2009-12-11, 22:46
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet av dom där "lukttäta" arken som ser ut som folie eller silverfilm, som man ska kunna förpacka weed och andra saker som luktar för mycket i?
Dom brukar säljas på diverse nätshoppar som tillhanda håller odlingsutrustning etc.

Är dom verkligen luktsäkra? Eller skulle en hund som står och scannar av folk när man kommer av från flyget från tex Amsterdam, känna lukten om man går nån meter ifrån den?
Jag tror såna bara funkar om man har en vakumpackare.
Citera
2009-12-11, 22:47
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Jag tror såna bara funkar om man har en vakumpackare.
jupps, men det läcker ut för eller senare
Citera
2009-12-11, 22:59
Medlem
BillTheButchers avatar
Hur bra tror ni det skulle gå att smuggla med gräset i kalsongerna? Borde funka tycker jag, om de inte har hundar dvs.
Citera
2009-12-13, 16:30
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Syftade nu inte på just cb men drogbruk överhuvudtaget var betydligt mer accepterat förut, nu kan det bli hårda straff för småmängder.

Aha okej, kan tänka mig att det beror på deras kristna regering...om jag inte har hört fel så har dom en religiös regering i styrelsen.
Citera
2009-12-15, 15:26
Medlem
Det här har inte riktigt med smuggel att göra, men något närliggande. Säg att man ska åka från england till sverige, och inte ska ta med mig några droger, men däremot har brukat en del (gräs, kokain, e) i england. vad är oddsen för att åka dit och vad händer då? Som sagt, det mesta de skulle kunna hitta är typ två smulor koks på en sedel. Men jackan kanske luktar lite av gräset? Vad tror ni om situationen?
Citera
2009-12-16, 21:25
Medlem
Hoozts avatar
Tja,
Någon som har någon erfarenhet av tullen när det gäller att tåga från Köpenhamn? Givetvis sker inhandlandet från chris.
Tänkte mest på exakt hur tullen sköter sitt jobb sen, hur går det till, hur noga är de och hur ser rutinerna ut, ställs några jobbiga frågor osv osv?
Känns iaf som att tåg borde vara relativt säkert, eller?
Citera
2009-12-17, 16:47
Medlem
smokey.the.bears avatar
En snabbis hära....Någon som vet vad lagen säger om man tar med sig cannabisfrön från bolivia till sverige?

Sverige har jag för mig att det är lagligt med frön.
Bolivia vet jag inte.
Citera
2009-12-20, 00:58
Medlem
Hur ligger det till med brevmetoden? Att från t.ex. Danmark posta hem 10-20g till Sverige? Antingen i flera omgångar med 5 gram i varje påse eller ett brev med allt i. Vad känns säkrast? Några generella tips eller råd?
Citera
2009-12-20, 21:01
Medlem
xid0ns avatar
Hur ofta finns det hundar på Skavsta? Bör de vara några problem i Holland (Eindhoven) om de hittar cannabis på en inom landet? Som värst tar de väl ifrån en det?
Citera
2009-12-20, 22:38
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoozt
Tja,
Någon som har någon erfarenhet av tullen när det gäller att tåga från Köpenhamn? Givetvis sker inhandlandet från chris.
Tänkte mest på exakt hur tullen sköter sitt jobb sen, hur går det till, hur noga är de och hur ser rutinerna ut, ställs några jobbiga frågor osv osv?
Känns iaf som att tåg borde vara relativt säkert, eller?
Har aldrig blivit stoppad när jag har åkt tåg iallafall och har heller aldrig sett några hundar.. så borde vara 99,9% grönt.
Citera
2009-12-21, 10:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Har aldrig blivit stoppad när jag har åkt tåg iallafall och har heller aldrig sett några hundar.. så borde vara 99,9% grönt.

OKEY, hur många gånger har du tågat över? Jag kan ju säga att det är inte 99,9% grönt iaf.
Citera
2009-12-21, 11:35
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
OKEY, hur många gånger har du tågat över? Jag kan ju säga att det är inte 99,9% grönt iaf.
Ett 20tal gånger bara detta året, sedan kanske samma dom 2-3 senaste åren.
Har aldrig blivit stoppad när jag åkt tåg.
Bara du inte ser ut som ett jävla närvrak så är det chill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in