Citat:
Ursprungligen postat av HenryHillCosta
Har ingen större erfarenhet av e men om du klarar vakterna hög kanske det borde gå? Till din andra lösning så åker du väl inte fast för smuggling kanske men i Sverige räker det med att du har spår av THC (eller vad det är drogtesten visar) i kroppen och befinner dig i Sverige för att kunna dömas. Kanske mindre risk för att du ska behöva lämna urinprov men ändå.
Mina egna erfarenheter av cannabissmuggling hat skett på buss/tåg. Två gånger från Amsterdam med buss (bytte dock buss i Hamburg och Köpenhamn om jag inte missminner mig) och en gång tåg från Köpenhamn. Har inte varit några större mängder (< 20 g/gång) och klarat mig alla gånger trots hundar. Jag har kört på lägga-en-ryggsäck-ovanför-ett-annat-säte-strategin.
Du missförstår mig. Jag har inte planerat att gå förbi vakterna hög utan käka tabletterna med käk i magen så att det åtminstone tar 2-3 timmar innan det slår.
Och det där med gräs. Hur ska de kunna testa mig efter thc om det är så att jag kommer från Holland? Jag har ju inte brutit mot några svenska lagar om jag varit där nere och rökt på, blir ju bara olyckligt att jag har rester på mig. (det jag hade med mig in i landet ligger då i min mage om det kollar mig.)