2009-10-16, 13:59
Medlem
utalkers avatar
Borde inte en termos vara det perfekta att smuggla i. Lukten kan väll inte ta sig genom vakum. Eller har jag helt fel för mig. Berätta gärna vad ni vet =)
Citera
2009-10-16, 14:19
Medlem
toxic90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utalker
Borde inte en termos vara det perfekta att smuggla i. Lukten kan väll inte ta sig genom vakum. Eller har jag helt fel för mig. Berätta gärna vad ni vet =)
Man smugglar ju heroin osv i det. Häll i kaffe så döljer du lukten. Dock vet många poliser om detta så överväg innan du gör detta
Citera
2009-10-16, 16:00
Medlem
Om man är kvinna så är ju fittan ett jävla bra gömställe. Försöker polisen kolla/känna där så är de bra illa ute.
Räcker med att bara ha den i bh/trosor.

I tonåren när man var ute och puffade med polarna så körde vi alltid med att tjejerna gömde grejerna i bhn. Vi blev muddrade ett par gånger av polisen men de fick oss aldrig.
Citera
2009-10-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxic90
Häll i kaffe så döljer du lukten.

Att se ett sånt här citat på sidan 164 i en smuggeltråd är ju smått fantastiskt.
Citera
2009-10-16, 17:09
Medlem
MohinderHerbs avatar
Om man ska smuggla några hekto eller kilo och verkligen vill vara säker så kan man ta några vedbitar och hugga isär för att sedan gröpa ur sidorna och stoppa in godiset sedan limmar man igen så att det inte syns att man har klyft den.

Borde ju funka.
Citera
2009-10-16, 17:14
Medlem
Amfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Om man ska smuggla några hekto eller kilo och verkligen vill vara säker så kan man ta några vedbitar och hugga isär för att sedan gröpa ur sidorna och stoppa in godiset sedan limmar man igen så att det inte syns att man har klyft den.

Borde ju funka.

Vem går genom tullen med en halv björk?
Citera
2009-10-16, 17:25
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfen
Vem går genom tullen med en halv björk?

Tänkte lite fel. Tänkte att man kan göra så ifall man åker bil.

Men det funkar ju även med lastbilar som har stockar på släpet.
Citera
2009-10-16, 21:19
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyJ
och då det var ett tag sen jag var i dk så vet jag faktiskt inte hur det är med tullen nu, någon som kan säga om det ändrats dom senaste månaderna?

Som sagt, är nästan aldrig tull på helsingborg - helsingörsfärjorna.
Kom på ett annat tips:
Cykla!
På scandlines släpper dom alltid av cyklar/mopeder först. Och när man kommer fram till tullbåsen har tullen nästan aldrig hunnit dit. Om dom har det så lär dom inte stoppa dig ändå, dom utgår nog alltid från att alla som cyklar/kör moped kommer direkt från jobb, speciellt om du tar färjan runt 3-4 tiden, alltid massvis med cyklar och mopeder då.
Citera
2009-10-16, 22:07
Medlem
utalkers avatar
Citat:
Man smugglar ju heroin osv i det. Häll i kaffe så döljer du lukten. Dock vet många poliser om detta så överväg innan du gör detta

När ska folk lära sig att hundar känner alla dofter. Du kan inte maskera en doft med en annan. Det funkar inte så. Blanda allt du har i köket + cb och en hund kan fortfarande urskilja alla dofterna var för sig.
Citera
2009-10-16, 22:13
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:

Riktigt korkat sagt. Du kan inte dölja en doft med en annan, spelar ingen roll vad det är. Dessutom tar sig doft igenom ALLT material. Det har sagts hundra gånger i denna tråden ändå fortsätter folk att kläcka ur sig dylikt.
Citera
2009-10-17, 23:11
Medlem
jakkezs avatar
jag och en polare drar till chris nästa vecka. och ska självklart köpa med oss röka hem , men börjar tänka mer och mer på hur det kommer på gå på tåget hem med lukten osv. är det ofta polis kontroll på tåget och på stationen?..
Citera
2009-10-18, 00:02
Medlem
toxic90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarenB
Riktigt korkat sagt. Du kan inte dölja en doft med en annan, spelar ingen roll vad det är. Dessutom tar sig doft igenom ALLT material. Det har sagts hundra gånger i denna tråden ändå fortsätter folk att kläcka ur sig dylikt.
Nej men vad roligt att du tog insiativet och gjorde en samman fattning på vad alla andra har skrivigt till mej. Jag fattade nog inte första gången dem skrev de till mej så tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in