2009-10-23, 01:14
Medlem
Rockoos avatar
borde inte segelbåt funka?
Citera
2009-10-23, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Har en kompis som var nere där och sålde toppisar. Han har kompisar i chris osv men de ville inte att han sålde inne i chris och de bytte heller inte utan de bad han sälja av det på gatan vilket han gjorde lätt som tusan kåta på svamp är danskarna ska ni veta. Så han sålde svamp köpte röka.

Så han fick inte sälja sina svampar inne i chris? så han gick ut i köpenhamn då eller?
Citera
2009-10-23, 13:36
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoo
borde inte segelbåt funka?

Det borde det väl egentligen, men kanske lite svårt att få tag på en segelbåt bara sådär. Dock är det ju inte så långt, borde det inte funka att ta sig över till danmark i någon mindre gummibåt?

Hursomhelst, vill minnas att det var något tillslag mot ett gäng som hade kört över till dk och hämtat knark (förmodligen cb) i stora mängder, och sen kört in båten på en strand norr om Helsingborg. Det gick alltså inte så bra för dom.
Citera
2009-10-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Det borde det väl egentligen, men kanske lite svårt att få tag på en segelbåt bara sådär. Dock är det ju inte så långt, borde det inte funka att ta sig över till danmark i någon mindre gummibåt?

Hursomhelst, vill minnas att det var något tillslag mot ett gäng som hade kört över till dk och hämtat knark (förmodligen cb) i stora mängder, och sen kört in båten på en strand norr om Helsingborg. Det gick alltså inte så bra för dom.

hade jag varit dig hade jag stuckit till en hamn mitt i natten och plockat en båt bara.. Hellre det än en usel gummibåt, vad händer liksom om den går i sönder? Sen får man vara lite smart också med var man ska stanna och lasta av, sommaren e nog bäst och göra de på, då de inte e knas utan många båtar som yrar runt lite överallt. Att stanna vid en strand hade varit det sista jag gjort för att bara lämna en båt där :S
Citera
2009-10-23, 14:07
Medlem
Get A Lights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Om det är en bit brunt man ska smuggla med sig kan man kanske lägga det i en liten zipbag och sedan lägga det under läppen precis som en snus?

Bara en idé jag fick när jag läste bastiboy inlägg

Fast då får det nog vara en jävligt liten bit..

Borde inte detta fungera bra också..
Att man plattar ut det bruna till kanske MAX 1cm höjd, och sen klippa det i bitar på bredden och passar in i skon, sen kör man ner det i en zipbag och kör ner det i skon och sedan vidare, bör ju nästan fungera ifall man ska flyga inom Sverige..
Citera
2009-10-23, 15:08
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeee
hade jag varit dig hade jag stuckit till en hamn mitt i natten och plockat en båt bara.. Hellre det än en usel gummibåt, vad händer liksom om den går i sönder? Sen får man vara lite smart också med var man ska stanna och lasta av, sommaren e nog bäst och göra de på, då de inte e knas utan många båtar som yrar runt lite överallt. Att stanna vid en strand hade varit det sista jag gjort för att bara lämna en båt där :S

Fast då riskerar du ju att åka dit för stölden av båten också, men det kanske är en risk värd att ta. Själv tycker jag det låter bättre med en mindre gummibåt, finns ju trots allt relativt billiga som absolut skulle klara av de 3,5 kilometerna som det är mellan Helsingborg/Helsingör.

Men ja, för att det ska vara värt det bör man ju ta över en större mängd, och då krävs det ju såklart lite planering.
Citera
2009-10-25, 21:05
Medlem
f000ls avatar
Jag och brorsan hade tänkt ta en tur till adam nu under vinterlovet, och hade tänkt ta med lite hem (vi reser med bil).
Går det att köra på något sätt så man undviker tullar? Gör inget att det blir en rejäl omväg =)
Citera
2009-10-25, 21:12
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f000l
Jag och brorsan hade tänkt ta en tur till adam nu under vinterlovet, och hade tänkt ta med lite hem (vi reser med bil).
Går det att köra på något sätt så man undviker tullar? Gör inget att det blir en rejäl omväg =)

Den enda tullen som ni kommer att märka att ni åker genom är den svenska, ta bron så är risken ganska liten att ni åker dit.
Citera
2009-10-26, 02:07
Medlem
mevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la-tortuga
Åker tåg ganska regelbundet och aldrig har det kommit någon hund förbi. Samt att jag smugglade med mig ett par flaskor absint på en buss från KBH till Lund och det va ingen som stoppa bussen

Ja, de hade säkert gett dig fängelsestraff för att du tog med dig ett par flaskor sprit över gränsen
Citera
2009-10-26, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toxic90
Lördag skulle jag säga, mer folk och ja mer koll också. Men chansen att dem kollar just dej minskar ju såfall.

Skulle en hund komma fram till, sätt dej ner och klappa hunden. Då polisen säger till dej att du itne får det, går därifrån.

Fan det värsta jag hört? Ska du gå fram och klappa hundjäveln? Den skäller utav helvete ifall den känner av lukten av cannabis. Så fort man får syn gå längre bak i tåget om det nu är det och hoppa av i farten som i vilda western filmerna. Lite James Bond vibbar?
Citera
2009-10-26, 04:49
Medlem
kimmelimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Fast då riskerar du ju att åka dit för stölden av båten också, men det kanske är en risk värd att ta. Själv tycker jag det låter bättre med en mindre gummibåt, finns ju trots allt relativt billiga som absolut skulle klara av de 3,5 kilometerna som det är mellan Helsingborg/Helsingör.

Men ja, för att det ska vara värt det bör man ju ta över en större mängd, och då krävs det ju såklart lite planering.

Det kan vara riktigt strömt där ute och en gummibåt kan nog lätt glida iväg åt fel håll skulle jag tro, så det kan vara en dum idé faktiskt.
Citera
2009-10-26, 11:50
Medlem
Get A Lights avatar
Ifall nogon planerat att aka till tyskland och vill garna oka till frankfurt eller bremen eller liknande ska ni flyga med ryanair, dom har inga hundar, kontrollen är väldigt lite, du kan ha skiten po dig fast du far inte ha nogot metall po dig so dom kroppsivisterar dig, annars kan man trycka po sig hur mycket skit som helst och fo over, jag aterkommer nästa söndag do jag vet hur det är med vägen hem ockso!

Ha det bäst, puffa po och mo bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in