2010-03-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Ok, skratta inte! Är det någon risk att man smuggla gräs från malmö till göteborg?

Jag har läst att tullare springer runt med hundar på stationen för att haffa eventuella smugglar från köpenhamn...

malmö central är väl inte direkt den mest optimala utgångspunkten direkt, nej.
Citera
2010-03-24, 01:08
Medlem
Om man får för sig att smuggla hem lite från t.ex Amsterdam. Har fått tips om att om man lägger weed i jordnötssmör så är det väldigt liten chans att hundarna känner lukt.

Vad tror ni om det?
Citera
2010-03-24, 01:40
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wibbson
Om man får för sig att smuggla hem lite från t.ex Amsterdam. Har fått tips om att om man lägger weed i jordnötssmör så är det väldigt liten chans att hundarna känner lukt.

Vad tror ni om det?

högst troligt ännu en myt och det påståendet baserar jag på fakta om hur hundars luktseende fungerar.

Förenklat: du har en gryta med majs, morot, potatis, fläsk + nötkött, buljong (med kanske 20 olika ingredienser bara i sig) och vatten.

Om du som människa luktar på detta känner du mer eller mindre bara en lukt "Åhå! gryta!"

En hund skulle känna varje lukt för sig, även köttsorterna och alla de olika ingredienserna i buljongen.

Däremot skulle den kanske börja markera(skälla/krafsa) även fast det inte är cannabis i den, och då på grund av att den vill ha den så otroligt mycket att den inte kan kontrollera sig. Därför kan det ibland vara en bra idé att smuggla cannabis i mat, fast inte i stora mängder då det alltid komplicerar saker.

Att baka egna bröd och t.ex. baka in en femma i varje liten fralla är inte en alltför risig idé. förutom att det inte är så normalt för en hund att skälla på bröd men... feta köttfärsbiffar då kanske
Citera
2010-03-25, 22:12
Medlem
Pachucas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Går ett program på svt just nu om tullen på arlanda. Jag skulle inte våga skicka genom posten från ett annat land efter att sett det. De har en hund som verkar kunna lukta upp allt. Den får lukta på alla postlådor som kommer in och blir helt galen när den hittar nåt.

det var en som skickat en kanin med måtten cirka 30 x 15 cm som enbart var stoppad med gräs, den vägde ett halvt kilo. En sån kanin vill jag också ha!

Jag känner folk som får paket skickade från bekanta med gräs i relativt ofta. Posten är långt ifrån ofelbar.
Citera
2010-03-26, 10:53
Medlem
En polare berättade för mig om ett jävligt bra vis han körde med ett tag.

Han hade en kompis i Belgien som skickade upp lite vad han än önskade till honom, han tog pocketböcker och holkade ur dem, la rökat där i noga förseglat med plastpåsar och mycket tejp.
Sedan skickade han bara böckerna till Sverige.
Sedan om det var tur att det gick så bra eller om det faktiskt fungerar bra det kan jag ju inte säga.

Nu har jag inte riktigt lust att läsa igenom precis hela tråden då den är ganska så omfattande.
Antar att detta har diskuterats rätt friskt, det måste väl på något vis gå att lura hundarnas luktsinne?
Kontra bort cb-doft med något starkare? Säg att man paketerar cbt väl i glasplast och plastpåsar, å sedan lägger det paketet i ett paket med något som tar bort doft, kaffepulver eller kaffebönor?
Förresten, när man odlar stealth hemma har ju folk ofta ett kolfiberfilter för att kunna få ventilation utan att någon cbdoft smiter ut. Kan man göra något i den stilen kanske?
Citera
2010-03-26, 23:21
Medlem
TangbuaTs avatar
Tror vi kan outa några tullare, dom finns här fångade på video, här på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=oWYfc...eature=related

Citera
2010-03-26, 23:46
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Success
En polare berättade för mig om ett jävligt bra vis han körde med ett tag.

Han hade en kompis i Belgien som skickade upp lite vad han än önskade till honom, han tog pocketböcker och holkade ur dem, la rökat där i noga förseglat med plastpåsar och mycket tejp.
Sedan skickade han bara böckerna till Sverige.
Sedan om det var tur att det gick så bra eller om det faktiskt fungerar bra det kan jag ju inte säga.

Nu har jag inte riktigt lust att läsa igenom precis hela tråden då den är ganska så omfattande.
Antar att detta har diskuterats rätt friskt, det måste väl på något vis gå att lura hundarnas luktsinne?
Kontra bort cb-doft med något starkare? Säg att man paketerar cbt väl i glasplast och plastpåsar, å sedan lägger det paketet i ett paket med något som tar bort doft, kaffepulver eller kaffebönor?
Förresten, när man odlar stealth hemma har ju folk ofta ett kolfiberfilter för att kunna få ventilation utan att någon cbdoft smiter ut. Kan man göra något i den stilen kanske?

Hundars luktsinne är riktigt grymt, i synnerhet när hunden blivit tränad att söka efter narkotika. Hunden kanske märker fem olika dofter, en av dessa dofter är hunden tränad på och riktar in sig på den. De andra dofterna är inte intressant. Det finns narkotikahundar som har luktat sig till narkotika som har legat gömt i bensintanken på bilar, så nej, att lura en hund genom att försöka mörka narkotikadoften med kaffe är onödigt. Detta gäller självklart under bra förutsättningar, en hund är ingen robot och kan därför missa att upptäcka narkotikan.

EDIT: Att du inte pallar läsa hela tråden förstår jag, men du kunde i alla fall ha kollat två poster upp?
Senast redigerad av hejaklacksledare 2010-03-26 kl. 23:49.
Citera
2010-03-28, 19:38
Medlem
baabamaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TangbuaT
Tror vi kan outa några tullare, dom finns här fångade på video, här på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=oWYfc...eature=related

haschish kanaabis
Citera
2010-03-28, 21:20
Medlem
ska till chriss om ganska exakt en månad och behöver tips på att smuggla 20-30 gubbar hash från dk-swe.spelar det ngn roll om jag smugglar analt eller har det i fickan?menar på ifall det skulle vara en hundkontroll på tåget
Citera
2010-03-28, 23:00
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrolle
ska till chriss om ganska exakt en månad och behöver tips på att smuggla 20-30 gubbar hash från dk-swe.spelar det ngn roll om jag smugglar analt eller har det i fickan?menar på ifall det skulle vara en hundkontroll på tåget
Ha ha. 30 gubbar i analen! Men jag antar att det verkligen funkar med vilja, våld och vaselin.
Citera
2010-03-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Ha ha. 30 gubbar i analen! Men jag antar att det verkligen funkar med vilja, våld och vaselin.
det var ju darför jag junbdrade om det var värt det.antagligen har väll bara du njutning av att trycka upp ett block på 30 gubbar men att dela in det i 2r borde ju inte vara så jobbigt.men frågan kvarstår:;är det någon skillnad för hunden om det är i min anal eller fickan om hunden ifråga bara "sniffar" runt på fordonet.om det är förpackat med zipline och en kondom.
Citera
2010-03-29, 10:03
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrolle
det var ju darför jag junbdrade om det var värt det.antagligen har väll bara du njutning av att trycka upp ett block på 30 gubbar men att dela in det i 2r borde ju inte vara så jobbigt.men frågan kvarstår:;är det någon skillnad för hunden om det är i min anal eller fickan om hunden ifråga bara "sniffar" runt på fordonet.om det är förpackat med zipline och en kondom.
Hunden kommer att känna lukten ändå. Din anal är ju knappast lufttät...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in