2008-11-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodöga
Kan ju vara att det har varit en hund som inte är tränad till att leta efter droger? Var bara där för att skrämma. Så att tullen ser om man blir nervös eller något och plockar in en..

Mycket möjligt. Kan tillägga också att jag blev ordentligt genomsökt på flygplatsen i Oslo efter att jag frågade efter lite vägvisning av en tullare när jag skulle igenom tullen (hörde senare att dom tar det som ett tecken på misstänksamhet vid tillfrågningar, var helt ensam vid tillfället när jag gick förbi där). Dom gick igenom min laptop, snusdosor och precis _allt_ jag hade på mig.
Citera
2008-11-08, 12:43
Medlem
GreenLimes avatar
Hej.

Jag och några vänner funderar på att tågluffa nästa sommar. Vi tänkte ju självklart ta minst en tur till Amsterdam men frågan är om man åker dit och köper cannabis där sen tar med det sig vidare på resan till andra länder, är det stor chans att man åker fast? Och om man skulle åka fast vad kan hända då? Är det mycket grovt i andra länder osv.

Tacksam för alla svar.
Citera
2008-11-08, 13:00
Medlem
Moegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenLime
Hej.

Jag och några vänner funderar på att tågluffa nästa sommar. Vi tänkte ju självklart ta minst en tur till Amsterdam men frågan är om man åker dit och köper cannabis där sen tar med det sig vidare på resan till andra länder, är det stor chans att man åker fast? Och om man skulle åka fast vad kan hända då? Är det mycket grovt i andra länder osv.

Tacksam för alla svar.

Tips. Det lär vara värdelöst att hamna i häktet nånstans i östeuropa.
Citera
2008-11-08, 15:17
Medlem
Giorgis avatar
Om man slänger ner det in en termos och sedan stänger den, hur e det med lukten då? Termosar ska ju ha vakuum runt om sig så det borde ju neutralisera lukten? Eller?
Citera
2008-11-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Om man slänger ner det in en termos och sedan stänger den, hur e det med lukten då? Termosar ska ju ha vakuum runt om sig så det borde ju neutralisera lukten? Eller?

det var en mycket vettig ide tycker jag. samt att linda in sitt goda i sjukt mycket plast folie och små knarkpåsar. de borde isolera lukten ganska bra antar jag.

någon som har erfarnhet av just termos smuggling?

ja gillar dina tankar giorgi
Citera
2008-11-08, 15:32
Medlem
Snasis avatar
Citat:

För människor så döljer det antagligen lukten väldigt bra, men om det kommer en narkotihund så ska den känna det ändå, beror iofs på hur länge knarket har legat i termosen, men lukten kommer ut förr eller senare ur alla material.
Citera
2008-11-08, 16:59
Medlem
jag tågluffade för ett par år sedan.. då vi inte var med i eu.. det var inga tullar eller hundar nånstans! det är väl mer flyg och så som man går igenom tull.. annars är det väl bara söka på nätet vilka lagar som finns dit ni ska.. eller fråga nån coffee -shop i amsterdam.. dom lär ju ha koll på läget..
Citera
2008-11-08, 18:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
För människor så döljer det antagligen lukten väldigt bra, men om det kommer en narkotihund så ska den känna det ändå, beror iofs på hur länge knarket har legat i termosen, men lukten kommer ut förr eller senare ur alla material.

Locket är väl ofta inte helt lufttätt heller?
Citera
2008-11-08, 19:10
Medlem
grandroyals avatar
!!!

Men du Einstain, klart en hund känner lukt genom en termos, hundar kan ju faan lukta sig till canser! Röven är bra där har du så mycket annan skit lukt så att säga...!

Peace!
Citera
2008-11-08, 19:32
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandroyal
Men du Einstain, klart en hund känner lukt genom en termos, hundar kan ju faan lukta sig till canser! Röven är bra där har du så mycket annan skit lukt så att säga...!

Peace!

Ha kaffe i den (weeden inlindad i plast) hur ska lukten komma igenom kaffet, det undrar jag.
Citera
2008-11-08, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ha kaffe i den (weeden inlindad i plast) hur ska lukten komma igenom kaffet, det undrar jag.
Du är ingen hund, klart du undrar. Du måste komma ihåg att hundar har så sjukt bra luktsinne, går inte att föreställa sig. Vi ser vår omgivning genom vår syn, hundar ser och uppfattar sin omgivning främst genom luktsinnet.
Citera
2008-11-08, 20:20
Medlem
Sowilus avatar
Hur vanligt är det egentligen att tullen väljer att gå vidare med ett fall gällande en försändelse på låt oss säga 1-10 g CB och personen vilket paketet är adresserat till tidigare är ostraffad? Det kan väl knappast resultera i en husransakan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in