2008-12-08, 14:09
Medlem
Smuggla Grönt och E!

Jag ska som sagt åka till Tyskland samt Holland i dagarna och funderar både på det där med smuggla E förbi vakter till Sensation White och smuggla med mig grönt hem från holland.

Mina två lösningar:

Om det är hundar på Sensation White som ska sniffa till sig E kan man då äta upp E tabletten 1 timme innan man får hundarna på sig och på så vis komma förbi hundarna när det ligger i kroppen? Fungerar det?

Sen tänkte jag på smugglingen på hemvägen.

Om man ser att en vakt med hund är på väg mot en i bilen borde man inte då kunna äta upp gräset och då inte heller åka fast då man kan styrka att man varit i holland och meckat mängder med gräs?

Borde inte mina två lösningar vara väldiga bra?
Citera
2008-12-08, 17:06
Bannlyst
Har ingen större erfarenhet av e men om du klarar vakterna hög kanske det borde gå? Till din andra lösning så åker du väl inte fast för smuggling kanske men i Sverige räker det med att du har spår av THC (eller vad det är drogtesten visar) i kroppen och befinner dig i Sverige för att kunna dömas. Kanske mindre risk för att du ska behöva lämna urinprov men ändå.

Mina egna erfarenheter av cannabissmuggling hat skett på buss/tåg. Två gånger från Amsterdam med buss (bytte dock buss i Hamburg och Köpenhamn om jag inte missminner mig) och en gång tåg från Köpenhamn. Har inte varit några större mängder (< 20 g/gång) och klarat mig alla gånger trots hundar. Jag har kört på lägga-en-ryggsäck-ovanför-ett-annat-säte-strategin.
Citera
2008-12-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryHillCosta
Har ingen större erfarenhet av e men om du klarar vakterna hög kanske det borde gå? Till din andra lösning så åker du väl inte fast för smuggling kanske men i Sverige räker det med att du har spår av THC (eller vad det är drogtesten visar) i kroppen och befinner dig i Sverige för att kunna dömas. Kanske mindre risk för att du ska behöva lämna urinprov men ändå.

Mina egna erfarenheter av cannabissmuggling hat skett på buss/tåg. Två gånger från Amsterdam med buss (bytte dock buss i Hamburg och Köpenhamn om jag inte missminner mig) och en gång tåg från Köpenhamn. Har inte varit några större mängder (< 20 g/gång) och klarat mig alla gånger trots hundar. Jag har kört på lägga-en-ryggsäck-ovanför-ett-annat-säte-strategin.

Du missförstår mig. Jag har inte planerat att gå förbi vakterna hög utan käka tabletterna med käk i magen så att det åtminstone tar 2-3 timmar innan det slår.

Och det där med gräs. Hur ska de kunna testa mig efter thc om det är så att jag kommer från Holland? Jag har ju inte brutit mot några svenska lagar om jag varit där nere och rökt på, blir ju bara olyckligt att jag har rester på mig. (det jag hade med mig in i landet ligger då i min mage om det kollar mig.)
Citera
2008-12-08, 18:33
Bannlyst
Om du kommer tillbaka till svensk mark där svenska lagar gäller så är det ett brott att ha THC i kroppen oavsett om du rökte på i Holland där det är lagligt.
Citera
2008-12-08, 20:10
Medlem
majsbajss avatar
Jag tror att genom att lägga CB i en kanelburk kan vara nått.

Genom att lägga CB i en kanelburk så
dödar kanel lukten CB lukten, med tanke på att
kanel har sån stark doft. Så ner med en påse CB i
en kanel burk blandat med andra "ingridienser" skulle funka

piff puff
Citera
2008-12-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsbajs
Jag tror att genom att lägga CB i en kanelburk kan vara nått.

Genom att lägga CB i en kanelburk så
dödar kanel lukten CB lukten, med tanke på att
kanel har sån stark doft. Så ner med en påse CB i
en kanel burk blandat med andra "ingridienser" skulle funka

piff puff

funkar inte.. i usa har dom hittat majja i en lastbill där majjan låg i plast förhållare i tanken

inget stoppar hundarna näsa men det finns inte så många hundar ändå mesta del fakes eller tränade till annat kark
Citera
2008-12-08, 20:29
Medlem
Headcharges avatar
Hur är det på inrikesflyg? var ska man förvara en ev. femma? i plånboken, i bakfickan, i bagaget som checkas in, handbaggaget?
Citera
2008-12-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headcharge
Hur är det på inrikesflyg? var ska man förvara en ev. femma? i plånboken, i bakfickan, i bagaget som checkas in, handbaggaget?

Inte några problem alls min vän!
Citera
2008-12-08, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Headcharge

Daimkrysset.
Citera
2008-12-09, 00:41
Medlem
Headcharges avatar
Hur stor risk är det att ett brev med lite cannabis inuti skulle tas om hand om man skickar med Post Restante (stavning)? Eftersom man lämnar sitt namn, och måste legitimera sig vid hämtningen av paketet är man väl kopplad till brevet?

Om inte annat, finns det någon risk att inrikes post kontrolleras av cannabishatande hundar?

Ska nämnligen resa till en annan ort i Sverige, och vill ha med mig lite weed väl framme, eftersom jag ska åka flyg är det inte på tal att ta med sig ekipaget på planet. Någon som gjort detta förut?
Citera
2008-12-09, 01:05
Medlem
Ni som har gått förbi hundar med ngt på er, troligen är det så att det är helt vanliga hundar för att skrämmas lite. Är hunden tränad missar den er inte. Det garanterar jag, vare sig ni har det hermetiskt inpackat uppstoppat så långt ni kan eller att ni svalt det.

Lite att läsa om hundens luktsinne

http://www.agria.se/agria/index.nsf/...ext.nsf/id/779

http://www.agria.se/agria/index.nsf/...ext.nsf/id/780

Man kan lura en tränad hund, men då genom att "stryka" lukt på någon annan som man ser till att hålla sig bakom han. Såg en rolig händelse på ett flyg för många år sen. Raden bredvid ser jag en kille som böjer sig ner och grejar med sin väska och sprutar något på killen byxben bredvid sig.

Den killen sög hunden direkt, och snubben passerade obemärkt förbi som andre man.
Citera
2008-12-09, 10:58
Bannlyst
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så åkte jag buss från Amsterdam och gränsen Tyskland/Danmark kom det på tulltjänstemän med hund. Hunden markerade en kille som satt raden framför. Möjligt att det var en "falsk" knarkhund men om hundar nu skulle vara så övernaturligt bra på att känna t ex cannabis som många i tråden påstår så hade det väl inte fungerat att använda dem på t ex bussar från Holland. De flesta som kommer där ifrån har med största sannolikhet rökt på skulle jag tro och borde därför också ha spår på kläder, händer osv. Hundarna kan säkert hjälpa en del men jag tror knappast att de är felfria. Jag tror ärligt talat snarare att de missar mer än de markerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in