2011-02-24, 02:18
Medlem
Tack så mkt Znarky, men tror du inte det är bättre att ta Sundsbussarna då än Scandlines osv?
Nu återstår det bara att hitta Chriss, hur man handlar där och så vidare Att det finns i Helsingborg tvivlar jag inte på, men vad gör man utan kontakter?

Mvh!
Citera
2011-02-24, 17:17
Medlem
flashcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearny
Lättast är väl att hyra en båt och ta över riktigt jävla mycket för att sedan sälja lite för att täcka kostnaderna för båten. Annars så är det väl ganska så säkert att ta 50 g i en plast båda och lägga i te x sin ryggsäck och bara försöka se normal ut. Försök görna passa in det på en helg, mindre tullare då. Du kan ju även ringa in och tipsa tullarna att någon ska smuggla 10 kg kokain och hoppa av vid en tågstation efter din så lär dem lämna dig ostörd :-)
haha, tror du inte att de skulle gå på innan??
Citera
2011-02-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkarlsson
Tack så mkt Znarky, men tror du inte det är bättre att ta Sundsbussarna då än Scandlines osv?
Nu återstår det bara att hitta Chriss, hur man handlar där och så vidare Att det finns i Helsingborg tvivlar jag inte på, men vad gör man utan kontakter?

Mvh!

Ahh glömde skriva det i posten att nu när isen lagt sig och sundsbussarna har börjat gå igen så är det utan tvekan bästa alternativet, för man kan se om det är tull mycket lättare från de båtarna och du kan ju även checka om de är där innan du går av båten

För hur man hittar chris, det är grymt lätt från hbg.
Du tar båten över hoppar på första bästa tåg till kastrup/köpenhamn/göteborg/malmö C helt enkelt vilken som helst som passerar norreport. Du hoppar av där och tar metron mot Kstrup/veastermage, hoppar av på christianhavn, andra stoppet. När du kommer upp ur metron tar du vänster vid första trafikljuset och sedan höger när du kommer fram till kyrkan för att ta vänster igen och nu kommer du se huvudingången. Det är oftast så jag tar mig dit, resan tar ca 1h ibland lite mer ibland lite mindre.
Väl i Chris är de inga problem och hitta röka. Bara vandra rundor och du kommer träffa på stånden som säljer det

Själv ska man förhoppningsvis dit om en vecka eller nått stashen börjar bli liten och har inte vatt i frihet på ett tag nu. Känns alltid som att en sten går bort från axlarna när man träder in i denna fristad

Förövrigt så måste jag säga att du behöver inte ha kontakter i helsingborg om du börjar ta dig över till Chris o börjar små smuggla. De är vad jag gjort under de senaste året och det gått fin fint. Man vet vad man får och slipper alla som vill lura än på pengar med att sälja mindre än vad de sagt

Lycka till och hoppas du hittar dit när du bestämmer dig för att åka dit.

Mvh
Citera
2011-02-24, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Znarky
Ahh glömde skriva det i posten att nu när isen lagt sig och sundsbussarna har börjat gå igen så är det utan tvekan bästa alternativet, för man kan se om det är tull mycket lättare från de båtarna och du kan ju även checka om de är där innan du går av båten

För hur man hittar chris, det är grymt lätt från hbg.
Du tar båten över hoppar på första bästa tåg till kastrup/köpenhamn/göteborg/malmö C helt enkelt vilken som helst som passerar norreport. Du hoppar av där och tar metron mot Kstrup/veastermage, hoppar av på christianhavn, andra stoppet. När du kommer upp ur metron tar du vänster vid första trafikljuset och sedan höger när du kommer fram till kyrkan för att ta vänster igen och nu kommer du se huvudingången. Det är oftast så jag tar mig dit, resan tar ca 1h ibland lite mer ibland lite mindre.
Väl i Chris är de inga problem och hitta röka. Bara vandra rundor och du kommer träffa på stånden som säljer det

Själv ska man förhoppningsvis dit om en vecka eller nått stashen börjar bli liten och har inte vatt i frihet på ett tag nu. Känns alltid som att en sten går bort från axlarna när man träder in i denna fristad

Förövrigt så måste jag säga att du behöver inte ha kontakter i helsingborg om du börjar ta dig över till Chris o börjar små smuggla. De är vad jag gjort under de senaste året och det gått fin fint. Man vet vad man får och slipper alla som vill lura än på pengar med att sälja mindre än vad de sagt

Lycka till och hoppas du hittar dit när du bestämmer dig för att åka dit.

Mvh

Sundbussarna-visst mindre chans för knas än scandlines..

Men sen finns det ju några andra båtar man kan ta där det i princip är garanterat att ingen tull finns .
Tänker dock inte outa här i tråden eftersom jag inte vill att den möjligheten ska brännas, du kan kanske själv lista ut vilket företag det är annars får du slänga iväg ett pm till mig.
Citera
2011-02-24, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Nu har jag inte läst igenom 100+ sidor, men vad sägs om det här förslaget:

Jag har bott i Helsingborg hela mitt liv och har tagit båten till Helsingör flertalet gånger. Jag har aldrig smugglat Cannabis i någon form, dock har jag smugglat sprit ett antal gånger i min ungdom utan problem. Om tullen står där (vilket de gör i regel torsdag-lördag eftermiddag) så stoppar de bara ungdomar 14-20 OM de inte har sällskap av vuxna. Om man kör bil så blir man garanterad inte genomsökt om du har en halv familj i baksätet.

Njae,inte riktigt..
En vän till mig som va 19 vid tillfället åkte till dk med sin morsa och hennes kille för att handla vin och grejer.
Och såklart hade han glömt lämna av biten som han köpt samma dag hemma så den och en pipa följde med i väskan.
När dom sitter och väntar på båten hem och min polare gräver i ytterfacket på väskan så ser han att han har grejerna med sig och blir lite smånojjig så han går in på dass och lägger biten i strumpan under foten.
När dom sedan ska gå av i hbg så stoppar tullen alla tre och tar in dom.
dom börjar såklart kolla igenom väskor m,m och dom hittar såklart pipan i hans väska och blir misstänksamma.
Tullmännen säger sen till alla tre att klä av sig nakna(i separata rum såklart).
Min polare konstaterar såklart att "nu är det kört" men när han tar strumpan så har biten(det va goldenflower hasch,ni vet det där svarta odugliga gummi skitet)blivit helt utplattade av foten och biten fastnar i strumpan när dom vänder den ut och in och dom ser helt enkelt inte den!(tur för han att han hade svarta strumpor).

Så han kom sedan i land med en stor lättnad men samtidigt så va dom alla tre riktigt arga eftersom dom kände sig illa till mods av det tullen tvingade dom göra.

Så att säga att dom inte kollar människor som har har äldre människor med sig är inte riktigt sant.

Sen angående bilen, när jag som 15 åring va i tyskland med min familj för att köpa en motocross så blev vår bil genomsökt när vi kom i land.

Det går inte riktigt generelisera angående sånt, då alla situationer skiljer sig åt.
Senast redigerad av salsaman 2011-02-24 kl. 18:28.
Citera
2011-02-24, 20:44
Medlem
låt oss säga om man packar in skiten i dubbel vakuum påsar och sen stoppar ner det i en termos som är fylld med bensin blandat med ättika, sen när du är klar med det så tejpar du hela termosen med silver tejp flera lager runt, och därimellan lite extra plast, sen när du är klar med det så doppar du den i ättika bensin och sen packar ner den i väskan, det borde väl inte lukta igenom eller?

Och självklart ska man vara noggrann med att vara ren osv.
Citera
2011-02-24, 20:51
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gittysomfan
låt oss säga om man packar in skiten i dubbel vakuum påsar och sen stoppar ner det i en termos som är fylld med bensin blandat med ättika, sen när du är klar med det så tejpar du hela termosen med silver tejp flera lager runt, och därimellan lite extra plast, sen när du är klar med det så doppar du den i ättika bensin och sen packar ner den i väskan, det borde väl inte lukta igenom eller?

Det lär ju lukta jävligt starkt om det efteråt med tanke på bensinen.
Citera
2011-02-24, 20:52
Medlem
ABrownies avatar
Citat:
låt oss säga om man packar...
Det kommer lukta igenom... sen är frågan hur lång tid det kommer ta.

Om du förpackar varorna väl 10 min innan du ska gå igenom tullen så kanske det räcker med några vanliga frysplastpåsar men ju längre tid det går mellan förpackandet och tills du ska igenom tullen desto mer arbete måste du lägga ner på förpackandet, att doppa det i massa dofter är också onödigt eftersom du inte kan dölja lukter med andra lukter.
Citera
2011-02-24, 20:52
Bannlyst
Citat:

Kaffe ska tydligen funka rätt bra också..
Men bensin o ättika borde väl dölja lukten rätt bra också..
Beror ju på vilka mängder du pratar om också.
Citera
2011-02-24, 20:58
Medlem
ABrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsaman
Kaffe ska tydligen funka rätt bra också..
Men bensin o ättika borde väl dölja lukten rätt bra också..
Beror ju på vilka mängder du pratar om också.
Det går inte att dölja en doft för en hund genom att lägga till en annan doft, hundföraren känner dessutom hunden så bra att om h*n ser att hunden ryggar undan för en doft så börjar han ju direkt misstänka något.
Citera
2011-02-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkarlsson
Nu har jag letat genom land och skog för att få tag i lite gräs här i Helsingborg men misslyckats, så tänkte åka över till Chriss för att köpa mig 10-15gram att ta med mig över, hur gör man på bästa sätt för att undvika lagens långa arm? Är det att svälja det som gäller?

Mvh
Jag trodde det var stor tillgång på gräs i hbg....är ifs stor efterfrågan också i hbg
Citera
2011-02-24, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABrownie
Det går inte att dölja en doft för en hund genom att lägga till en annan doft, hundföraren känner dessutom hunden så bra att om h*n ser att hunden ryggar undan för en doft så börjar han ju direkt misstänka något.

Som jag skrev, beror på mängden.

är det en 1-5 g så brukar det gå rätt bra, vet ett flertal personer som gått igenom tull med hundar när dom haft röka.Och dom har klarat det förutom att deras nerver va söndertrasade när dom kom ut från terminalen.

Sen är hundar också hundar,dom är inte 100%iga.
Jag städade på marina plaza brevid scandlines för några år sedan,och från rutorna mot knutpunkten på den byggnaden så ser man rätt in där folk går i land och där tullen står.
Såg en gång en hund hoppa till mot en tjej som gick igenom,tullmännen tog in henne 20 min senare kom hon utgåendes från terminalen.
Så uppenbarligen hade hon inget på sig, och det finns kvinnor inom tullen tillhands som kan upp och fingra i fjesen och stjärten på brudar så det va inte det hunden reagerade på heller.
Senast redigerad av salsaman 2011-02-24 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in