2008-07-15, 17:52
Medlem
Frostburns avatar
Men varför skrapar man inte ihop sina polares adresser så kan man skicka en femma till varje adress? Och det blir bara en femma per hushåll så tullen kommer inte direkt bry sig. Eller tänker jag helt fel nu?
Citera
2008-07-15, 17:54
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostburn
Men varför skrapar man inte ihop sina polares adresser så kan man skicka en femma till varje adress? Och det blir bara en femma per hushåll så tullen kommer inte direkt bry sig. Eller tänker jag helt fel nu?

:S
Citera
2008-07-15, 17:58
Medlem
linppans avatar
Tror inte mina polare skulle bli särskilt glada om jag skickade hem en 5a till varje. Eftersom dom är väldigt skeptiska mot Cannabis, Alkohol och Tobak är så klart ofarligt och man förlorar alla hjärnceller av att röka Cannabis.

Dock har jag väll ett par polare man skulle kunna skicka till...Bara dom inte öppnar skiten och snor allt Jag litar inte riktigt på dom. Men tror ni tullen bryr sig mer om man skickar 20-25g istället för 5g? Det är ju fortfarande under 56g eller vad gränsen går för att få ett grövre straff?
Citera
2008-07-15, 18:00
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linppan
Tror inte mina polare skulle bli särskilt glada om jag skickade hem en 5a till varje. Eftersom dom är väldigt skeptiska mot Cannabis, Alkohol och Tobak är så klart ofarligt och man förlorar alla hjärnceller av att röka Cannabis.

Dock har jag väll ett par polare man skulle kunna skicka till...Bara dom inte öppnar skiten och snor allt Jag litar inte riktigt på dom. Men tror ni tullen bryr sig mer om man skickar 20-25g istället för 5g? Det är ju fortfarande under 56g eller vad gränsen går för att få ett grövre straff?

Om du ska skicka till sverige så bryr sig alltid tullen.
Det är OLAGLIGT här vet du.
Citera
2008-07-15, 18:22
Medlem
linppans avatar
Frågan var dock om dom tar det mer seriöst om man skickar 20-25g istälet för en 5a.
Citera
2008-07-15, 18:25
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Frågan var dock om dom tar det mer seriöst om man skickar 20-25g istälet för en 5a.

Tänk lite vad är värst. ?
Om man snattar en påse chips eller om man tar hela jävla hyllan.
Citera
2008-07-15, 19:17
Medlem
yttriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekflott
grejen är att jag väntade mig ett kuvert i veckan, och självklart tänkte jag tanken "hur i helvete kan de gå igenom allt - finns ju inte en chans". saken är dock att kuvertet postades i tisdags, och undertecknad har inte fått det på lådan än, trots välpackat gods. ok för att få paketet och en varning, eller någon som knackar på dörren eller vafan som helst - men att inte få det över huvud taget är jävligt skumt. ett "vanligt" kuvert borde ju komma fram dagen efter, eller iaf som max 2-3 dagar efter. jag vet inte vad jag ska tro om posten/polisen/ökenräven rommel.

Har varit med om en liknande händelse... Men det brevet jag väntade kom iförsig från Frankrike. Jag fick det ugnefär 1 månad senare och då var det öppnat, men som tur var fanns haschet kvar
Citera
2008-07-15, 19:57
Medlem
linppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Tänk lite vad är värst. ?
Om man snattar en påse chips eller om man tar hela jävla hyllan.

Med tanke på att båda 5g och 25g är inom ringa narkotika brott, så tänkte jag att det kanske inte spelade så stor roll bara man höll sig inom 60g...men tydligen hade jag fel.
Citera
2008-07-16, 00:09
Medlem
Om man skall flyga är nog bästa sättet att smuggla cannabis att gömma det i en baguette. I never get busted again så säger ju killen att om hunden reagerar på mat så tror polisen att hunden endast vill åt maten.
Citera
2008-07-16, 00:26
Medlem
mindwalkers avatar
Citat:

Du kan ju komma på en deal med en av dina "vänner" som du inte litade på att du skickar ca 25g i ett kuvert sen får han 30-50% av det som kommer fram, sen röker du på hans del ett tags sen när han inte har mer börjar du puffa på ditt

Peace
Citera
2008-07-16, 01:50
Medlem
krimms avatar
Igår kom mina brev som jag skickade från Holland! Packeterade bara det med vadderat kuvert, och sen hade jag påsarna inne i en broschyr inne i brevet. Skickade iofs bara 3g i varje brev, men det funkade iaf.
Citera
2008-07-16, 01:51
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimm
Igår kom mina brev som jag skickade från Holland! Packeterade bara det med vadderat kuvert, och sen hade jag påsarna inne i en broschyr inne i brevet. Skickade iofs bara 3g i varje brev, men det funkade iaf.

Grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in