2011-12-22, 18:11
Medlem
PetaNs avatar
Moss

En man, som bor i en avsides by, avlider och hans son åker dit för att närvara vid begravningen. Det dröjer, hur som helst, inte länge innan sonen förstår att någonting inte står rätt till. Han försöker därefter ta reda på sanningen bakom de skumma invånarna.

De första två timmarna är väldigt spännande men efter det blir det lite långdraget.

8/10
Citera
2011-12-22, 18:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jag som tycker om underdog historier och sport filmer generellt, älskar Moneyball. Skådepelet var väldigt bra. Jonah Hill överraskar totallt, riktigt grym var han. Tycker också om att huvudpersonen inte ser på matcherna och man får se det ur hans perspektiv. Det luktar Oscars lång väg om denna film
Betyg: 4/5
http://www.imdb.com/title/tt1210166/

Jag har den hemma på hårddisken men avböjt ifrån att se den ännu främst att jag inte kan någonting om baseball överhuvudtaget, men det kanske går att se den trots allt? Mest sugen på att se hur Jonah Hill fungerar i en seriös roll, och jag gillar redan Brad Pitt och Philip Seymore Hoffman så vill beta av en film ytterligare med dom två.
Citera
2011-12-22, 19:03
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har den hemma på hårddisken men avböjt ifrån att se den ännu främst att jag inte kan någonting om baseball överhuvudtaget, men det kanske går att se den trots allt? Mest sugen på att se hur Jonah Hill fungerar i en seriös roll, och jag gillar redan Brad Pitt och Philip Seymore Hoffman så vill beta av en film ytterligare med dom två.

Skådepelet som sagt kommer du inte bli besviken på, dock tror jag att måste ha ett någorlunda sportintresse för att värkligen upskatta den. men ge den ett försök i alla fall
sen kan ju någon annan skriva om dem tyckte filmen var riktigt bra trots noll sportintresse? skulle va intressant att höra
Citera
2011-12-22, 19:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Skådepelet som sagt kommer du inte bli besviken på, dock tror jag att måste ha ett någorlunda sportintresse för att värkligen upskatta den. men ge den ett försök i alla fall
sen kan ju någon annan skriva om dem tyckte filmen var riktigt bra trots noll sportintresse? skulle va intressant att höra

Liksom du skrev gillar jag också underdoghistorier och det är uppskattat även inom sportsammanhang för min egen del, gillade som bekant Warrior mycket och ska se Miracle någon dag framöver. Kommer att ge filmen en chans, förmodligen i mellandagarna då jag har semester och kan bocka av ett par filmer som flörtar med en Oscarsstatyett.
Citera
2011-12-23, 00:16
Medlem
lendrygghs avatar
Big Fish.

Trevlig och gemytlig film i all välmening, även om budskapet alltid har tett sig lite diffust för mig av någon anledning. Fortfarande mycket sevärd, en av Burtons bästa.

8/10.
Citera
2011-12-23, 02:08
Medlem
sim-man92s avatar
Såg om klassikern The Graduate och kan väl säga att den håller än. Och soundtracket av Simon & Garfunkel är lika mästerligt som för 20 år sen
Betyg: Stark 4/5
Citera
2011-12-23, 04:18
Medlem
Submarinohttp://www.imdb.com/title/tt1322385/.Filmen handlar alltså om två bröder uppvuxna i missbruk och det präglar även dem i vuxna livet .Seg film enligt mig men Den var mer eller mindre sevärd men inget "wow" -upplevlse utan snarare en i mängden av liknande draman man sett .4/10.
Citera
2011-12-23, 21:01
Medlem
fs7210s avatar
har precis sett;
"Martha Marcy May Marlene"
det måste vara årets bästa film, man satt som klistrad.
Citera
2011-12-23, 22:05
Medlem
Såg min sista film i Emilio Miraglia boxen i dagarna. En salig blandning av mord, schizofreni, familjedraman, vackra kvinnor och sadomasochism har menifesterats i två fantastiska giallos i visuell mästerklass betitlade The Night Evelyn Came Out of the Grave (1971) och The Red Queen Kills 7 Times (1972). Tyvärr hade Emilio en kort tid som regissör där den senare, och aningen vassare, är hans sista film.

Trailers:
http://www.youtube.com/watch?v=CsZ0pAmjcXo
http://www.youtube.com/watch?v=LSnM1m4XQFc
Citera
2011-12-23, 22:12
Medlem
kirrem4ns avatar
Jag såg Abduction igår och efter ha sett omdömen på IMDB så hade jag inga större förväntningar på filmen. Den gick att kolla på men jag tycker att man borde kunnat gjort filmen så mycket bättre än vad resultatet blev.

2/5
Citera
2011-12-23, 23:55
Medlem
Cerseis avatar
Contagion
Helt ok.. Får 6/10 i betyg av mig
Citera
2011-12-24, 00:01
Medlem
Warrior
Den får 4,5/5 sjukt bra film om man gillar fighting.
Rekomenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in