2009-02-20, 05:04
Medlem
jag tänkte dra in lite när jag var påväg hem för det är ovanligt svårt att ta in till åland för att jag trodde inte att hundarna var där men den tanken for o jag kollade sedan när jag åkte hem ifall att hundarna var där o de var dem
ena hunden gick mot mig men stannade sedan kvickt

oerhört läskigt
Citera
2009-02-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambaclat
hur fungerar det med att ta med sig på en kryssning med viking line? hundar? kan tillägga att det är mitt i veckan ej under helgen? (brunt)

ingen som kan ge lite mer information om detta?
Citera
2009-02-25, 15:27
Medlem
C8H11Ns avatar
Upp i röven med det.
Citera
2009-02-25, 17:22
Medlem
Sushimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Upp i röven med det.
Varför vill alla envisas med att stoppa upp grejerna i röven? Vad jag förstått så luktar hunden grejerna oavsett om du har det i röven eller i en supertjock plåtburk.
Finns väl inget sätt att undgå en tränad hund?
Citera
2009-02-25, 20:15
Medlem
Jacuss avatar
Edit: Never mind.
Senast redigerad av Jacus 2009-02-25 kl. 20:20.
Citera
2009-02-25, 20:58
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihype
Jag tänkte fråga om säkerheten med post från Danmark till Sverige ? Om man nu ska posta över vart i Danmark föredrar ni att man ska göra det ifrån ?
Funderar också på det. Nån som vet?
Citera
2009-02-26, 02:15
Medlem
ninkings avatar
Själv kör jag med denna:

http://www.azarius.net/headshop/smok...c_green_solid/

Vakuum-förpackad och man kan inte lukta ett dugg från utsidan! När man öppnar den hör man ett litet *plopp* så man kan vara säker på att ingen luft läcker ut ifrån den (och därmed inga doftpartiklar för hundarna). Brukar vara extra noga och tvättar utsidan med massor med tvål så att inget THC råkar sitta där.

Rekommenderar den starkt! Azarius.net är förresten den bästa psyka-butiken jag kan tänka mig

EDIT: Svar till Sushiman

Citat:
Varför vill alla envisas med att stoppa upp grejerna i röven? Vad jag förstått så luktar hunden grejerna oavsett om du har det i röven eller i en supertjock plåtburk.

Det är fel att inget kan undå en hund. De är helt enkelt jävligt bra på att dofta de allra minsta partiklarna i luften, men om man vakuumförpackar något så läcker ingenting ut... Varken syre eller THC-partiklar, som dels är mycket större än lilla O2!
Senast redigerad av ninking 2009-02-26 kl. 02:18.
Citera
2009-02-26, 02:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
text...

Kan du förklara lite närmare, man blir ju lite hälsosamnt skeptiskt mot nya sk . dunder-metoder.

Du använder det själv..?, har du då gått genom tullens 4-fota vänner..?

Om så är fallet, hur lång tid innan du gått igenom har du packat ner godiset ?

Och sist, har du använt samma "packning" flera gånger ?

mvh : en nojig skeptiker
Citera
2009-02-26, 02:47
Medlem
ninkings avatar
Har bara åkt igenom tullen med det en gång (utan det minsta problem) och då hade jag packat ner det någon dag innan. Förutom det så brukar jag alltid låta mina godsaker ligga i cylindern då jag är påväg nånstans, känns helt enkelt lite säkrare...

Flyttade till Stockholm ett par månader sen, och har sorgligt inte lyckats hitta något godis, så cylindern har fått den ärorika uppgiften som askfat för cigaretter. Även om det ligger ett par dussin fimpar däri, slinker inte den minsta sunkdoft ut (dvs. när den är stängd. Om den är öppen luktar hela rummet skit efter bara en liten stund).

Tyvärr kan jag inte 100%:igt garantera att det funkar då jag aldrig varit precis framför en polishund med den, fast jag är rätt så säker på att det är den bästa sortens förpackning man kan tänka sig... Enligt en kompis så funkade det för honom (han har samma sorts cylinder) då han satt på ett tåg mellan Amsterdam och Bryssel, och en polis med sin vovve gick förbi. Dock kan det ju ha varit en vanlig hund, och dom helt enkelt försökte skrämma folk...
Citera
2009-02-26, 02:57
Medlem
Snapcounts avatar
Tack för dina erfarenheter ninking.

mvh : skall tänka på det

Edit : det är ju väl en skillnad mellan en polishund vs. tullens.. Och bevakningen mellan bryssel/amsterdam o k-hamn/malmö ?
Senast redigerad av Snapcount 2009-02-26 kl. 03:05.
Citera
2009-02-26, 07:56
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Själv kör jag med denna:

http://www.azarius.net/headshop/smok...c_green_solid/

Vakuum-förpackad och man kan inte lukta ett dugg från utsidan! När man öppnar den hör man ett litet *plopp* så man kan vara säker på att ingen luft läcker ut ifrån den (och därmed inga doftpartiklar för hundarna). Brukar vara extra noga och tvättar utsidan med massor med tvål så att inget THC råkar sitta där.

Rekommenderar den starkt! Azarius.net är förresten den bästa psyka-butiken jag kan tänka mig

Ser ju sjukt bra ut måste jag säga!

Min tanke var att gå ett steg längre, att vakuumförpacka och sen skicka hem med brev! Dock så kostar en vakuumförpackare runt tusenlappen, så en liten verision av denna burk hade ju varit perfa!
Citera
2009-02-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushiman

nope, dom kan t o m lukta sig in i en igen svetsad tank.

men jag råkade ha en waxburk med gräs i, i min väska... det klarade inte två hundar att lukta sig till. konstigt nog. för 4år sen... det har jag frågat mig många ggr hur det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in