2020-04-10, 01:51
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Lock Stock är ok. Lättsam underhållning. Snatch håller inte för en omtitt. Är det toppen av Guy Ritchies filmer, enligt dig? Min tes håller.

Ska se hans senaste bara för din skull. Vågar man sig på gissningen att det är lite snyggt, lite roligt, platt, ytligt och lätt att glömma? Eurodisco.

Aldrig gjort en bra film.
Se där, du finner Lock Stock underhållande. Således åtminstone en bra film och ditt påstående faller därmed platt.

Snatch håller definitivt för en omtitt. Det är värt att se den igen enbart för att höra Brad Pitt snacka zigenarengelska. Hoppas Ritchie värvar Tyson Fury till något framtida projekt, det hade blivit ett kärleksbarn.

Gentlemen har vass dialog och snygga kläder. Det gör den underhållande. Ytligt? Kanske. Spelar det någon roll? Nej. Film behöver inte vara svår och pretentiös för att vara bra, precis som existensen i övrigt.
Citera
2020-04-10, 01:59
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Se där, du finner Lock Stock underhållande. Således åtminstone en bra film och ditt påstående faller därmed platt.

Snatch håller definitivt för en omtitt. Det är värt att se den igen enbart för att höra Brad Pitt snacka zigenarengelska. Hoppas Ritchie värvar Tyson Fury till något framtida projekt, det hade blivit ett kärleksbarn.

Gentlemen har vass dialog och snygga kläder. Det gör den underhållande. Ytligt? Kanske. Spelar det någon roll? Nej. Film behöver inte vara svår och pretentiös för att vara bra, precis som existensen i övrigt.
Det borde bli bättre efter debuten. Jag har inget emot underhållning, det är kul. Men.. Han har aldrig gjort en bra film. Folk med tvåsiffrig IQ ska också få tycka, såklart. Typ Scrubs är världens bästa serie och Guy Ritchie borde få Oscars, i en värld. To each his own.
Citera
2020-04-10, 02:01
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Det borde bli bättre efter debuten. Jag har inget emot underhållning, det är kul. Men.. Han har aldrig gjort en bra film. Folk med tvåsiffrig IQ ska också få tycka, såklart. Typ Scrubs är världens bästa serie och Guy Ritchie borde få Oscars, i en värld. To each his own.
Definiera bra film?
Citera
2020-04-10, 03:59
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Filmens största misstag är att den slösar bort massa tid med att vara en relativt vanlig krigsfilm, när det är nazistzombies och den hemliga basen som gör den intressant.

Du gillade inte all tid som spenderades uppe på den där jävla vinden? Haha nej jag håller med, jag kände också det var för mycket dötid.
Citera
2020-04-10, 04:16
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
The Hunt - mycket dålig orkade inte se klart.
Invisible man - dålig genomled dock nära 2 timmar.
Citera
2020-04-10, 05:09
Medlem
Underwater 2020 Century Fox. I coronatider blir man allätare i karantän men denna var inte god. En Alien kopia fast 10.000 meter under vattenytan. Till och med monstren var nära kopior och jag undrar hur man orkar göra en kass Alieninspirerad film igen. Urkass.
Senast redigerad av Johnth 2020-04-10 kl. 05:12.
Citera
2020-04-10, 07:28
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Definiera bra film?
Känns som en dead end. Är det inte bättre att du kör på din grej och jag på min? Njut du av dina Ritchie-filmer.
Citera
2020-04-10, 08:56
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Känns som en dead end. Är det inte bättre att du kör på din grej och jag på min? Njut du av dina Ritchie-filmer.
Ok.
Citera
2020-04-10, 09:04
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Underwater 2020 Century Fox. I coronatider blir man allätare i karantän men denna var inte god. En Alien kopia fast 10.000 meter under vattenytan. Till och med monstren var nära kopior och jag undrar hur man orkar göra en kass Alieninspirerad film igen. Urkass.
Riktigt usel film!

Man märker att regissören är desperat när han låter Stewart springa runt i underkläder för att fånga åskådarens intresse.
Citera
2020-04-10, 09:47
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Riktigt usel film!

Man märker att regissören är desperat när han låter Stewart springa runt i underkläder för att fånga åskådarens intresse.

Så du som dyrkar Ritchies övertydligt homoerotiska "underhållning" tycker inte att den undersköna Stewart i underkläder duger? Big surprise.

Picnic at Hanging Rock (1975)

Inspirerad av Australientråden tog jag en ny titt på denna klassiker. Den är i princip en skräckfilm om änglar som dansar till flöjtmusik och har man inte sett den kan man inte förstå hur sjukt otäckt det kan vara. Men den är också vacker, trolsk, drömsk, himmelsk och sorglig och alla adjektiv ni kan tänka er. Det finns en tråd på forumet om scener som ger gåshud. Hela Picnic at Hanging Rock är gåshud bonanza. Jag skulle kunna se den på repeat så länge jag lever. 5/5.
Citera
2020-04-10, 10:20
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Så du som dyrkar Ritchies övertydligt homoerotiska "underhållning" tycker inte att den undersköna Stewart i underkläder duger? Big surprise.
Jo, visst var scenerna med Stewart i underkläder najs. Men det var oxå det enda som var bra med filmen som annars bestod av en inkvoterad svart som dog först Osv.

Jag förstår inte alls vad du menar med homoerotisk underhållning ang Ritchie? Vänligen utveckla.
Citera
2020-04-10, 10:30
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Jag förstår inte alls vad du menar med homoerotisk underhållning ang Ritchie? Vänligen utveckla.

Alla Ritchies filmer går ut på att män flörtar med varandra med tuff jargong (raggningsrepliker), hårda (läs kärleksfulla) blickar och fysisk kontakt (våldet är uppenbart en eufemism). Man kan sammanfatta hela Ritchies filmografi som så: vuxna män gör saker tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in