Flashback bygger pepparkakshus!
2004-01-24, 04:15
Medlem
Uppercuts avatar
På postterminalen där jag jobbar dyker tullmäster och hans vapendragare upp nån gång i veckan. De medför naturligtvis en knarkhund som genomsöker all post. Det kan ju låta mycket, men tänk på att paket och brev förvaras i paketbehållare och lådvagnar som rymmer flera hundra paket/1000tals brev, så dom hinner med lätthet sniffa sig igenom allt.
Dom plockar ofta ut brev/paket som dom traskar iväg med och helt sonika öppnar. Ibland får vi också förfrågningar om vi kan hålla utkik efter en viss försändelse som ska till någon någonstans.

Inom Sverige skulle man kunna skicka lite buling om man prickar in så att man undviker knarkhundar både på sin lokala postterminal och den som ligger nära mottagaren. Men utrikes tror jag inte är nån bra idé.. har iofs aldrig varit på arlanda och kikat, men dom borde ha någorlunda koll där och fler hundkontroller.
Citera
2004-01-24, 05:34
Medlem
Jag har också mottagit röka via posten. Det var inte speciellt bra packat, även ifall personen som skicka det hade gjort allt för att dölja innehållet, så luktade det igenom.

Tror mest det handlar om slump, sniffar en hund på kuvertet så spelar det nog ingen större roll hur bra man packat det, hunden känner det i vilket fall som helst.
Citera
2004-01-24, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
e du cia agent?

Nej, förklara gärna vad du menar med ditt inlägg?
Citera
2004-01-24, 11:12
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Har en kompis som mottagit brunt via post och det gick bra kom efter 2-3 dagar har jag för mig.
Citera
2004-01-24, 11:14
Medlem
Fläskbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearny
Jag har också mottagit röka via posten. Det var inte speciellt bra packat, även ifall personen som skicka det hade gjort allt för att dölja innehållet, så luktade det igenom.

Tror mest det handlar om slump, sniffar en hund på kuvertet så spelar det nog ingen större roll hur bra man packat det, hunden känner det i vilket fall som helst.

mmm, de rackarns hundarna har ju inte dåliga nosar iaf.
men jag har själv praktiserat på posten... men dock inte sett någon hund.
Citera
2004-01-24, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskberg
men jag har själv praktiserat på posten... men dock inte sett någon hund.

Hundar kan nog förekomma på dom "större" post centralerna runt om i sverige men det handlar nog bara om stickprover.

Tror inte der är någon hund som jobbar 24/7 med att kolla post.
Citera
2004-01-24, 16:51
Medlem
dizzy_nus avatar
Om ni väntar på ett paket så se till att inte ha några andra grejer hemma,dom gör husrannsakan med hund på den addresen som paketet ska till,det gjorde dom hos mig men dom kan inte sätta dit dig om du nekar,för du vet ju inget om något paket så klart
Citera
2004-01-24, 17:09
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygga Pojkar
Dom gör stick kontroller ibland, har man otur så knasar man. Torka av braj, paket osv. ordentligt innan du postar det. Ha hanskar när du lägger det på lådan osv. Tänk på samma sätt som när du gör vilket brott som helst, lämna så lite bevis som möjligt (i detta fall inget).

Glöm inte maskera dig när du postar brevet gärna mycket svart(brun) kräm och svart peruk.
för att va på den säkra sidan

fick du inte lära dig det i CIA skolan?
Citera
2004-01-24, 17:28
Bannlyst
Jag skickade en mängd hasch och svampar per post från köpenhamn till en polare sverige. Tullen tog rubbet och dök oannonserat upp hemma hos honom med polis och husrannsakningsorder.
Dock hade han inget hemma och de visste inte vem som skickat det så han gick fri.
Citera
2004-01-25, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Glöm inte maskera dig när du postar brevet gärna mycket svart(brun) kräm och svart peruk.
för att va på den säkra sidan

fick du inte lära dig det i CIA skolan?

Det märks att du aldrig postat några större mängder & gör du det så kommer du antagligen torska.

Varför försöka göra narr av någon som antagligen har mer erfarenhet än vad du aldrig kommer kunne få?
Det är ju bara dumt gjort av dig då jag antagligen har mycket att lära dig, men som jag helt enkelt skiter i från & med nu. Nöjd?
Citera
2004-01-25, 11:22
Medlem
Fläskbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygga Pojkar
Hundar kan nog förekomma på dom "större" post centralerna runt om i sverige men det handlar nog bara om stickprover.

Tror inte der är någon hund som jobbar 24/7 med att kolla post.

hm...ja, jag kunde ju tro det.
men det är ju inte så svårt för hunden att nosa igenom 100 paket på mindre än en minut... stanken från weedet tränger ju igenom så hunden hittar det direkt.
Citera
2004-01-25, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskberg
hm...ja, jag kunde ju tro det.
men det är ju inte så svårt för hunden att nosa igenom 100 paket på mindre än en minut... stanken från weedet tränger ju igenom så hunden hittar det direkt.

Har man otur så tar dom paketet & då vill man inte ha sina avtryck där, spec inte om man bor på samma ort som paketet är skickat ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in