder.
Citera
2009-12-11, 14:57
Medlem
prmanentwacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Syftade nu inte på just cb men drogbruk överhuvudtaget var betydligt mer accepterat förut, nu kan det bli hårda straff för småmängder.

Håller inte de på att avkriminalisera cannabis? Jag har ingen källa på det men en föredetta jobbarkompis från polen sa det.

Mycket möjligt att han snackade skit.
Citera
2009-12-11, 15:00
Medlem
i vilket fall som helst så vet dom inte att det är du som skickat då man inte skriver avsändare på kuvertet?

så om din polare i polen (kul, jag vet) inte säger nått så lär det inte va några probs

edit.
insåg nu att det kanske va du som skulle få brevet, annan femma.
borde gå att låtsas inte ha någon vetskap om det hela? om du inte har klara kopplingar till polen då
Citera
2009-12-11, 15:07
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prmanentwack
Håller inte de på att avkriminalisera cannabis? Jag har ingen källa på det men en föredetta jobbarkompis från polen sa det.

Mycket möjligt att han snackade skit.

Tror inte det stämmer, har en kompis därifrån som blev stoppad av polis en gång då han hade en halv joint i fickan som han kasta i diket när de kom och det såg dem, han la benen på ryggen och lyckades som tur var komma undan... exakt vad som hade hänt om han blev tagen det vet jag inte, men de tillämpar liknande usas third strike fast det är efter andra gången man blir fälld för något. Längden på fängelsestraffet vet jag ej men det verkar avskräcka jävligt många där.

Sen vet jag inte om det är olika i olika delar av landet.
Citera
2009-12-11, 16:30
Medlem
schmuckens avatar
Om polisen känner till att du dealar så är det mycket troligt att du har en stoppskylt på din adress, alla paket som skickas ut o in till din adress är posten skyldiga att anmäla till polisen innan dem kan skickas vidare.
Citera
2009-12-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oblaza
Ska vecka 9 åka ner till alperna med min klass, vi reser med buss..
Vad är smidigaste sättet att frakta ner en femma?

Också intresserad av att veta.
Citera
2009-12-11, 21:24
Medlem
Osukarus avatar
Känns jävligt osäkert att frakta över länders gränser, jag skulle aldrig utsätta mig för risken. Möjligtvis över bron till kristiania, de tullarna verkar ju vara hyfsat slappa.

Men tänk er för innan ni försöker fixa över grejjorna, OM man blir haffad så får man ju en jäkla massa strul när man väl kommer hem till sverige, övervakning, pissprov, inget körtkort osv. Odla hemma istället
Citera
2009-12-11, 21:37
Medlem
Osukarus avatar
Alltid undrat hur det är om man skickar tex 5 g till sin hemadress, polisen kan väl inget göra förutom att beslagta sakerna, eller hur? De kan ju inte bevisa att det var man själv som skickade grejorna?
Citera
2009-12-11, 22:43
Medlem
Roadrages avatar
Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet av dom där "lukttäta" arken som ser ut som folie eller silverfilm, som man ska kunna förpacka weed och andra saker som luktar för mycket i?
Dom brukar säljas på diverse nätshoppar som tillhanda håller odlingsutrustning etc.

Är dom verkligen luktsäkra? Eller skulle en hund som står och scannar av folk när man kommer av från flyget från tex Amsterdam, känna lukten om man går nån meter ifrån den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in