Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Nu har jag inte läst igenom 100+ sidor, men vad sägs om det här förslaget:
Jag har bott i Helsingborg hela mitt liv och har tagit båten till Helsingör flertalet gånger. Jag har aldrig smugglat Cannabis i någon form, dock har jag smugglat sprit ett antal gånger i min ungdom utan problem. Om tullen står där (vilket de gör i regel torsdag-lördag eftermiddag) så stoppar de bara ungdomar 14-20 OM de inte har sällskap av vuxna. Om man kör bil så blir man garanterad inte genomsökt om du har en halv familj i baksätet.
Njae,inte riktigt..
En vän till mig som va 19 vid tillfället åkte till dk med sin morsa och hennes kille för att handla vin och grejer.
Och såklart hade han glömt lämna av biten som han köpt samma dag hemma så den och en pipa följde med i väskan.
När dom sitter och väntar på båten hem och min polare gräver i ytterfacket på väskan så ser han att han har grejerna med sig och blir lite smånojjig så han går in på dass och lägger biten i strumpan under foten.
När dom sedan ska gå av i hbg så stoppar tullen alla tre och tar in dom.
dom börjar såklart kolla igenom väskor m,m och dom hittar såklart pipan i hans väska och blir misstänksamma.
Tullmännen säger sen till
alla tre att klä av sig nakna(i separata rum såklart).
Min polare konstaterar såklart att "nu är det kört" men när han tar strumpan så har biten(det va goldenflower hasch,ni vet det där svarta odugliga gummi skitet)blivit helt utplattade av foten och biten fastnar i strumpan när dom vänder den ut och in och dom ser helt enkelt inte den!(tur för han att han hade svarta strumpor).
Så han kom sedan i land med en stor lättnad men samtidigt så va dom alla tre riktigt arga eftersom dom kände sig illa till mods av det tullen tvingade dom göra.
Så att säga att dom inte kollar människor som har har äldre människor med sig är inte riktigt sant.
Sen angående bilen, när jag som 15 åring va i tyskland med min familj för att köpa en motocross så blev vår bil genomsökt när vi kom i land.
Det går inte riktigt generelisera angående sånt, då alla situationer skiljer sig åt.