Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-24, 01:00
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atze
är hundarna med som sällskap då eller?

Ja, en tullare kan ta många personer bara på att se vem som beter sig underligt/nervöst när de ser en hund som att ha en knarkhund med sig.

De flesta hundar som de har med sig är inte knarkhundar, en knarkhund är otroligt dyr att utbilda, samt att de måste utbildas för varje specifik doft de ska känna igen.

Med det i baktanke, så går det bara att konstatera att något större antal knarkhundar i tjänst finns det inte.

Hamnar man väl på en riktig knarkhund finns det inte mycket man kan göra. Även fast man försöker packa och pula ner sina grejor så lämnar man alltid lite spår efter sig, och det krävs inte mycket för att en knarkhund ska bli misstänksam. Visst går det bevisligen att komma förbi tullen, men det kräver en hel del tur, och en del skicklighet/lugn om man väl hamnar inför den situationen att man blir stoppad och att de skulle ha hund/knarkhund med sig.
Citera
2005-08-24, 01:06
Medlem
Plattans avatar
Åkte Öresundståget med en femma skunk i fickan när två tullare kom på med en hund. Det bara gick förbi utan att ens titta åt mitt håll.

I Malmö såg jag iaf att dom hade tagit några negrer längre fram i tågen
Citera
2005-08-24, 06:24
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja-Ruben
Jo, men du har ju fortfarande tagit i själva behållaren med dina knarkiga fingrar. Om man besprutade själva behållaren med typ ättikssprit eller nåt, så borde inte hunden gå alltför nära. Eller finns det andra extremt starka dofter? Borde funka för att maskera doft/få hunden illamående och rygga tillbaka...

Ok men om jag nu ska göra ett sånt projekt att gömma lite röka, så skulle jag nog inte sitta o mecka en jolle medans jag packar in det.
Tanken är ju att man då för in det utan att "smitta" flaskan med några luktpartiklar.
Citera
2005-08-24, 06:59
Medlem
CodeMANs avatar
Ibland blir de tipsade...

Ibland brukar tulltjänstemän vänta vid gaten på Arlanda när man kommer ut och plocka upp folk direkt...

Har sett det hända några gånger när jag kom tillbaka från Amsterdam...

/Cody
Citera
2005-08-24, 07:28
Medlem
Betong_Taxens avatar
det går inte att dölja en doft med en annan. en hund känner doft av knark i en bensintank ifall det skulle behövas, så idén med att stoppa det i spritflaskor och schampoflaskor och dylikt är bara att glömma.

hundar känner inte lukt på samma sätt som vi människor, deras luktsinne fungerar kombinerat med synen så dom ser faktiskt luktspåren. dom kan se fotspår på asfalt, dom kan följa spår över vatten, dom kan i princip allt med sina jävla nos. desutom ger dom inte upp så lätt, ett stick i nosen räcker inte för att en knarkhund ska hålla sig borta från knarket. det e allt dendär hunden lever för, att jaga knark. det är hans livsuppgift och gör det gladerligen för att i slutet av dagen få leka med sin favoritleksak vilket är det bästa den vet.

kort och gott: ni kommer inte förbi en tränad knarkhund hur ni än paketerar skiten.
Citera
2005-08-24, 20:32
Medlem
:p

Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Värdare än att smuggla 1kg och SEN åka dit, då chansen är mkt större då..+ att dom tror säkert man ska sälja d osv..annars måste dom nästan fatta att det är för eget bruk och kanske är lite snällare vem vet..

jag vet en som har stoppat upp ett halvt hg i rövern i en kondom så...:P
Citera
2005-08-25, 13:02
Medlem
hachis avatar
går det inte att sckicka det med brev?
hitta något övergivet hus eller någons sommarstuga som ingen bor i och skicka det dit.
Citera
2005-08-29, 13:17
Medlem
Brev är utan tvekan det säkraste sättet.

Jag har flygit från amsterdam och hit en gång och vi blev då bemötta av en knarkhund det första som hände då vi steg ur planet.
De jävlarna tyckte också den markerade mot min bror. Kan tillägga att det var på familjeresa och ingen vet att vi röker.

Som tur var hade vi inget med oss men min bror fick strippa +lyfta pung och de letade igenom allas väskor men sa då inget om mina king size eller så.
Citera
2005-08-29, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ranking Natty
Brev är utan tvekan det säkraste sättet.

Jag har flygit från amsterdam och hit en gång och vi blev då bemötta av en knarkhund det första som hände då vi steg ur planet.
De jävlarna tyckte också den markerade mot min bror. Kan tillägga att det var på familjeresa och ingen vet att vi röker.

Som tur var hade vi inget med oss men min bror fick strippa +lyfta pung och de letade igenom allas väskor men sa då inget om mina king size eller så.

Borde han inte kunna stämma dom på nått sät? För typ falsk anklagande eller nått..

i USA hade det nog varit möjligt iaf
Citera
2005-08-29, 14:26
Medlem
palmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Borde han inte kunna stämma dom på nått sät? För typ falsk anklagande eller nått..

i USA hade det nog varit möjligt iaf

undrar om inte det står med i någon liten paragraf när man köper flygbiljetten att man kan bli visiterad eller liknande ? ingen aning bara misstänker..

Det bästa sättet enligt mig är nog att skicka företagspaket från ett företag i holland till ett företag (dig själv då) i Sverige
Citera
2005-08-29, 14:29
Medlem
brcks avatar
Om man skulle fylla en vanlig plastpåse med rökan, sen stoppa ner den plastpåsen i en plastpåse fylld med ättika för att sedan knyta igen och doppa allt i stearin/vax, borde inte det funka rätt bra ?
Citera
2005-08-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Om man skulle fylla en vanlig plastpåse med rökan, sen stoppa ner den plastpåsen i en plastpåse fylld med ättika för att sedan knyta igen och doppa allt i stearin/vax, borde inte det funka rätt bra ?

Funkar nog rätt bra, frågan är ifall det funkar till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in