2007-12-20, 17:57
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
inte så jävla lugnt är det inte, har 3 polare som fick sitta häktade under nån natt för att de hade en halva afghan på sig! Finnarna är riktiga luder när det gäller sånt abtar jag! Detta var med viking line förresten!

Hade väl otur antar jag.
Citera
2007-12-20, 19:34
Medlem
Slutade läsa vid:

Citat:
Ursprungligen postat av kdmmontana
Anledningen är den sk. "vätskebomben", som iofs bara var planterad så att FAA (Amerikanerna...vem annars) kunde tvinga Europa att införa de sen 2005 MYCKET hårdare tullreglerna på flygplatserna...

Citera
2007-12-20, 20:18
Medlem
Spaics avatar
När vi drog till tyskland i somras så hade jag en femma med mig, för att ha under de få dagarna som vi var nere. Vi blev inte kollade någon gång, varken dit eller hem. Och då var vi 4 glada grabbar i en bil.

Tänkte inte ens på att jag smugglade
Citera
2008-01-10, 18:25
Medlem
High Lifes avatar
Hur enkelt känner hundar lukten av 1kg i magen?

Låt oss säga att vi ska till marocko och köpa 1kg brunt.
Vi delar upp och sväljer det som ligger i några kondomer.
Hur stor chans är det att en knarkhund känner lukten?
Klarar sig om man sig om man stänger och håller båda händerna för munnen när hunden går förbi?
Citera
2008-01-10, 18:27
Medlem
Chanserna är väl ganska stora, var väl någon hund som sniffat till sig 10k heroin som hade gömts inuti motorblocket?
Citera
2008-01-10, 18:27
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Life
Låt oss säga att vi ska till marocko och köpa 1kg brunt.
Vi delar upp och sväljer det som ligger i några kondomer.
Hur stor chans är det att en knarkhund känner lukten?
Klarar sig om man sig om man stänger och håller båda händerna för munnen när hunden går förbi?

Jag antar att rökat är väl inslaget, således borde inte mycket aromer fly din mun.
Visst är dom där hundarna jävliga på att lukta, men jag tror knappast dom är så jävliga.
Citera
2008-01-10, 18:29
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkel
Chanserna är väl ganska stora, var väl någon hund som sniffat till sig 10k heroin som hade gömts inuti motorblocket?

Men lukten borde maskeras rätt så kraftigt att resten av maginehållet? Att äta mycket vitlök innan kanske är att rekommendera.
Citera
2008-01-10, 18:31
Bannlyst
Du borde väl mer hoppas på att inte bli röntgad som killen i norge blev?
Citera
2008-01-10, 18:39
Medlem
RyssJävels avatar
Ju längre tid du har drogerna i dig, desto större är chansen att hunden reagerar (lukter tar sig igenom din kropp). Vad man istället skulle kunna göra är att försöka vilseleda hundföraren. Smaska på en saftig hamburgare när du går igenom tullen, skulle hunden reagera finns det en chans att konstapeln tror att det är hamburgaren som är den utlösande faktorn.

Citat:
Ursprungligen postat av InOrbit
Men lukten borde maskeras rätt så kraftigt att resten av maginehållet? Att äta mycket vitlök innan kanske är att rekommendera.

Nej. Hundar har ett otroligt luktsinne. De känner helt enkelt doften på ett helt annat sätt jämfört med oss människor. När du gör en besök i köket och kärring din lagar mat så tänker du "mmm, soppa". En hund tänker istället "mmm, potatis, korv, lök, etc", dvs varje doft försig.
Citera
2008-01-10, 18:46
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Ju längre tid du har drogerna i dig, desto större är chansen att hunden reagerar (lukter tar sig igenom din kropp). Vad man istället skulle kunna göra är att försöka vilseleda hundföraren. Smaska på en saftig hamburgare när du går igenom tullen, skulle hunden reagera finns det en chans att konstapeln tror att det är hamburgaren som är den utlösande faktorn.

Nej. Hundar har ett otroligt luktsinne. De känner helt enkelt doften på ett helt annat sätt jämfört med oss människor. När du gör en besök i köket och kärring din lagar mat så tänker du "mmm, soppa". En hund tänker istället "mmm, potatis, korv, lök, etc", dvs varje doft försig.

Då har jag en följdfråga. Jag har hört att svett maskerar doften, stämmer det?
Citera
2008-01-10, 18:47
Medlem
WalkItOuts avatar
ge dig inte in i det om du har så lite kunskap om ämnet att du frågar på flashback, palla torska
Citera
2008-01-10, 18:53
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
ge dig inte in i det om du har så lite kunskap om ämnet att du frågar på flashback, palla torska

Fel svar. Offra dig för laget och berätta hur det gick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in