2008-03-14, 19:43
Medlem
Keff^s avatar
höp

Jag har åkt ner till prag med Buss.. vad jag minns så är det inga större problem. dett var dock i ungdomen, när jag spelade hockey. Men det var någe tramms med att alla skulle gå ur bussen och så. haha detta hjälpte väll inte mkt ?^^ som sagt var länge sedan
Citera
2008-03-14, 19:49
Medlem
prees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keff^
Jag har åkt ner till prag med Buss.. vad jag minns så är det inga större problem. dett var dock i ungdomen, när jag spelade hockey. Men det var någe tramms med att alla skulle gå ur bussen och så. haha detta hjälpte väll inte mkt ?^^ som sagt var länge sedan

Kanske inte hjälpte så fruktansvärt mycket, men tack för hjälpen
Citera
2008-03-14, 20:58
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pree
Ganska skillat att få upp 20-30 g i arslet?

OK, sorry, jag sökte bara på typ "prag" när jag kollade, ni kan låsa denna tråden då. Lycka till med uppehållet

Vadå skillat att få upp 20-30g rektalt? Tror du dom som smugglar på det sättet åker och hämtar 10g åt gången eller? Kan lova dig att dom flesta som gör så tar minst 50g upp till över ett hg. Lite vaselin, plastfolie och mjukt röka/eller iallafall röka som går att forma till en korv är ju givet. Inte kul att stoppa upp röka överhuvudtaget kan jag tänka mig, men en fyrkantig standardbit kan ju bara sluta i katastrof.
Men jag är varken en rövsmugglare själv eller uppmuntrar någon till det, men dock... 20-30g skillat?
Senast redigerad av xen1cal 2008-03-14 kl. 21:00.
Citera
2008-03-14, 21:01
Medlem
Draqs avatar
Lägg det i bagageuttrymet tillsammans med alla andras bagage i en diskret väska utan andra av dina tillhörigheter, tar tullen det så vet dom iallafall inte vems det är.
Citera
2008-03-14, 21:06
Medlem
När vi åkte genom tullen så (när vi var på väg till prag), så gick dom igenom bussen, samt hade dom en hund.
Dock var detta 6 år sen.
Citera
2008-03-15, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draq
Lägg det i bagageuttrymet tillsammans med alla andras bagage i en diskret väska utan andra av dina tillhörigheter, tar tullen det så vet dom iallafall inte vems det är.
Bra idé. Jag färdades till Italien en gång på den tiden jag spelade fotboll. Då åkte vi igenom både Italien, Tyskland och Danmark utan en ända kontroll. Vi hade alla varsin katana med oss dessutom.
Citera
2008-03-15, 01:13
Medlem
Senast jag var i Prag, ca 5 år sen, stötte vi inte på tullen varken dit eller hem. Jag har däremot hört berättas om tjeckiska tulltjänstemän med både automatvapen och hundar som bordat bussar och tåg i jakt på droger men även flyktingar. Jag åkte buss vid det tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av Draq

Helt rätt. Inga fingeravtryck heller för att vara på den säkra sidan.
Citera
2008-03-15, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian
Satt o fundera och tänkte; Tullens hundar dom letar efter "the shit" the one bag. Men om man säger att du strör ut / penslar på tjack lösning te.x på fordon runt på färjan el tåget el med passagerarna då borde hunden få ett jävla jobb att hitta "rätt" . Jag tror det är ultimata säkerhets lösningen om där finns hundar.
Vad tror ní?

Då blir samtliga passagerare samt tåget/fordonet/färjan föremål för visitation.
Hunden hittar tillslut rätt. Det kommer bara ta mycket längre tid.
Citera
2008-03-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heimer
Då blir samtliga passagerare samt tåget/fordonet/färjan föremål för visitation.
Hunden hittar tillslut rätt. Det kommer bara ta mycket längre tid.

exakt, hundar lurar man inte... har du en hund på dig, då kan jag med 99% säkerhet säga att det är kört!

det finns många skrönor att man ska ta typ löptikars blod och smörja på paketen... det finns även olika typer av lösningar att köpa som skall göra hundar förvirrade osv. men när du står där med väskan fylld me 10kg rent heroin på flyplatsen hem från Bangkok, och det är din tur att bli luktad på av hunden. då tror ja inte det finns något som kan rädda dig. utan be till gud och se fram mot 0,3kvm med fotkjedjor på Bangkwang

Boktips: The Damage Done by Warren Fellows
Senast redigerad av mikebatch 2008-03-17 kl. 16:21.
Citera
2008-03-17, 16:16
Bannlyst
i mina tidigare dagar tog man pringles rören, fyllde halva med droger (oftast cannabis) resten chips, sedan limmade man på aluminiumhöljet igen, och satte på plastlocket.
Det gick fin fint varje gång hundarna var framme o luktade.
Sedan kunde man ta och blanda tjack med vatten, och lägga i en yes flaska/sifon,
Och spruta ner HELA inredningen på miljön man befann sig på,
så när hundarna kom var dem rätt förrvirrade och försökte istället slita sig därifrån.
Till slut fick alla göra en halv bra väsk undersökning,
men pringles chipsen öppnade dem alldrig, så man klarade sig.
Citera
2008-03-17, 16:50
Medlem
xdreamer86s avatar
detta är en dockumentär gjord av p3 handlar om en man som ska smuggla 3kg kokain från bolivia. och torskar
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...rtikel=1469672
riktigt intresant för de som ej hört om den.

Jonas Anderssons liv var under en period kaotiskt, med drogberoende och skulder. I ett desperat försök att ordna upp sin tillvaro ekonomiskt beger han sig till Bolivia för att smuggla hem 3 kilo kokain till Sverige.
Citera
2008-03-17, 17:33
Medlem
Kallie1338s avatar
om man sprutar med tex Axe eller någon annan parfym som är stark på plastpåsen innan man sätter det i kuveret, kommer hundarna ändå att känna igen knark lukten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in