Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-03, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocafella
Om jag skulle smuggla smöga via flygplan. skulle jag se till att ha en liten bit röka ihanden. sen vid när man går igenom tullen lägger man ner den i nån stackars ficka, handväska vad som
sen ställer man sig 3 lr 4 personer bakom och går efter han/hon som går förbi och eventuelt kmr torska

då kanske man kan glida förbi på en liten räkmacka utan hunden fattar. osv

Sånt är bara djävligt dålig stil Är det värt det för så lite pengar?
Citera
2008-04-03, 11:43
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Jag skulle göra såhär;

Ta först reda på ifall det går ngra paketresor till Åbo. Typ buss-hotell-frukostbuffébiljett-plus allt annat ingår, som ngt bussföretag anordnar. För det allra mesta är det pensionärer på sådana bussar, vilket gör att uppmärksamheten från tullen torde vara lägre. Klä dig sedan propert (gärna så du ser frikyrkligt kristen ut), sätt dig på din plats i bussen och rulla ombord på båten. Prata med dina medresenärer och bli lite tjenis med dom. Tacka ja när du blir bjuden på öl och skratta åt deras skämt. Smält in så gott det går!

Ditt gräs föreslår jag att du lämnar kvar i din packning som ligger på hatthyllan i bussen/golvet vid din plats. Packa endast sådant som inte direkt kan kopplas till dig i väskan (typ kläder som du ändå tänkt slänga). Lämna väskan med gräset kvar i bussen när den står kvar på bildäck. Du kan ju alltid ha en "riktig packning" i en ryggsäck du bär med dig. Packningen med gräset i ska inte kunna kopplas till dig, så ifall en tullare hittar gräsväskan, neka till all kännedom om den. Hey, dina fingeravtryck finns inte på den (eftersom du varit försiktig) och din DNA finns inte på kläderna i väskan (som du nyligen köpt på second hand/tvättat i 95 grader). Ett supertips då kan vara att köpa kläder som inte alls är i din storlek, samt ett par skor som är en eller ett par storlekar för små/stora.

Detta tror jag är den säkraste metoden, även om den så klart kräver ganska mycket krångel. Kanske inte värt allt besvär för "några gram"? Annars finns ju alltid kroppens egna ficka att tillgå.....

Det kanske allra viktigaste när man gör ngt fuffens är dock universalregeln att hela tiden se cool ut och verka oberörd. Agera inte misstänksamt, utan ta det chill så ordnar sig det mesta.

Köpa nya kläder för att kunna ta med sig några gram på en båt?
Finger avtryck för några små gram? oj oj du måste ha kollat många avsnitt på Csi ?

Mitt tips är nog att bara försöka vara en i mängden. Dricka lite bira och snacka lite skit med någon på båten ser nog bra ut. Alltså det finns inget att oroa dig för när det bara gäller några gram!
Citera
2008-04-03, 12:03
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell

/../
Det kanske allra viktigaste när man gör ngt fuffens är dock universalregeln att hela tiden se cool ut och verka oberörd. Agera inte misstänksamt, utan ta det chill så ordnar sig det mesta.

Haha jo det är nog sant, kom nyss hem från utlandet och när jag hämtat min väska och skulle ut igenom tullen så kollade jag lite extra mycket på tullarna och alla skyltar som stod där.

Klart som fan blev man stoppad av dom men jag hade ju inget olagligt på mig så jag klarade mig. Tur att man inte köpte nå röka när man var utomlands..
Citera
2008-04-03, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocafella
Om jag skulle smuggla smöga via flygplan. skulle jag se till att ha en liten bit röka ihanden. sen vid när man går igenom tullen lägger man ner den i nån stackars ficka, handväska vad som
sen ställer man sig 3 lr 4 personer bakom och går efter han/hon som går förbi och eventuelt kmr torska

då kanske man kan glida förbi på en liten räkmacka utan hunden fattar. osv

Man kan ju alltid hoppas att du återföds som en Indier och blir en stackars barnarbetare för det är såna som du som förtjänar det det om någon!!!
Senast redigerad av Breezer29 2008-04-03 kl. 13:49.
Citera
2008-04-03, 15:02
Medlem
Rocafellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Sånt är bara djävligt dålig stil Är det värt det för så lite pengar?

att smuggla under 1hg är juh bara helt värdelöst.
Citera
2008-04-03, 15:07
Medlem
Citat:
Haha jo det är nog sant, kom nyss hem från utlandet och när jag hämtat min väska och skulle ut igenom tullen så kollade jag lite extra mycket på tullarna och alla skyltar som stod där.

Klart som fan blev man stoppad av dom men jag hade ju inget olagligt på mig så jag klarade mig. Tur att man inte köpte nå röka när man var utomlands..

Kollade dom alla dina väskor? Visiterade dom dig noggrant?
Ganska bra att vet sånt så man har något säkert ställe på/i kroppen/väskan.

Tacksam för svar
Citera
2008-04-03, 16:20
Medlem
Tog buss till oslo en gång som gick från köpenhamn alla andra bussar körde genom tullen lugnt förutom köpenhamns bussen.. Så ha gärna en annan avrese station. Handlar du i köpenhamn så res via helsingör? vilken jävla idiot tar en omväg liksom? jo den dryge rökaren!
Citera
2008-04-03, 18:45
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormjaevl
Kollade dom alla dina väskor? Visiterade dom dig noggrant?
Ganska bra att vet sånt så man har något säkert ställe på/i kroppen/väskan.

Tacksam för svar
Jag kan kanske svara på hans fråga för jag har också blivit stoppad.
Dom kollade igenom väskorna i en röntken-apparat (hunden ligger där inne, se länken jag postade på sidan innan denna), klarar man röntgen så är man OK såvida det inte ligger en hund där och får lukt på ev. narkotika.
Se till att tänka igenom EXAKT hur du ska agera när du går igenom tullfiltret, det är A till O !
Mig tog dom för att jag helt plötsligt började nojja och gå fortare med en blick rakt fram, så ta det chill så är det nog inga problem.

(Det är inte lätt att klara sig genom tullen om man nojjar, ta några lugnande så borde det gå vägen, och till er som undrar så hade jag inte med nå narkotika, utan jag "torskade" på andra olagligheter).
Citera
2008-04-03, 19:33
Medlem
B0zs avatar
kom o tänka på han som hade 2kg brunt i magen
menar o han får i sig 2kg borde det väl inte vara särkilt svårt för en vanligt dödlig att få i sig 1-2hg? frågan är då bara hur smakar haschet sen då det legat och göttat sig i glidmedel i en kondom ?
Citera
2008-04-03, 19:44
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
kom o tänka på han som hade 2kg brunt i magen
menar o han får i sig 2kg borde det väl inte vara särkilt svårt för en vanligt dödlig att få i sig 1-2hg? frågan är då bara hur smakar haschet sen då det legat och göttat sig i glidmedel i en kondom ?
Du kan ju alltid ta glidmedlet på utsidan istället för insidan, så ska det nog inte smaka så mycket.
Citera
2008-04-03, 19:55
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Du kan ju alltid ta glidmedlet på utsidan istället för insidan, så ska det nog inte smaka så mycket.

Jordgubbs kondom = jordgubbs hasch??
Citera
2008-04-04, 09:00
Awaiting Email Confirmation
Solarsurfers avatar
hehe

Enklast är att odla upp det själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto