2008-05-08, 20:21
Bannlyst
Lägg rejorna i en strumpa i resveskan.

Cheka sen in den så är allting lungt!
Citera
2008-05-08, 20:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Haha, det låter lite som mig på väg hem från argentina. Råkade glömma ett par g grönt i ryggsäcken som jag hade med mig genom Buenos Aires, New York, Houston och Arlanda flygplats. I New York lyckades min kompis snurra in sig i kopplet på en tullhund också, undrar varför han inte kände nåt?

Jag blev stoppad i tullen efter en lång vistelse i USA. Tullaren ställde upp alla 30 filmburkarna jag hade med mig och frågade om han kunde öppna vilken som helst utan att finna nåt. 'Självklart' sa jag, och han kollade i en - där det låg en filmburk. Sen fick jag gå.

När jag sen kom hem och öppnade den första burken var den full med gräs jag hade glömt.
Citera
2008-05-12, 17:25
Medlem
Denoms avatar
Har läst och fått reda på att lukten tar sig igenom en igenlödd burk, hur är det möjligt?
Citera
2008-05-12, 17:32
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har läst och fått reda på att lukten tar sig igenom en igenlödd burk, hur är det möjligt?

Doftpartiklar tar sig igenom alla ämnen. Det går att packa det lufttätt men efter några timmar(beroende på hur bra det är packat) så kommer det ändå igenom doftpartiklar som hundarna kan märka av
Citera
2008-05-12, 17:35
Bannlyst
Jag har åkt motorbåt från och till Danmark ifrån Skåne, vara inga problem alls.
Citera
2008-05-12, 23:52
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Haha, det låter lite som mig på väg hem från argentina. Råkade glömma ett par g grönt i ryggsäcken som jag hade med mig genom Buenos Aires, New York, Houston och Arlanda flygplats. I New York lyckades min kompis snurra in sig i kopplet på en tullhund också, undrar varför han inte kände nåt?

kanske inte var en narkotikahund utan kanske var en bombhund
Citera
2008-05-12, 23:55
Medlem
blottartomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
kanske inte var en narkotikahund utan kanske var en bombhund

lite ot kanske men hur funkar de?
Citera
2008-05-12, 23:57
Medlem
kukkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blottartomten
lite ot kanske men hur funkar de?

Den är tränad att hitta bomber, inte knark
Citera
2008-05-12, 23:58
Medlem
blottartomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukki
Den är tränad att hitta bomber, inte knark

förstod det men hur sniffar de upp en bomb, tränade för att lukta efter vissa kemikalier eller hoppar de bara på varje random människa med taliban skägg
Citera
2008-05-13, 00:01
Medlem
kukkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blottartomten
förstod det men hur sniffar de upp en bomb, tränade för att lukta efter vissa kemikalier eller hoppar de bara på varje random människa med taliban skägg

hahaha okej
båda två förstås
Citera
2008-05-13, 00:10
Medlem
blottartomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukki
hahaha okej
båda två förstås

funkar väl lika bra båda metoderna säkert 50/50 att de har rätt på båda metoderna... aja men nu ska jag inte förstöra tråden någe mer godnatt på er alla
Citera
2008-05-14, 14:49
Medlem
Nån som vet hur rutinerna är. Om ett brev fastnar i tullen hur lång tid brukar det ta innan mottagaren kontaktas? görs det omedelbart med telefon eller skickar dem ut ett brev till denne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in