2007-05-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ston3d
Har en snabb fråga och har inte letat igenom alla trådar för det brinner i knutarna. Att skicka Cannabis inom landet från t.ex Stockholm till Malmö finns det någon risk att paketet blir taget. För polisen/tullen kollar väl inte igenom inrikes post för det lär väl vara extremt mycket post som skickas inom landet. Så om jag skulle skicka 10 g i ett brev/paket finns det ens en risk att det blir taget?

Väldigt liten risk.
Citera
2007-05-06, 00:04
Medlem
hmm, vadå om man skulle säga det i procentenheter hur stor är risken, vill verkligen vara säker på att det inte blir tagen.
Citera
2007-05-06, 00:12
Medlem
magnees avatar
I procentenheter är det typ : Noll/Nada/Inget procent...

Bara och skicka.
Citera
2007-05-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnee
I procentenheter är det typ : Noll/Nada/Inget procent...

Bara och skicka.

Har du själv testat att göra det någon gång ?
Citera
2007-05-06, 00:14
Medlem
Är väl jävligt liten chans då dom inte koncentrerar sig alls på inrikespost
Citera
2007-05-06, 00:19
Medlem
magnees avatar
Citat:
Har du själv testat att göra det någon gång ?

Har varit på den "mottagande änden", så ja.

Som lite kuriosa så skickade en kompis ett 22:a gevär, komplett med bortfilat serienummer och ammunition, via posten söderut. Han skrev tom avsändaradress.
Citera
2007-05-06, 00:25
Medlem
Citat:

Som lite kuriosa så skickade en kompis ett 22:a gevär, komplett med bortfilat serienummer och ammunition, via posten söderut. Han skrev tom avsändaradress.

haha låter ju helsjukt, utfört något rån som man kanske har hört talas om flr bor också söderut
Men då antar ja att det borde vara lugnt att skicka lite gräs då
Citera
2007-05-06, 00:34
Medlem
Nagaxs avatar
Mm bara att skicka
Citera
2007-05-06, 00:41
Medlem
Citat:

Hihihi så man kan i princip posta lite uran om man vill i svenska posten Langa på posten är lätt om man har en bra kran... Diskret sätt och lätt för båda då man inte kan bli åtalad? (Tror jag iaf)
Citera
2007-05-06, 00:47
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cool_creeper
Hihihi så man kan i princip posta lite uran om man vill i svenska posten Langa på posten är lätt om man har en bra kran... Diskret sätt och lätt för båda då man inte kan bli åtalad? (Tror jag iaf)

Eller bajs.
Citera
2007-05-06, 00:51
Medlem
en fråga som rör detta, om man skickar 10 g hur mycket kommer han som skickar till mig få betala eller vart går gränsen om man stoppar ner det i ett vanligt kuvert?
Citera
2007-05-06, 01:05
Medlem
Citat:
en fråga som rör detta, om man skickar 10 g hur mycket kommer han som skickar till mig få betala eller vart går gränsen om man stoppar ner det i ett vanligt kuvert?

Titta på posten.se där står portoavgifter. Tror dock att det ligger kring 36-40kr för upp till vikter långt ovanför 10g. Tycker iofs man kan titta runt lite innan man postar frågor. För övrigt har jag skickat gräs till en kompis via brev, som aldrig kom fram, förmodligen för att posten är inkompetenta idioter, men bara för att man förmodligen INTE kommer att åka dit så är det inte säkert att brevet alltid kommer fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in