2008-11-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sowilu
Hur vanligt är det egentligen att tullen väljer att gå vidare med ett fall gällande en försändelse på låt oss säga 1-10 g CB och personen vilket paketet är adresserat till tidigare är ostraffad? Det kan väl knappast resultera i en husransakan?

Ytterst liten.

Är du yngre så lär det vara större chans men den är fortfarande försvinnande liten.
Ring till dem och när de säger vad de gäller så säg att du inte har någon aning vad de pratar om.
Citera
2008-11-09, 16:31
Medlem
air-frances avatar
Hur ser läget ut på finlandsfärjor? Kan man ta med sig röka på sin tur ut på havet? Eller är det onödigt risktagande?

Jag gissar på att de inte har tillgång till hundar vid på/av-stigning? Mer än så kan jag inte riktigt komma på nu som skulle ställa till problem.

Nån annan som har input på min fråga?
Citera
2008-11-09, 17:06
Medlem
jontens avatar
Jag har åkt med färjan över vid Umeå - Vasa en hel del det senaste året, sammanlagt ca. 8 ggr tur-retur och 2 gånger har de sniffat genom bilarna på land på finska sidan innan de släpper in en. Har aldrig varit med om det på svenska sidan (än iaf).

Jag har dock åkt bil varje gång och vet inte hur det är med folk som inte har någon bil.

Observera att detta gäller endast Umeå - Vasa.
Citera
2008-11-11, 19:03
Medlem
Någon som vet hur det är när man åker tåg från norge till sverige?
Har ett lass på ett hegge ungefär som jag vill ta med men vågar inte om det är så att det finns knarkhundar eller stenhårda tullar osv.
Citera
2008-11-11, 19:30
Medlem
Weedmastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeaik
Någon som vet hur det är när man åker tåg från norge till sverige?
Har ett lass på ett hegge ungefär som jag vill ta med men vågar inte om det är så att det finns knarkhundar eller stenhårda tullar osv.

det borde vara lugnt jag åkte med SJ tror jag det var utan problem inga hundar kom iaf
Citera
2008-11-11, 19:38
Bannlyst
Om man ska smuggla från typ danmark, och hundar kommer, säg då att man har en katt i bilen. Borde inte katten / kattens lukt distrahera hunden tillräckligt mycket så att dom inte känner av marijuanan?
Citera
2008-11-11, 19:42
Medlem
tefatspupillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Ha kaffe i den (weeden inlindad i plast) hur ska lukten komma igenom kaffet, det undrar jag.
Hundar känner lukten genom allt men det kan dock ta en stund innan lukten sipprar ut. Det funka om man packar in sitt röka i något precis innan smugglingen.
Citera
2008-11-11, 21:12
Medlem
Nojlagets avatar
Vill bara tacka för det tips någon gav tidigare om att tejpa fast brajet bakom toalettstolen (eller som i mitt fall bakom ett cykelställ) under tågresa över gränsen. Funkade fint. Var iofs ingen kontroll men om det hade varit hade de aldrig kunnat bevisa att det var min bit.
Citera
2008-11-11, 22:15
Medlem
Jag har fått riktiga snilleblixtar vad gäller smuggling.
Jag och en polare ska dra till Indien där man får afghan för ca 60 spänn femman, men det är sjukt bra knarkkontroll i Indien enligt min kompanjon.
Så jag tänkte indien=djur Man går ut en kväll till något träsk dödar en sisådär 100 stora paddor och man tömmer dessa på inehållet och ersätter det med en stor kaka röka. Sedan syr man ihop alla öppningar på paddan och lägger den i diverse plastlådor.
Min polare säger ju då att det inte kommer att funka eftersom att man ser igenom paddan vid röntgen, men borde inte rökat se ut som paddans naturliga innehåll?-PADDKLET!
Och om någon frågar vad man ska med alla paddor till så kan man ju alltid dra en vit lögn och säga att man är en samlare av paddor
Det är en idiotsäkerplan!!
Och det är inte lite röka man kan få med sig heller 100x20=2000, det hade blivit en fin rubrik i Aftonhoran: Stor smuggling av Cannabis har stoppats. 2 kg gömt inuti paddor!

Så är min idé bulletproof eller inte?
Citera
2008-11-11, 22:44
Medlem
wuuaas avatar
när jag var bäng kom jag på iden att om du skickar röka hem till dig själv med posten borde du slå in det i presentpapper för vem vill riva upp någons fina födelsedagspresent..men nu när jag tänker efter var det kanske inte så smart som jag trodde
Citera
2008-11-11, 22:46
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_weed
Så är min idé bulletproof eller inte?

Du har rökt för mycket gräs
Citera
2008-11-12, 20:58
Medlem
grodögas avatar
Har någon tänkt, kryddburk?!
Jag förvarar min jazztobak i en kryddburk. Jag kan inte lukta igenom någonting... Men när man öppnar locket så jisses vilken doft det kommer ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in