2008-10-09, 23:33
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M41K
När man sedan är utomlands skickar man bara alla paket man vill till denna brevlåda, då är det 99% ospårbart?
Ja. Eller mja, de kan ju se vilket land paketet har skickats ifrån, men det kan inte spåras till just dig.
Citat:
Ursprungligen postat av M41K
Funkar det att göra såhär eller kollar dom upp att adressen matchar ett hus eller liknande?
Visst fungerar det, men jag tror att risken är rätt stor att någon granne avslöjar blufflådan. Bor man på landet så har man ofta jävligt bra koll på vad som händer i krokarna.
Citera
2008-10-09, 23:37
Medlem
Krids avatar
Hur är det med bly då?
Citera
2008-10-09, 23:42
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Hur är det med bly då?
Vad menar du?
Citera
2008-10-09, 23:54
Medlem
mr.demons avatar
Om man plastar in Hasch, lägger det i en Kondom, kör upp den i röven, kan hundarna ändå känna lukten???
Citera
2008-10-09, 23:57
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad menar du?

Bly är ju en väldigt tät metall, så den borde ju hålla lukten borta ganska bra?
Citera
2008-10-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Om man plastar in Hasch, lägger det i en Kondom, kör upp den i röven, kan hundarna ändå känna lukten???

Ja.
Citera
2008-10-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Bly är ju en väldigt tät metall, så den borde ju hålla lukten borta ganska bra?

ALLA ämnen är porösa.
Det är bara en tidsfråga tills molekylerna tränger ut och då kommer hunden känna lukten.

En hundförare beskrev en hunds luktsinne en gång för mig som "tänk dig att du kan lukta en kvadratmeter av en fotbollsplan. Hunden kan lukta hela.
Citera
2008-10-10, 00:45
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alohaaa
Ja.

Jaha! trodde det var ett ganska vanligt och säkert sätt att smuggla på.
Citera
2008-10-10, 04:55
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alohaaa
Ja.
Men varför i helvete kör folk upp saker i röven om det ändå inte hjälper mot något?
Citera
2008-10-10, 08:07
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Jag ska åka till chris om en månad om allt går som det ska. Tänkte ta med mig lite tillbaka, och jag undrar vad som är bäst, daimkrysset eller att lägga godsakerna i en väska några säten ifrån?

Någon som vet vilken tid som är bäst att åka på?
Varför kör man upp röka i röven om hundarna kan känna lukten ändå?
Vad tror ni om att lägga rökat i typ en matlåda eller något? Så att OM en hund skulle markera, så tror dom bara att den är hungrig?
Senast redigerad av Stoap-I-Stoap 2008-10-10 kl. 08:32.
Citera
2008-10-10, 08:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoap-I-Stoap
Men varför i helvete kör folk upp saker i röven om det ändå inte hjälper mot något?

Det är dyrt att utbilda knarkhundar, många hundar som uppehåller sig i tullområden är vanliga ickeknarkhundar. Sen är det skillnad på knarkhundar och knarkhundar. Jag minns en artikel i någon tidning för ett tiotal år sen att Tullen i Sverige hade fått sin första knarkhund som var utbildad att lukta på människor. Nu finns det förmodligen fler, men en hund som går igenom bagage behöver inte prompt kunna användas på människor.

Döda mig om jag har fel.
Citera
2008-10-10, 08:59
Medlem
latsomfans avatar
Vore det inte vara en ganska smart idé att tejpa fast sina grejjer på magen av en riktigt hårig tik (kvinnlig hund) om man åker öresunds tåget?!
För även om hunden inte hade haft något på sig så skulle väl en knark hund ändå "markera" den av ren instinkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in