2011-12-24, 00:28
Medlem
Lotsos avatar
White Pongo (1945)

Såg den i min sci-fi box jag har med 50st "sci-fi" filmer. Alla filmerna är public domain och kvalitén och ljudet är inte det bästa på dem heller men det fungerar ändå!

Filmen var inte direkt någon sci-fi film och detta är nog 10 filmen som inte är i någon form i närheten av sci-fi jag har sett i denna boxen. Men det gör fortfarande ingenting för att jag ångrar inte att jag har fått se dessa filmerna.

Filmen var OK jag har sett sämre i boxen men jag har även sett bättre den hamnar i OK listan utav filmerna i boxen!

http://www.imdb.com/title/tt0038246/

Hela filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=OyoDL...-button&wide=1

God jul på er allesammans förresten!
Citera
2011-12-24, 02:48
Medlem
kirrem4ns avatar
Såg precis klart Warrior. Wow, vilken jävla film, den här rekommenderas starkt!

4/5
Citera
2011-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THCpositiv
Warrior
Den får 4,5/5 sjukt bra film om man gillar fighting.
Rekomenderas!
Stark film även om man har mindre intresse för fighting.
Citera
2011-12-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THCpositiv
Warrior
Den får 4,5/5 sjukt bra film om man gillar fighting.
Rekomenderas!
Väldigt bra film även för mig som inte har fightingintresse. En stark välspelad film om brusten manlighet, förlorad kärlek och en splittrad familj förgiftad av krigstrauman och påföljande missbruk.
Nick Nolte gör det jättebra, Tom Hardy var ny för mig men spelar fantastiskt. Gripande, jag vill krama den som skrivit manus. Det är scenerna bröderna emellan eller mellan brorsorna och farsan som gör den bra, fightingscenerna är trovärdiga och ok.

En klar 4 av5, en Lillskrotfilm som hade blivit ännu bättre i lite lägre tempo.
Citera
2011-12-25, 12:56
Medlem
Gamblors avatar
Jag såg "Döda män klär inte i rutigt" i går. Jag tyckte den var rolig, men jag antar att man missar en del om man inte sett så många filmer från fyrtiotalet.
Citera
2011-12-25, 13:28
Medlem
Senaste var Primal. Jag tyckte att den var bra, om än lite förutsägbar och en ganska oorginell handling.
Citera
2011-12-25, 21:53
Medlem
Fjandass avatar
Ser på evan den allsmäktige just nu
Men finns ju bättre filmer
Citera
2011-12-25, 23:33
Medlem
Knasibass avatar
Encino man. Så söt film, man måste älska tidigt 90-tal.

7/10
Citera
2011-12-25, 23:39
Medlem
Old Insights avatar
X-Men Origins: Wolverine

Har undvikit denna länge pga den usla kritiken den fått, men då jag fick den gratis på blu-ray av en bekant så tänkte jag att det nu var dags att kika på den. Ja, vad ska man säga, den var ju inte speciellt bra. Kort och gott en strö-action med X-Men karaktärer, gäsp. Kan ju inte direkt säga att jag blev besviken då jag förväntade mig skräp, så... Det ända positiva i filmen var Hugh Jackman, som verkligen vet hur man spelar bad-ass.

Ljud och bild var bra. Suben fick pumpa en heldel.
Senast redigerad av Old Insight 2011-12-25 kl. 23:43.
Citera
2011-12-25, 23:47
Medlem
The Rat Pack

Tv-filmen från 1998 som handlar om Rat Pack, men sätter mest vikt på Frank Sinatra och hans vänskap och affärer med Kennedy.

Bra skådespel från dom flesta, men filmen kändes en aning rörig och ofokuserad. Men allt som allt så var det en helt okej film.

3/5
Citera
2011-12-26, 00:25
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Väldigt bra film även för mig som inte har fightingintresse. En stark välspelad film om brusten manlighet, förlorad kärlek och en splittrad familj förgiftad av krigstrauman och påföljande missbruk.
Nick Nolte gör det jättebra, Tom Hardy var ny för mig men spelar fantastiskt. Gripande, jag vill krama den som skrivit manus. Det är scenerna bröderna emellan eller mellan brorsorna och farsan som gör den bra, fightingscenerna är trovärdiga och ok.

En klar 4 av5, en Lillskrotfilm som hade blivit ännu bättre i lite lägre tempo.
Tackar så mycket för infon! Du fick mig att vilja se den hehe
Citera
2011-12-26, 00:29
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jag som tycker om underdog historier och sport filmer generellt, älskar Moneyball. Skådepelet var väldigt bra. Jonah Hill överraskar totallt, riktigt grym var han. Tycker också om att huvudpersonen inte ser på matcherna och man får se det ur hans perspektiv. Det luktar Oscars lång väg om denna film
Betyg: 4/5
http://www.imdb.com/title/tt1210166/
Håller med i alla punkter du tar upp! Filmen var suupeeer! Brad Pitt briljerade i den.. såg filmen när jag var i Miami! Var sånt jävla bra ljud i dom salongerna Får inte den här filmen en Oscar nominering så kmr jag nita mig själv med en flaska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in