Adam mckay tacklar denna gång Dick chaney i denna... drama?
Det är en väldigt obekväm berättelse som förde upp information som jag innan inte visste.
Skådespelarna var bra och filmen var intressant redigerat. Oftast rätt roligt klippt också, vilket som för en till fokuset av den komiska vinkeln. Trots bra utfört så var det lite malplacerat. Det är deppigt politiskt ämne så jag är lite osäker på om filmen hade varit bättre om det hade bara hållit sig till drama. Eftersom det är i sin helhet otroliga händelser, men att se det från början till slut kan jag samtidigt lätt tänka mig vara uttråkande utan lite komisk lättnad.
På sådant sätt är den väldigt lik the big short.
Svag sjua, stark sexa?
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Disturbia
Hitchcock-influenserna märks ju tydligt men jag tycker ändå att detta är en ganska så bra film faktiskt.
Jag minns den som förvånansvärt bra faktiskt. Men det var många år sedans jag såg den. Kanske borde ge den en titt igen.
X-Men Dark Phoenix Som vanligt är det en massa floskler som "You're going to die", "You can't stop me" eller "I only wanted to help you" och annat blandat med en massa hjärndött slagsmål. Fast denna gång har en av X-karaktärerna chansen att bli en gudinna som kan skapa nytt liv.
En av karaktärerna som dör i denna har, är jag ganska säker på, varit med i en film som utspelade sig under ett senare tidsskede än när denna utspelar sig (1992). Så hur filmskaparna förklarar det är underligt.
Min bedömning är att denna är en rännskitdålig film.
Senast redigerad av Bish0pTh3Pimp 2019-09-13 kl. 18:09.
Förvånansvärt bra och fylld med mörk humor! Riktigt bra skådespeleri dessutom!
Speciellt Michael Palin som Molotov, Jason Isaacs som Zhukov och Rupert Friend som Stalins son Vasily var suveräna!
Bra och välgjord rulle som står sig. Gillade dock aldrig denna som barn men numer har jag ändrat uppfattning om den.
Jag instämmer! En fantastiskt fin film som har stått sig bra genom åren!
Den börjar i sepiafärgad tuberkulosmisär, mellanlandar i Körsbärsdalens mångfärgade kamp för att sedan kulminera i ett avslut som för kärleken vidare till nästa äventyr! Så fin film!!!
Senast redigerad av Cloecud 2019-09-14 kl. 06:19.
En man lever ett tillbakadraget familjeliv men det förflutna hinner i kapp honom och han tvingas återigen bli den människa han svor att han aldrig skulle bli igen...
Det var 80-tal och Eddie Murphy var ett stort namn. Det här är en typisk film som gjorts mest för att slänga in en stor stjärna i något. Man kan säga att det är en parodi/överdrift av Indiana Jones och liknande filmer. Introt är daterat som tusan, men snart blir det lite bättre. Egentligen är det mest Eddie Murhpy som lallar runt i en överdriven fantasy handling. Ingenting tas riktigt seriöst.
Eddie Murhpy är lite rolig ibland, kvinnliga huvudrollen är rätt söt (och överraskar lite), barnet (The Golden Boy) är det effekter kring och just dessa har åldrats bra. Charles Dance (Game of Thrones) är med på ett hörn också.
Handlingen är inte direkt någon höjdare och en del saker är mycket daterade. Klippningen är inget att skryta med heller. Är man ute efter något lättsamt går den här slötitta på, men mycket mer än så duger den inte till.
En man har återkommande drömmar om en söt blondin. En dag ser han ser han en docka av henne i ett skyltfönster.
En film full av logiska hål och frågetecken.
Det kommer att visa sig att det bakom dockbutiken finns ett jätteelakt hemligt sällskap som utför voodooliknande riter på dockor med nålar.
Mannen blir kär i blondinen, men allt faller när sällskapet ska offra hans förra flickvän, Donna.
Han börjar slåss med översteprästen, och märkligt nog gör ingen i sällskapet någonting alls.
Prästen dör, och mannen och Donna åker därifrån.
Men drömblondinen avslutar, i en drömsekvens, att allt inte är över
Den sista filmen i den mycket sevärda serien Afdeling Q.
Nedan är filmerna i ordning.
Kvinden i buret är fortfarande den bästa men Journal 64 är ett värdigt slut på denna fantastiska serie thrillers.
Inte konstigt att Journal 64 slagit biorekord i Danmark från den tidigare innehavaren av rekordet, Flaskepost fra P.
Danskarna kan det här med film. Rysningar.
Kvinden i buret
Fasandræberne
Flaskepost fra P
Journal 64
Efter kärnvapentester i New Mexico har några myror muterats till jätteformat.
Filmen fick en Oscar för sina specialeffekter.
Den är även ihågkommen för den märkliga svenska titeln.
Myrorna sprider sig, och är nu i Los Angeles där dom bosatt i ett översvämningsdike.
Två barn saknas. Dom har, mot alla odds, lyckats hålla sig undan för myrorna, men hittas av tappra militärer just i sista stund. Sedan använder man eldkastare och tar kål på myrkolonin och hoppas att det var den sista
Lite kultrulle som jag inte riktigt kan såga helt, även om jag borde.
Men 3/5 blir det.
Likt år 1990s version av IT är detta också en mini-serie baserat på en bok av Stephen King. Denna är inlagt på fyra delar och även om det är "samma handling" är delarna olika varandra. Dock säljs den som "en film" idag (därför skriver jag om den i denna tråd). Kan vara bra och veta.
Det här är en TV-serie om allt och inget. Röda tråden är tunn och blir extremt tunn i fjärde och sista delen. Det mest intressanta var alla film- och TV skådespelare som dyker upp. Har man allmän koll kommer du känna igen många här. Ett fåtal försöker ge en bra prestation och många är mest pinsamma.
Är The Stand bra? Det skulle jag inte vilja påstå. Mycket är daterat, handlingen har så många mindre delhandlingar att det är svårt att ta något på allvar och allt blir bara flummigare och flummigare.
Ett virus bryter ut och majoriteten av mänskligheten (USA åtminstone) dör ut. Några överlever, men det förklaras aldrig varför. Detta blir fokus i första delen, men ju längre serien går desto mer likt någon såpopera mixat med extremt B-film blir det. Delar som lite relevans visas det mycket av med andra saker som visar sig längre fram får noll förklaring. Allt är ändå lättsamt att titta på och det händer mycket. Något underhållningsvärde finns det, men särskilt bra blir det aldrig.
Jag måste dock ge serien att det var länge sedan jag skrattade med en film, serie eller överhuvudtaget som jag gjorde åt detta. Lite är menat att vara humoristiskt, men skådespeleriet ifrån en rad olika är så dåligt att det blir kul. Ordet "cringe" dök upp flera gånger i mitt huvud.
Skulle jag rekommendera denna serie...? Mycket tveksamt. Gillar du B-film, såpoperor och saker med halvdant underhållningsvärde kan den vara något. Är du mest ute efter senaste filmen, något genuint bra eller intelligent kan du leta efter annat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!