2019-04-06, 15:37
Medlem
The Meg (2018).

Jason Statham i all ära, och det är förvisso aldrig fel. Den....

Betyg: 6 av 10 möjliga.
Citera
2019-04-06, 16:16
Medlem
aina08s avatar
War Machine (2017)

Drama
122 min.

Brad Pitt

Från Netflix
När en stolt general får i uppgift att vinna ett impopulärt krig tar han sig genast an utmaningen, utan att inse att hans egen hybris står i vägen.

I brist på annat valde jag att se denna och det var ingen höjdare.
Riktigt händelsefattig och seg film.
Brad Pitt gör en märklig karaktär med konstig röst, uttryck som efterbliven och som filmen igenom går omkring och ser skitnödig ut.

https://www.youtube.com/watch?v=sIqXRDDdo7c

IMDb: 6,0/10
Mitt betyg: 4/10
Citera
2019-04-06, 17:00
Medlem
Geomeisters avatar
Wagons East och året var 1994
https://www.imdb.com/title/tt0111653...=nm_flmg_act_2

Satir/parodi på genren western. Många scener ser genuint ut att vara ifrån en äldre klassisk 60-tals western och lite humor fungerar, men överlag var det här en oinspirerad historia.

Huvudpersonen John Candy dog samma år som filmen kom ut (RIP) och den som står för det mesta som är lite kul är John C. McGinley kanske mest känd idag ifrån serien Scrubs.

Filmen slänger in ganska många billiga skämt som vem som helst hade kunnat på och man kommer aldrig riktigt in i skinnet på någon karaktär (det finns en del). Det kändes nästan direkt att filmen inte var någon höjdare och enligt IMDB verkar jag inte vara ensam med att tycka så.

Ingen film du behöver lägga på minnet.

Betyg?
Citera
2019-04-06, 23:16
Medlem
Escape room

Rätt så dålig, men ok underhållning stundtals. 2/5
Citera
2019-04-06, 23:21
Medlem
Den senaste filmen var: Mitt liv som hund.

Bra film, påminde litegrann om kådisbellan. Handlar om en 11 årig kille och hans sätt att tackla motgångar i livet. Den finns på C More för er som är intresserade.
Citera
2019-04-06, 23:37
Medlem
Geomeisters avatar
What Lies Beneath och året var 2000
https://www.imdb.com/title/tt0161081...nm_flmg_act_20

Michelle Pfeiffer och Harrison Ford i en thriller med skräck och lite (!) fantasy moment.

Skådespeleriet är mestadels bra (Pfeiffer har en svår roll!), stämningen är riktigt bra och vändningar i filmen gör att man inte riktigt vet vad som gäller (mestadels på ett bra sätt).

Handlingen är rätt speciell och försöker halvt mixa flera genrer. Jag tycker det fungerade oftare än vad det inte gjorde, men man måste ha lite fantasi och även då finns det några tveksamma händelser.

Filmen består av många små detaljer. Lite som en skräckfilm fast på ett smartare sätt än många i den genren. Det allra mesta lyckades i mina ögon. Musiken passar riktigt bra också.

Vet inte hur känd denna film blev och den är inte för alla, men för mig blev det en oväntad pärla!

Betyg?
Citera
2019-04-06, 23:44
Medlem
smoerreboms avatar
Nu har jag laddat ner en mörk amerikansk independent som utspelar sig i flyover states igen. Jag bryr mig inte om ifall de är bra nästan jag ska bara se allt sånt här.

Donnybrook 2018 7/10
Frank Grillo är skitgrym här alltså, bokstavligt! Överhuvudtaget var det här i ondaste laget. Verkar som James Badge Dale har föresatt sig att bara göra såna här grejer nu. Det verkar som att de är i skumma delar av Indiana. Jag skulle säga att detta får justified att framstå som en småstadsprocedural på BBC.
Citera
2019-04-07, 01:03
Medlem
jay.simpsons avatar
Jag fortsätter inom finansvärlden och yuppiekulturen med wall street. Gordon Gekko och Bud. Vad hände med Sheen. Från en lovande skådis i filmer som plutonen och wall street till dekis. Ibland kan filmen dra iväg i moralpredikan. Det räddas av en Douglas i toppform och samspelet mellan Douglas och Sheen.

Jag har svårt med betyg en 4 är den värld. För den som gillar film tillhör wall street ett måste.
Citera
2019-04-07, 01:08
Medlem
Journal 64. Väldigt bra. Fares Fares briljerar.
Betyg 8/10.
Se den!
Citera
2019-04-07, 02:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Journal 64. Väldigt bra. Fares Fares briljerar.
Betyg 8/10.
Se den!

Gillade också den, betydligt stabilare hantverk jämfört med de andra filmerna i serien (främst de två första) om Avdelning Q. De andra filmerna i serien är inte dåliga direkt, men gillade du denna skall du också se föregångaren Flaskpost från P som var helt okej men inte lika bra som Journal 64. Kul att se Fares Fares i egenskap utav svensk filmtittare, han har växt enormt mycket på mig genom åren sedan debuten i Jalla Jalla.

Om du tycker om att läsa är ju alltid förlagorna till nämnda filmer om Carl Mörck värda att investera tid i!
Citera
2019-04-07, 03:48
Medlem
Geomeisters avatar
Hade ingen aning om Journal 64. Tack för tips! Jag trodde Flaskpost från P floppade så mycket att dom eventuellt dödade serien! Jag går emot Rakii och säger tvärtom. Tycker första två filmerna var väldigt bra för sin genre, men att Flaskpost från P hade luckor och var rätt dåligt konstruerad.
Citera
2019-04-07, 09:06
Bannlyst
Dragged Across Concrete (2018)

Mel Gibson och Vince Vaughn spelar 2 poliser som är desperata efter pengar och tänker råna kriminella.

En väldigt bra film med schysst skådespel även från Vince Vaughn som är med i grymma filmer nu för tiden, lite som Ben Affleck som är dålig skådis men är med i bra filmer.
Den är rätt spännande och man blir inte uttråkad även fast den är väldigt lång (2.30).

7.5/10

https://m.imdb.com/title/tt6491178/?ref_=m_nv_sr_1

The Mule (2018)

Clint Eastwood spelar en drug mule som kör droger över stater för kartellen.

En jättebra film med en 90+ årig Clintan, woow han är fortfarande grym och att han fortfarande orkar är coolt, hoppas han håller på i 10 år till.
Charmig film som är trevlig rakt igenom
Väldigt bra skådespel och den är rätt rolig också.

8/10

https://m.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=m_nv_sr_1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in