2011-10-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kanske tar och ser den senare idag då, haft den liggandes för länge nu osedd hemma. De Palma är ju oftast ett säkert kort att satsa på, även om jag blev besviken på Obsession.

När DePalma skulle förklara för filmens kompositör Bernard Herrmann (Psycho bla.) varför det inte händer så mycket de första 40 minuterna & refererar ännu en gång till Hitchcock utbrister han YOU are not Hitchcock! They will wait for HIM! haha. Kul gubbe den där Bernard

Ja, jämfört med många av hans andra filmer så håller Obsession inte lika hög klass. Min nästa film att beta av blir Body Double som ligger här & väntar.
Citera
2011-10-14, 17:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Ja, jämfört med många av hans andra filmer så håller Obsession inte lika hög klass. Min nästa film att beta av blir Body Double som ligger här & väntar.

Obsession verkar ändå vara ganska omtyckt bland folk, fast kanske mest ifrån kritiker och dylikt, var beredd på att bli lynchad då jag skrev att jag inte gillade filmen. Body Double är nog min favoritfilm utav De Palma tillsammans med Scarface, fast dom två är ju helt olika å andra sidan.
Citera
2011-10-14, 18:20
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
När DePalma skulle förklara för filmens kompositör Bernard Herrmann (Psycho bla.) varför det inte händer så mycket de första 40 minuterna & refererar ännu en gång till Hitchcock utbrister han YOU are not Hitchcock! They will wait for HIM! haha. Kul gubbe den där Bernard

Body Double är kanske hans mest Hitchcock inspirerade verk. Det är nästan att man som åskådare tar fram skämskudden för att snor/hyllar Hitchcock för mycket. Men den är betydligt mer perverterad och mindre sofistikerad och givetvis rörigare än den genomsnittlige Hitchcock filmen; helt klart en av De Palmas bästa filmer, nästan i klass med Dressed to Kill.
Citera
2011-10-14, 18:40
Medlem
Kill the irishman. 8/10. Skön rulle tyckte jag Gillar gangsterrullar
Citera
2011-10-14, 22:30
Bannlyst
Såg precis Can't hardly wait. En gammal favorit.
Citera
2011-10-15, 01:12
Medlem
Sittkissares avatar
Jag såg precis Bedevilled. En sydkoreansk thriller. Handlar om ett kvinna som bor på en liten ö tillsammans med ett gäng öbor som är stora as. En man som slår henne, hon har blivit våldtagen, alla beter sig som as mot henne helt enkelt. En otäck sak händer som leder till att hon börjar gå bärsärk på ön.

Den börjar ganska segt, men segt betyder inte dåligt. Filmen är intressant rakt igenom och blir ganska blodig sista halvan eller så. Yeong-hie Seo känner man igen från The Chaser och hon gör även bra ifrån sig i denna. Sydkoreanerna har hög klass på sina filmer och jag tror inte att jag hittills har sett någon jag vill kalla för dålig. Denna var inte bland de bästa jag sett men den var bra och jag kan rekommendera den 3.5/5
Citera
2011-10-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Body Double är nog min favoritfilm utav De Palma tillsammans med Scarface, fast dom två är ju helt olika å andra sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Body DoubleMen den är betydligt mer perverterad och mindre sofistikerad och givetvis rörigare än den genomsnittlige Hitchcock filmen; helt klart en av De Palmas bästa filmer, nästan i klass med Dressed to Kill.

Nu ser jag verkligen fram emot Body Double

Någon som sett The Fury?
Citera
2011-10-15, 10:43
Medlem
dannywtfs avatar
Crazy, stupid, love. Gick på den utan några höga förväntningar då jag inte gillar Carell, men filmen hade faktiskt sina tillfällen. Ryan Gosling passade bra i rollen som player och Emma Stone är alltid trevlig att titta på. Det var inget superdjup i manuset, men det hade jag kunnat lista ut innan. 2/5 får den av mig.
Citera
2011-10-16, 00:38
Medlem
Såg precis insidious.

Ska aldrig mer se på skräckfilm, fan inte bra för hälsan
Citera
2011-10-16, 00:50
Bannlyst
Nu har jag precis sett filmerna Juno och Crash (den med Sandra Bullock). Båda är bra.
Citera
2011-10-16, 00:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Nu har jag precis sett filmerna Juno och Crash (den med Sandra Bullock). Båda är bra.

Väldigt bra filmer båda två!
Citera
2011-10-16, 00:57
Medlem
Sittkissares avatar
Jag kollade nyss på Tom Yum Goong. Thailänds action. Handlingen var dålig med fightingscenerna var häftiga. Jag funderade på att stänga av den efter ca en halvtimmen men valde att se klart den ändå. Fightingscenerna var det enda som fick mig att hålla mig kvar, dessa var väldigt snygga. I övrigt var filmen dålig. Vet inte riktigt vad jag vill ge den för betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in