Hehe, blades of glory var faktiskt den film jag såg sist också
Höll på o dona och springa runt medans jag såg den så missade stora delar, måste se om den nån dag..
såg battle royal igår, och blev tyvärr sjukt besviken.
Den var inte det minsta övredrivet blodig/sexistisk som mangan är.
Förvånansvärt bra skådespelarinsatser dock.
Du menar att Infernal affairs (originalet) är ett mästerverk? Som någon uttryckte det: Lite komiskt att manusförfattaren fick en Oscar bara för att han råkat sett en Hong Kong-rulle.
Kan i och för sig hålla med om att The Departed är bra, för det är den. Däremot tyckte jag den var lite smårörig då de tryckt in en massa detaljer från Infernal affars II också. Vilket också är den film jag nyss sett. Bra, men når knappast upp till 1:ans nivå. Nu ska tredje och sista filmen ses...
Jag har inte sett Infernal Affairs, men det är lite blandade åsikter om hur den är. Ska nog se den nån gång, med vad som gjorde denna så bra var främst skådespeleriet från DiCaprio, Nicholson, Wahlberg och Damon. Man blir lite extra taggad när så många stjärnor medverkar.
såg battle royal igår, och blev tyvärr sjukt besviken.
Den var inte det minsta övredrivet blodig/sexistisk som mangan är.
Förvånansvärt bra skådespelarinsatser dock.
Snarare ett mästerverk men har bara läst utvalda delar av mangan, har första boken liggandes hemma någonstans och håller med om att brutaliteten är någorlunda begränsad i filmen men ändå till viss grad att det fungerar utan att bli för dåligt. Beat Kitanos insats är nästintill strålande medans Kinji Fukasaku lämnade regissörsstolen och livet med stil i och med detta mästerverk inom den japanska såväl asiatiska filmproduktionen.
Kollade på Mad Max ikväll, den första filmen alltså. Noterade att det troligen är därifrån man knyckt en del av idén till första Saw-filmen, dvs. killen som måste såga av sig foten för att överleva...
Jävligt åldrad film för övrigt, den var nog bättre för 25 år sedan. Nu kändes den mest... gammal...
Man blir lite extra taggad när så många stjärnor medverkar.
Tycker däremot att Andy Lau och Tony Leung i originalet är snäppet vassare och överlag bättre skådespelare än dom som är med i Departed, bortsett från Jack Nicholson i viss mån.
Jävligt åldrad film för övrigt, den var nog bättre för 25 år sedan. Nu kändes den mest... gammal...
Tycker ändå att den fungerar nämnvärt bra trots sin på den tiden låga budget och med Mel Gibson som ung skådis fortfarande i hemlandet, dystopin är ju relativt bra skildrad men snäppet bättre i Road Warrior som kan vara en av de bästa dystopiskildringar som gjorts.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!