2012-03-17, 21:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
ska senare ikväll kolla på tower heist med eddie murphy och ben stiller

Ett riktigt bottennapp och Eddie Murphy fortsätter att välja helt fel roller, och Ben Stiller är alltid lika tråkig i komedier som man är van att se honom.
Citera
2012-03-17, 21:58
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ett riktigt bottennapp och Eddie Murphy fortsätter att välja helt fel roller, och Ben Stiller är alltid lika tråkig i komedier som man är van att se honom.

Tyckte faktiskt filmen var en helt okej bioupplevelse, fast i och för sig var man inte helt nykter heller .
Citera
2012-03-17, 22:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Tyckte faktiskt filmen var en helt okej bioupplevelse, fast i och för sig var man inte helt nykter heller .

Hehe ja, då kan jag tänka mig att det gick lättare att ta sig igenom filmen. Själv hade jag väl inte världens bästa sällskap under filmen och såg den väl under fel omständigheter dessutom, men hade nog inte tyckt om den desto mera om jag varit själv.

Gillar din nya avatar förresten, skitbra skiva med MSP.
Citera
2012-03-17, 22:34
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg filmen Silver Bullet, som är baserad på Stephen Kings bok (novell?) Cycle of the Werewolf. Trots att jag är ett stort King-fan så har jag aldrig läst den. Filmen var bra, det var väldigt intressant att se Gary Busey i en seriös roll. Corey Haim spelar den rullstolsbundne Marty, och han gör det med bravur. Haim börjar helt klart bli en favorit hos mig. Filmen kan rekommenderas, även om inte är en skräckfilm som man ser för att bli ihjälskrämd.

7.5/10
Citera
2012-03-17, 22:52
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Hehe ja, då kan jag tänka mig att det gick lättare att ta sig igenom filmen. Själv hade jag väl inte världens bästa sällskap under filmen och såg den väl under fel omständigheter dessutom, men hade nog inte tyckt om den desto mera om jag varit själv.

Gillar din nya avatar förresten, skitbra skiva med MSP.

Nu är jag relativt lättunderhållen trots att jag har ägnat mig åt komik rätt mycket, dock krävs det att man är på rätt humör för att bli underhållen utav komiska filmer. Dock tyckte jag att Eddie Murphy faktiskt var filmens behållning i sin schablonartade gestaltning utav en ghetto-människa. Andra intryck från filmen är att jag tycker om "heist"-filmer, den feta negressen kändes malplacerad i sin roll som kassaskåpsknäckare och den annars så vackra Tea Leoni såg riktigt risig ut i denna film.

OT: Tänk vilken tur man har haft att ha växt upp till en sådan skiva, har haft rätt svårt för deras övriga album men denna skiva tycker jag att de lyckas träffa rätt.
Citera
2012-03-17, 23:28
Medlem
dauits avatar
Citat:
det var en lätt film helt enkelt, ibland kan det vara skönt att kolla på popcorns filmer.
eddie murphy hade sina stunder, ben stiller som ben stiller, precious tjejen var bara tjock...
summa summarum 5/10
Citera
2012-03-18, 00:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Såg filmen Silver Bullet, som är baserad på Stephen Kings bok (novell?) Cycle of the Werewolf. Trots att jag är ett stort King-fan så har jag aldrig läst den.

Boken heter Varulvens år på svenska och är utgången hos förlaget sedan länge och en mindre raritet nuförtiden om man nu skulle komma över den. Har inte läst boken själv, en av få böcker av Stephen King som jag faktiskt varken har läst eller varken har hemma i samlingen.
Citera
2012-03-18, 00:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
det var en lätt film helt enkelt, ibland kan det vara skönt att kolla på popcorns filmer.
eddie murphy hade sina stunder, ben stiller som ben stiller, precious tjejen var bara tjock...
summa summarum 5/10

Ja, det kan jag skriva under på! Föredrar också avslappna popcornfilmer men Eddie Murphy har verkligen tappat den storhet han haft under åttiotalet till förmånen för en del skräp, och Ben Stiller har aldrig varit rolig. Visst har den sina stunder men samtidigt väldigt förutsägbar och tråkig samtidigt, föredrar Red Dragon och Rush Hour av Bret Ratner före denna.
Citera
2012-03-18, 00:31
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Boken heter Varulvens år på svenska och är utgången hos förlaget sedan länge och en mindre raritet nuförtiden om man nu skulle komma över den. Har inte läst boken själv, en av få böcker av Stephen King som jag faktiskt varken har läst eller varken har hemma i samlingen.

Det förklarar varför jag inte kände igen bokens titel, min King-samling är långtifrån komplett men den boken hade helt klart varit intressant att ha i samlingen, så tack för informationen
Citera
2012-03-18, 00:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Det förklarar varför jag inte kände igen bokens titel, min King-samling är långtifrån komplett men den boken hade helt klart varit intressant att ha i samlingen, så tack för informationen

Science Fiction-bokhandeln säljer boken fast på engelska, så om du bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö kan du besöka dom och köpa den om du är sugen.
Citera
2012-03-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gör gärna det. Jag ska göra det samma om jag väljer att se den
Har nu sett Lolita (1997) av Adrian Lyne och tycker nog lite bättre om den än Kubricks version från 1962. Men det är väldigt jämt skägg. James Mason är en bättre skådespelare än Jeremy Irons, å andra sidan är Lynes version mer vågad och de erotiska inslagen gör filmen mer trovärdig. Kubricks version var av censurskäl såklart mer städad.

Dock ägnades det alltför lite tid åt Quilty, vem han var och hans motiv i Lynes version, medan man i Kubricks version fick en bättre bild av honom. Peter Sellers i all ära, men att se Frank Langella stå och blotta låren som någon annan skönhetsdrottning är inte att förakta . Lynes version gav också en bättre förklaring till till Humberts motiv än Kubricks version, och jag brydde mig mer om och kände med Jeremy Irons tolkning av rollen än med James Masons.

Vad exakt var det du inte gillade SiSenior med Lolita? Jag har själv svårt att se hur filmen inte kan tilltala, eftersom den är ett gediget hantverk.
Senast redigerad av HowlinWolf 2012-03-18 kl. 01:03.
Citera
2012-03-18, 01:01
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Science Fiction-bokhandeln säljer boken fast på engelska, så om du bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö kan du besöka dom och köpa den om du är sugen.

Beställde boken med en gång. Tack Rakii, du är verkligen en klippa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in