2005-07-24, 14:27
Medlem
manodepressivs avatar
Hur säkert och lätt är det att ro över Öresund? Mina geografikunskaper är inte de bästa.
Citera
2005-07-24, 14:28
Medlem
Ah, någon som verkligen tänker.
Jag håller fullständigt med dig om att man alltid måste vara medveten om riskerna & konsekvenserna. Först när man kan se konsekvenserna av sitt handlande kan man göra ett rationellt val.

Men men, jag är inte intresserad av att smuggla saker för den ekonomiska vinningen. Varken i syftet att sälja eller ta hem billiga varor för eget bruk.
Däremot så kan jag tänka mig att göra det för skoj skull, för att se om det går helt enkelt. Men då kommer ju riskfaktorn in. Det är inte värt att finnas i straffrullarna bara för att testa om det gick.
Citera
2005-07-24, 16:28
Medlem
Lost dreamers avatar
Men hur svårt kan det vara med Danmarksöverfarten då?
Om man åker en bit norrut i Danmark på hemvägen, med typ hyrbil lr vad som helst, sedan har man en polare som väntar med båt i Skagen som man enkelt åker över med på 2 timmar på sin höjd, till ex. Göteborg.
Stashet förvaras med blyryngder, ifall kustis mot förmodan skulle dyka upp, så blir det "rock bottom" med varorna.
Jag uppmanar ingen till brott, detta är inget jag gjort heller, bara en lugn fundering.
Eller vid Helsingörpassagen, hur stort är avståndet? 20 min med segfärjan...
Simple as dat.
Citera
2005-07-24, 16:46
Bannlyst
Ja men nu ska det ju inte smugglas för försäljning eller i enorma mängder..vi säger max på sin höjd 20g..inte fan kan man få fängelse för det om man är 18-19 år ?? eller va säger ni?
Citera
2005-07-24, 17:12
Medlem
Lost dreamers avatar
smuggling är inte som att bli tagen på gatan ska väl nämnas, du kan nog få lite fängelse samt böter.
Varför inte hugga 2hg och åka säkert med en liten båt över, alt. miniubåt?
Citera
2005-07-24, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
smuggling är inte som att bli tagen på gatan ska väl nämnas, du kan nog få lite fängelse samt böter.
Varför inte hugga 2hg och åka säkert med en liten båt över, alt. miniubåt?

Så du menar alltså att smuggla 20g är likadant som att smuggla 1kg? Dvs. samma straff ?
Citera
2005-07-24, 17:36
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Så du menar alltså att smuggla 20g är likadant som att smuggla 1kg? Dvs. samma straff ?

hah.
Nej inte alls.
Men varför ta med sig kaksmulor om man ska göra det?
Citera
2005-07-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
hah.
Nej inte alls.
Men varför ta med sig kaksmulor om man ska göra det?

1. För att kolla om det verkligen går och even ta större mängd nästa gång

2. För att bara ha det för sig själv här hemma i swe där man inte kan få tag på sådär bra saker tex lite amnesia,ice etc..

3. För att det är garanterat mindre risk att torska i tullen med 20g än med 1kg..
Citera
2005-07-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
1. För att kolla om det verkligen går och even ta större mängd nästa gång

2. För att bara ha det för sig själv här hemma i swe där man inte kan få tag på sådär bra saker tex lite amnesia,ice etc..

3. För att det är garanterat mindre risk att torska i tullen med 20g än med 1kg..

alltså
ska du smuggla knark så ska du slå på stort direkt.
det är större chans att du torskar och blir misstänktsam ifall du gör samma resa 2 gånger du kanske av ren otur får samma tullpersonal som råka känna igen dig på nått vis och blir suspekt.

jag har inte sett en enda knarkhund på flygplatsen i amstersdam tror inte att de kan ha knarkhundar där ändå för du får ju gå runt med hasch på dig bara du inte har en väldigt stor mängd på dig.
så förstå hur många holländare som skulle få problem med de där knarkhundarna på flygplatsen.
problemet med flygsmuggling är när du landar i sverige det är då det blir farligt.
Ser man reko ut och har helst inget brottsligt förflutet så ere lungt väldigt liten chans att det blir stickkontroll.
En bra sak är att packetera med massa damkläder ifall man är herre det är lättare att säga att smugglingsväskan inte är äns egen då ifall nått skulle gå snett.

hasch är svårt att smuggla av den enkla andledningen att det tar sån väldigt stor plats
ecstasy eller amfetamin är därimot väldigt mycket lättare att smuggla och ger mer pengar.
ska man smuggla massa hasch så ska man köra personbil
Citera
2005-07-25, 23:27
Medlem
Jag vill inte uppmana till brott och jag har inte gjort det här själv det här är bara en tanke...
Om man trycker ner så mycket grönt man kan i en balong så att det blir en hårt pakad boll som man kan svälja. Eller så fixar man till några bitar hash i bra size. Då är det bara att göra några sånna och svälja och så kan man ha en färg på balongen för varje sort. Vad är risken att de ska sätta en att skita egentligen?
Sen skiter man ut det när man kommer hem
Thats good shit
Citera
2005-07-26, 15:43
Medlem
Rebelxs avatar
Men om man skulle ha en flaska shampoo och lägga in lite röka där i, skulle verkligen lukten komma genom schampoot och korken..? Så jävla bra luktsinne kan de ju inte ha.

Om man bara e försiktig att inte komma i kontakt med utsidan av flaskan.
Citera
2005-07-26, 15:54
Medlem
Hundar har sjukt bra luktsinne.

Är det inte Kastrup som installerade någon jävla maskin som kunde upptäcka vissa droger? Kan iofs vart något försök till att skrämma människor så att de inte smuggla genom den flygplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in