2007-08-02, 23:32
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Blades of Glory. Var som jag förväntade mig, enjoyable
6/10

Kollade också på den nyss, jävligt skön

Är stort Ferrell-fan så den får 7,5 av mig
Citera
2007-08-02, 23:36
Medlem
kristoes avatar
Hehe, blades of glory var faktiskt den film jag såg sist också
Höll på o dona och springa runt medans jag såg den så missade stora delar, måste se om den nån dag..
Citera
2007-08-02, 23:39
Medlem
Så, fler än jag som upptäckte att den släppts som dvdrip nu alltså?
Citera
2007-08-03, 00:08
Medlem
såg battle royal igår, och blev tyvärr sjukt besviken.
Den var inte det minsta övredrivet blodig/sexistisk som mangan är.
Förvånansvärt bra skådespelarinsatser dock.
Citera
2007-08-03, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quartus
Du menar att Infernal affairs (originalet) är ett mästerverk? Som någon uttryckte det: Lite komiskt att manusförfattaren fick en Oscar bara för att han råkat sett en Hong Kong-rulle.

Kan i och för sig hålla med om att The Departed är bra, för det är den. Däremot tyckte jag den var lite smårörig då de tryckt in en massa detaljer från Infernal affars II också. Vilket också är den film jag nyss sett. Bra, men når knappast upp till 1:ans nivå. Nu ska tredje och sista filmen ses...

Jag har inte sett Infernal Affairs, men det är lite blandade åsikter om hur den är. Ska nog se den nån gång, med vad som gjorde denna så bra var främst skådespeleriet från DiCaprio, Nicholson, Wahlberg och Damon. Man blir lite extra taggad när så många stjärnor medverkar.
Citera
2007-08-03, 00:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
såg battle royal igår, och blev tyvärr sjukt besviken.
Den var inte det minsta övredrivet blodig/sexistisk som mangan är.
Förvånansvärt bra skådespelarinsatser dock.

Snarare ett mästerverk men har bara läst utvalda delar av mangan, har första boken liggandes hemma någonstans och håller med om att brutaliteten är någorlunda begränsad i filmen men ändå till viss grad att det fungerar utan att bli för dåligt. Beat Kitanos insats är nästintill strålande medans Kinji Fukasaku lämnade regissörsstolen och livet med stil i och med detta mästerverk inom den japanska såväl asiatiska filmproduktionen.
Citera
2007-08-03, 00:17
Medlem
Capones avatar
Kollade på Mad Max ikväll, den första filmen alltså. Noterade att det troligen är därifrån man knyckt en del av idén till första Saw-filmen, dvs. killen som måste såga av sig foten för att överleva...

Jävligt åldrad film för övrigt, den var nog bättre för 25 år sedan. Nu kändes den mest... gammal...
Citera
2007-08-03, 00:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Man blir lite extra taggad när så många stjärnor medverkar.

Tycker däremot att Andy Lau och Tony Leung i originalet är snäppet vassare och överlag bättre skådespelare än dom som är med i Departed, bortsett från Jack Nicholson i viss mån.
Citera
2007-08-03, 00:18
Bannlyst
Capone: Se tvåan istället, ettan är betydligt sämre.
Citera
2007-08-03, 00:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jävligt åldrad film för övrigt, den var nog bättre för 25 år sedan. Nu kändes den mest... gammal...

Tycker ändå att den fungerar nämnvärt bra trots sin på den tiden låga budget och med Mel Gibson som ung skådis fortfarande i hemlandet, dystopin är ju relativt bra skildrad men snäppet bättre i Road Warrior som kan vara en av de bästa dystopiskildringar som gjorts.
Citera
2007-08-03, 00:23
Medlem
Rakii: Du verkar ju se väldigt mycket film men du kommenterar bara vad dom andra har sett.
Citera
2007-08-03, 00:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Rakii: Du verkar ju se väldigt mycket film men du kommenterar bara vad dom andra har sett.

Är rätt orienterad i ämnet då jag ser och skriver om film dagligen och har haft film som mitt största intresse i livet i rätt många år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in