2005-07-26, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fargon
alltså
ska du smuggla knark så ska du slå på stort direkt.
det är större chans att du torskar och blir misstänktsam ifall du gör samma resa 2 gånger du kanske av ren otur får samma tullpersonal som råka känna igen dig på nått vis och blir suspekt.

jag har inte sett en enda knarkhund på flygplatsen i amstersdam tror inte att de kan ha knarkhundar där ändå för du får ju gå runt med hasch på dig bara du inte har en väldigt stor mängd på dig.
så förstå hur många holländare som skulle få problem med de där knarkhundarna på flygplatsen.
problemet med flygsmuggling är när du landar i sverige det är då det blir farligt.
Ser man reko ut och har helst inget brottsligt förflutet så ere lungt väldigt liten chans att det blir stickkontroll.
En bra sak är att packetera med massa damkläder ifall man är herre det är lättare att säga att smugglingsväskan inte är äns egen då ifall nått skulle gå snett.

hasch är svårt att smuggla av den enkla andledningen att det tar sån väldigt stor plats
ecstasy eller amfetamin är därimot väldigt mycket lättare att smuggla och ger mer pengar.
ska man smuggla massa hasch så ska man köra personbil

Förlåt men du har inte nån jävla aning om vad du säger. Kan du stödja dina teser med något som helst vettigt?
Varför skulle man inte kunna göra samma resa två gånger? Man kanske har släkt i Holland? Varför skulle en tullare som ser tusentals ansikten om dagen känna igen en? Varför skulle han i så fall bli misstänksam? Varför skulle det inte gå att ha hundar i Holland, dom har inga inrikesflyg bright spark... Ofta man köper damkläder för att använda som undanflykt vid smuggel av 20g.

För övrigt så ja, hundar har cpbra luktsinne. Dom kan känna doften av ett lik på botten av en sjö om dom sitter i en båt...
Citera
2005-07-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Förlåt men du har inte nån jävla aning om vad du säger. Kan du stödja dina teser med något som helst vettigt?
Varför skulle man inte kunna göra samma resa två gånger? Man kanske har släkt i Holland? Varför skulle en tullare som ser tusentals ansikten om dagen känna igen en? Varför skulle han i så fall bli misstänksam? Varför skulle det inte gå att ha hundar i Holland, dom har inga inrikesflyg bright spark... Ofta man köper damkläder för att använda som undanflykt vid smuggel av 20g.

För övrigt så ja, hundar har cpbra luktsinne. Dom kan känna doften av ett lik på botten av en sjö om dom sitter i en båt...

Det handlar om att datasystemen varningsflaggar människor i vissa åldrar som reser vissa destinationer flera gånger. Tullen slump kollar inte bara.
Citera
2005-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas3
Har rest med buss till Tyskland en gång. Då tog dom in hela bussen i en hangar och kolla allt vårt bagage. En afrikan som hade med sig ett par stora högtalare från Hamburg åkte inte med bussen hem * go figure *. Sedan har jag åkt bil till Danmark ett par ggr och fan varje gång har tullen varit på hugget och stannat och frågat oss. Dom är aktiva som fan. Samma när vi åkt till Estland. Har rest runt 7 ggr utrikes Arlanda bara i år och då har jag inte sett en tullare en gång, mer än en som satt och knappra på en dator. Har varit både inom schengen och utanför. Inga hundar heller...

Testa åka över helsingborg - helsingör, där rullar bilarna in och ut utan större check.
Citera
2005-07-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas3
Har rest med buss till Tyskland en gång. Då tog dom in hela bussen i en hangar och kolla allt vårt bagage. En afrikan som hade med sig ett par stora högtalare från Hamburg åkte inte med bussen hem * go figure *. Sedan har jag åkt bil till Danmark ett par ggr och fan varje gång har tullen varit på hugget och stannat och frågat oss. Dom är aktiva som fan. Samma när vi åkt till Estland. Har rest runt 7 ggr utrikes Arlanda bara i år och då har jag inte sett en tullare en gång, mer än en som satt och knappra på en dator. Har varit både inom schengen och utanför. Inga hundar heller...

har åkt till tyskland och frankrike 2 ggr, me buss har smugglat me mej båda ggr och har bara blivit stannad för att dom skulle kolla nå papper på bussen, aldrig kollat igen väskor..
Citera
2005-07-27, 00:29
Medlem
åke dit engång, åkte bil över tyska gränsen när grisen plocka in en och gick över bilen med jyckar, mitt i natten var det... 20G i handskfacket.. fick åka därifrån €500 och 20G fattigare...

men inte alltid dom har hundar dock, tejpa fast det under motorhuven och åk nån småväg över gränsen så är du i princip 99% säker...

Citera
2005-07-28, 15:55
Medlem
Går ett program på svt just nu om tullen på arlanda. Jag skulle inte våga skicka genom posten från ett annat land efter att sett det. De har en hund som verkar kunna lukta upp allt. Den får lukta på alla postlådor som kommer in och blir helt galen när den hittar nåt.

det var en som skickat en kanin med måtten cirka 30 x 15 cm som enbart var stoppad med gräs, den vägde ett halvt kilo. En sån kanin vill jag också ha!
Citera
2005-07-28, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Går ett program på svt just nu om tullen på arlanda. Jag skulle inte våga skicka genom posten från ett annat land efter att sett det. De har en hund som verkar kunna lukta upp allt. Den får lukta på alla postlådor som kommer in och blir helt galen när den hittar nåt.

det var en som skickat en kanin med måtten cirka 30 x 15 cm som enbart var stoppad med gräs, den vägde ett halvt kilo. En sån kanin vill jag också ha!

Oj jäklar
Fast det kanske finns ett syfte med programmet, dom visar framfötterna när TV är och hälsar på, fast verkligheten kanske är en annan..
Jag vet ju inte, men folk skriver att dom skickat 10g 3 dagar i veckan osv. och aldrig stött på problem...
Dubbla bud :S

Luktade hunden bara på paket eller även på kuvert?
Citera
2005-07-28, 16:41
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Oj jäklar
Fast det kanske finns ett syfte med programmet, dom visar framfötterna när TV är och hälsar på, fast verkligheten kanske är en annan..
Jag vet ju inte, men folk skriver att dom skickat 10g 3 dagar i veckan osv. och aldrig stött på problem...
Dubbla bud :S

Luktade hunden bara på paket eller även på kuvert?

Vad jag minns utav programmet : Ett enormt bord / transportband där all utlandsförsändelse ( ? ) låg utbrett medans en jycke knallade omkring på dom och nosade.
Citera
2005-07-28, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Vad jag minns utav programmet : Ett enormt bord / transportband där all utlandsförsändelse ( ? ) låg utbrett medans en jycke knallade omkring på dom och nosade.
Var det post som skulle till Sverige eller bort från Sverige? Eller kör dom kanske båda hållen?
Citera
2005-07-28, 18:34
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Var det post som skulle till Sverige eller bort från Sverige? Eller kör dom kanske båda hållen?

tror inte dom kollar det som ska ut från sverige.

kommer programmet i repris? vilken kanal?
Citera
2005-08-06, 03:14
Medlem
bootboys avatar
Respekt!
Citera
2005-08-06, 05:35
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groddan
Tog buss till Hbg , båt till Helsingör för att sedan ta tåg till Köpenhamn.
Köpte 0.5kg dunderröka , passade på o köpa cola när vi ändå va i köpenhamn oxå.. tog tåget till Helsingör, köpte 6 flak öl på båten min polare hinkade i sig en kraftig mängd öl på båten hem o blev stupfull han tog väskan med det olagliga i o jag gick 50 meter framför o såg suspekt ut .. o nu till det roliga... samtidigt som min polare har ett jävla bekymmer med den stora väskan och 6 flak öl så kommer där 4 st slipsnissar i 50 års åldern som antagligen varit på firmafest lr likn o vill hjälpa min polare med ölkärran eftersom han hde lite svårt att gå o han va ju inte dummare än så så han bad dom ta väskan oxå... :P så vi fick ett gäng bulvaner som tog hem det åt oss .. inne på knutpunkten tackade vi för bärhjälpen o skiljdes åt

HAHA! Det där var fan klockrent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in