Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-01, 19:14
Medlem
mongomanishs avatar
Inrikes flyg är väl coollugnt, behöver väl inte gå igenom någon tull när man ska ut från flygplatsen då? Använder du dig av andra transportmedel så är det också lugnt så länge du inte är igenkänd av snuten..
Citera
2009-10-01, 19:23
Medlem
marcusbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakks
Säkert någon som frågat, men hur skulle det vara att åka inrikes med en femma brunt? Är det ens en risk? Hur ska man förvara det? Vad ska man tänka på?

kommer du förbi tullen på första flygplatsen och inte gör nåt som verkar annorlunda nervös osv. ha det på dig inte i din resväska eller nåt,när jag brukar gå på stan tex så har jag det i kalingarna om man skulle bli stannad man vet aldrig. Nu senast jag var ute och reste flög från Norge, dom hade ingen hund/såg ingen hund. men när jag kom hem från norge så kolla jag in i tullen''där dom har tagit saker''. blev inte kollad på vägen hem häller dock hade jag inget med mig ditt eller hem.

Tänk på vart du lägger dina saker och bete dig normalt
Citera
2009-10-04, 17:54
Medlem
Tåg inrikes

Jag är säkert bara fånig som nojar för det här men det är så att jag ska ta 40g brunt på tåget från Malmö eller Lund några timmar uppåt. Finns det någon risk att man stöter på hundar från Köpenhamn-Malmö... med tanke på att det brukar vara samma tåg som fortsätter dit jag ska? Ifall jag går på i Malmö, kan tullen komma att gå av rakt på mig? Är det bättre att gå på i Lund? Någon som har någon rekommendation om vilken dag som är bättre att åka av lördag, söndag och måndag?
Citera
2009-10-04, 20:55
Medlem
gorillastarks avatar
nån som vet hur det är om man postar saker till norge? har de extra koll pga att de inte är med i eu eller nåt?
Citera
2009-10-04, 22:17
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nastasia
Jag är säkert bara fånig som nojar för det här men det är så att jag ska ta 40g brunt på tåget från Malmö eller Lund några timmar uppåt. Finns det någon risk att man stöter på hundar från Köpenhamn-Malmö... med tanke på att det brukar vara samma tåg som fortsätter dit jag ska? Ifall jag går på i Malmö, kan tullen komma att gå av rakt på mig? Är det bättre att gå på i Lund? Någon som har någon rekommendation om vilken dag som är bättre att åka av lördag, söndag och måndag?

Borde ju inte vara en omöjlighet, har med tänkt den tanken några gånger. I Lund springer inga tullhundar iallafall, den saken är säker.
Citera
2009-10-04, 22:39
Medlem
toxic90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nastasia
Lördag skulle jag säga, mer folk och ja mer koll också. Men chansen att dem kollar just dej minskar ju såfall.

Skulle en hund komma fram till, sätt dej ner och klappa hunden. Då polisen säger till dej att du itne får det, går därifrån.
Citera
2009-10-05, 01:31
Medlem
Nu har jag givetvis inte orkat läsa igenom hela den här tråden men hur lätt är det att ta med sig gräs till norge med tåg?
Citera
2009-10-05, 01:40
Medlem
marcusbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pTach
Nu har jag givetvis inte orkat läsa igenom hela den här tråden men hur lätt är det att ta med sig gräs till norge med tåg?

det jag vet är att norge är hårda att kolla bussar/bilar. tåg vet jag inte men om du ska ha med dig nåt lägg det på toan så kan du ha uppsikt över det
Citera
2009-10-05, 20:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pTach

Rent spontant så är det nog mer lönsamt och mindre riskfyllt att fylla en bil med billiga smuggelcigg och köra över gränsen till Norge. Jag menar vad kostar ett paket cigaretter där nuförtiden (i norska kronor)?
Citera
2009-10-05, 20:23
Medlem
gorillastarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Rent spontant så är det nog mer lönsamt och mindre riskfyllt att fylla en bil med billiga smuggelcigg och köra över gränsen till Norge. Jag menar vad kostar ett paket cigaretter där nuförtiden (i norska kronor)?

billigaste: smart 18 pk 50 nkr
camel (och alla dyra): ca 80 nkr

iaf där jag e
Citera
2009-10-05, 20:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillastark
billigaste: smart 18 pk 50 nkr
camel (och alla dyra): ca 80 nkr

iaf där jag e

Hmmm, ett paket smuggelcigaretter köper man för 20-25 kronor (svenska). Att sedan sälja det för 40-42 svenska kronor på andra sidan gränsen är inte direkt svårt (har jag hört).

Åker man fast är det varusmuggling med dagsböter som påföljd. Man kan utan risk för fängelse tjäna 10.000 kronor per tur. Risken att bli stoppad vid en sketen skogsväg vid gränsen är i det närmaste försumbar och vill man minimera risken kan man ha en bil som kör före, vilket iof kostar någon tusenlapp men eliminerar risken att åka fast till så gott som obefintlig.

Har för övrigt hör att det dessutom ska gå att tjäna rätt grova pengar på konstiga saker som ris och dylikt eftersom Norge ligger utanför EU:s tullgräns.
Citera
2009-10-06, 00:18
Medlem
la-tortugas avatar
Åker tåg ganska regelbundet och aldrig har det kommit någon hund förbi. Samt att jag smugglade med mig ett par flaskor absint på en buss från KBH till Lund och det va ingen som stoppa bussen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in