2009-12-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmnin
Om du inte har en aning om hur du skickar paket från thailand och om polisen kollar paket får gärna hålla käften. Tro kan man göra i kyrkan.
När du skickar paket från asien är det inte nån jävla snut som står och kollar vad det är som du skickar. Om de möjligen tittar i paketet så gör de det när du inte är där. Jag har skickar kläder i lådor från både Thailand, Malaysia och Indonesien. I Indonesien kollade kvinnan på posten hastigt i lådan vad jag skickade men ej i t.ex. skor eller andra föremål om de innehöll något.
När du skriver adress på lådan så skriver du mottagaren och ditt eget namn som avsändare. Men ingen av de gånger jag skickar har jag behövt bevisa att jag verkligen heter det eller att jag bor på den andra adressen. Jag har ALDRIG sett en polis på de postkontor jag varit inne på.

Polisen i Thailand är väldigt hårda mot knark men enligt er andra så verkar de stå och spana på postkontoren hela dagarna.. Vet inte riktigt vart ni har fått det ifrån!?

Du tror (eller är rätt säker på) att d e lugnt för henne att gå in o posta utan något problem?

har du koll på vilka paket osv som man bör använda för att vara "så anonym" som möjligt?
Citera
2009-12-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Såklart om tjejen lägger brevet i en postlåda så blir det mycket enklare.
och hundar kan vell inte lukta Piller? så då blir det mycket enklare och skicka piller en weed.

Jag har aldrig sett en brevlåda i thailand, men om någon skulle komma med en så bra nyhet skulle den personen verkligen göra min dag - då e d ju ba o gambla o se om d kommer fram
Citera
2009-12-02, 17:32
Medlem
TellusGs avatar
http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...ilbox_Nawa.JPG Finns gott om postlådor i Thailand tydligen...

http://commons.wikimedia.org/wiki/Ca...es_in_Thailand Olika sorter.

Dåså! Vassego!
Citera
2009-12-02, 17:35
Medlem
Dimonds avatar
Tycker du ska försöka åtminstone. Skicka ingenting som hade kunnat knytas vare sig till dig eller till henne. Ringer någon eller kommer hem till dig och undrar så får du förklara att du inte har en aning om hur det gick till?
Citera
2009-12-02, 17:35
Medlem
Citat:
cannabis luktar. polis hundar kan lukta det ifrån många meter. och dom scannar alla brev/lådor som kommer ifrån asien och andra länder så du har tur om det kommer fram.

No shit att Cannabis luktar=)!!! men om hundarna sniffar upp d på arlanda e jag mindre brydd om så länge min vän bara tar sig från postkontoret så e jag hur glad som helst....ja menar gräs där e ju inte dyrt så d e ju inte så man backar allt man äger på det om d skulle skita sig ...som sagt ede ba lugnt för henne så och det var just den frågan jag förskte ställa i tråden
Citera
2009-12-02, 17:36
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugMnGud
No shit att Cannabis luktar=)!!! men om hundarna sniffar upp d på arlanda e jag mindre brydd om så länge min vän bara tar sig från postkontoret så e jag hur glad som helst....ja menar gräs där e ju inte dyrt så d e ju inte så man backar allt man äger på det om d skulle skita sig ...som sagt ede ba lugnt för henne så och det var just den frågan jag förskte ställa i tråden

Det finns postlådor, så det är lugnt.
Citera
2009-12-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...ilbox_Nawa.JPG Finns gott om postlådor i Thailand tydligen...

http://commons.wikimedia.org/wiki/Ca...es_in_Thailand Olika sorter.

Dåså! Vassego!

Hehehe ty ty då borde ju hennes risk vara minimera - frågan som återstår år dock om det även gäller utlandspost?
Citera
2009-12-02, 17:49
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugMnGud
Hehehe ty ty då borde ju hennes risk vara minimera - frågan som återstår år dock om det även gäller utlandspost?

Jo, fråga i en annan del av forumet om det kanske? Har skummat google lite, men inte hittat nåt...
Citera
2009-12-02, 20:15
Medlem
Galadrins avatar
Vet inte om dettakan hjälpa men om din tjej kompis har mycket pengar så kommer hon lätt ifrån polis stasjonen om hon blir busted.
står om turister som har blivit tagen med cannabis och fick betala 50,000 baht för att komma bort. 50,000 baht = 10443,66 SEK

http://www.thaivisa.com/forum/Caught...d-t249080.html
Citera
2009-12-02, 22:36
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
danmark,holland/amsterdam är det skit enkelt. men nu snackar vi om Thailand där är polisen mycket stränga. kontrollen är mycket starkt på postkontoren.
och polisen behandlar inte turister så bra spesielt inte om du blir tagen för knark.

Och posta nu i jul är endå dummare för då har dom mycket mer kontrol på posten.

Jag ska åka till amsterdam om 11 dagar, har tänkt kolla upp hur man på bästa sätt skickar hem lite weed på via posten. Men om du nu vet några bra tips så får du gjärna dela med dig.
Annars får jag söka själv, inte svårare än så.
Citera
2009-12-02, 22:45
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Jag ska åka till amsterdam om 11 dagar, har tänkt kolla upp hur man på bästa sätt skickar hem lite weed på via posten. Men om du nu vet några bra tips så får du gjärna dela med dig.
Annars får jag söka själv, inte svårare än så.

Jag har inte skickat ifrån amsterdam. men amsterdam är känd för laglig röka. och det betyder ju att polisen och andra post kontor kommer att vara ekstra vakna på turister. men rulla inn ditt röka i mycket plast, tejpa och annat. inte glöm att ta på dig plasthanskar så det inte luktar röka på tejpen eller plasten.
lägg rökat tilsammans med nån bok eller spel/film. sen postar du det.
om du ska smuggla med dig på flyget så skulle jag lagt det i en kondom och antingen svälja det eller stoppa upp det i röven.

Jag brukar att lägga mitt röka under en cd sen stoppa det inn i ett fordral om jag ska skicka ifrån norge.
Citera
2009-12-02, 23:03
Medlem
schmuckens avatar
Skickas det utanför EU så är det väl lag på att det ska kollas har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in