2022-06-14, 17:17
Medlem
Trollmias avatar
Dracula: The Dark Prince 2013
https://www.imdb.com/title/tt2287214/

Det börjar lite som Bram Stoker's Dracula... Dracula blir mörk och vampyr för att hans älskade dör... Sen går det över att bli en tuff tjej (förstås) fångar Draculas öga och han tror att det är hans älskade... det är lite rave-party över det hela.

Nää, jag får sluta titta på vampyrfilmer...

Denna får:
1 av 5 i underhållning.
Totalt: 0,5 av 5.
IMDB-rating: 3,6 av 10
Citera
2022-06-14, 18:15
Medlem
Trollmias avatar
Hotel Transylvania 4: Transformania
https://www.imdb.com/title/tt9848626/?ref_=nv_sr_srsg_0

Den fjärde filmen i denna tecknade serien... Och den har sina roliga stunder men annars när man kör på i samma stil, det blir bara: *suck*

De två första var faktiskt ganska roliga, men denna fjärde filmen i serien... näää, den blir bara tröttsam. The Ol' switcheroo är ganska tröttsam..

Nåja...

Trollmor ger den 1,5 av 5 totalt..
IMDB-rating: 6,0 av 10

PS - den var jävligt tråkig faktiskt!!
Citera
2022-06-14, 20:30
Medlem
Trollmias avatar
Underworld 2003
https://www.imdb.com/title/tt0320691/?ref_=nv_sr_srsg_0

Jag vet att jag ligger efter i vad som är populärt... Men denna första film av flera (har jag förstått).. Vampyrer vs Varulvar... det är intressant...

Sen har Michael Sheen en roll (jag blev kär i honom efter Good Omens)...
Sen har vi Bill Nighy - Han är bara så härlig i Marigold Hotel 1 & 2 ..... och här som en vampyr-hertig (eller vad man nu ska kalla det för)..

Jag ger filmen Underworld
2,5 av 5

IMDB-rating: 7,0 av 10
Citera
2022-06-15, 08:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Agent Z55-Desperate mission (1965) Ett fall för vår man i HongKong

Ital-Fransk-Spansk agentfilm med väldiga James Bondkomplex.

Men snälla nån, vad var det här egentligen för märklig soppa med försök att kopiera Bond-konceptet.
2/5
Man hade Vauxhall Cresta som taxi, jag hade hellre åkt i den i dom 1,45 filmen varade.

IMDB 5,1 = 2,82/5
38 röster
Citera
2022-06-15, 09:17
Bannlyst
Only Lovers Left Alive (2014)

Filmen är inte så intressant eller bra, jag ser filmen att den är händelselös. det behövs mera för att finna vad jag tycker som är bra med filmen. Den är inte värd att se på.

4/10
Citera
2022-06-16, 01:32
Medlem
High Plains Drifter eller på svenska: Mannen med oxpiskan (1973)

Clintan rider in i en by och blir anlitad att skydda invånarna från ett gäng bovar som har satt sikte på byn.

Oj, den här gillade jag skarpt. Tror inte det förekom en enda sympatisk karaktär i hela filmen, alla var kräk. Smarrigt!

Betyg 4.5/5
Citera
2022-06-16, 02:55
Medlem
Stones avatar
Jag har panik. Det verkar inte finnas några bra filmer kvar. När man kommer upp i åldern har man sett all typ av film och sett all typ av konst så det finns inget som överraskar längre. Det är så jävla trist.
Citera
2022-06-16, 07:51
Medlem
Gordon-Shumways avatar
Ett skrik i mörkret
Såg att denna film omnämndes i en annan tråd nyligen och bestämde mig för att se den. Har aldrig sett hela filmen tidigare, bara blivit ett par korta snuttar som finnes på Youtube. Meryl Streep är ju som vanligt bra, likaså Sam Neill. Filmen blir ganska seg och tråkig emellanåt och den hade kanske blivit bättre om den varit lite kortare. Med det sagt tycker jag att filmen är sevärd men det är väl också allt. Jag tvivlar på att jag kommer se den mer än en gång.
Citera
2022-06-16, 09:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Sky high (1922)

Dåtidens storstjärna Tom Mix skickas ut på uppdrag för att stoppa illegal smuggling av varor och kineser vid mexikanska gränsen.

Stumfilm skapar ju en viss begränsning i berättandet, men jag tycker ändå att filmen var rätt ok.
3/5

Denne Tom Mix skulle senare, 1940, dö i en bilolycka i sin fina Cord 812, som restaurerats till nyskick.

IMDB 5,8 = 3,13/5
219 röster
Citera
2022-06-16, 09:09
Medlem
Trapped Hindi rulle.
Tycker den var intressan. Handlar om en person som råkar låsa in sig själv i en lägenhet utan ström eller vatten eller grannar och en döv vaktmästare.

Ger den 7 bananer av 10.
7.5 på IMDB
Senast redigerad av threefifty 2022-06-16 kl. 09:12.
Citera
2022-06-16, 13:51
Medlem
Ambelains avatar
"Broadcast News" - (1987)
https://www.imdb.com/title/tt0092699/

William Hurt, Albert Brooks, Holly Hunter, m.fl.

---

Livet på en TV-kanal för nyheter, 80-talets USA.

På kanalen jobbar bla en söt och självkrävande ungkvinna so mproducent, och hon samarbetar fint tillsammans med kanalens smartaste reporter.
In kommer ett nytt nyhetsankare, imbecill och snyggo i ett enda paket - men han är en snäll själ åtminstone.
Han har aldrig lyckats med någonting i hela sitt liv - men ändå, trots sina ständiga misslyckanden, har han alltid slutat som vinnare, så att säga.
Varför förstår han inte ens själv ... men han har på känn att det nog inte är något att vara så stolt över.

Nu hamnar dessa tre på samma kanal, som sagt.
Kvinnan fattar omedelbart tycke för honom, redan innan han ens presenterat sig som hennes nye Nyhetsankare, och hon bjuder in honom till sin säng.

Den duktige reportern, å andra sidan, han är hett förälskat i kvinnan, såklart.
Men han håller skenet uppe, trots att han ser vad som händer mitt framför hans ögon.

Han t.o.m. bidrar med sin, helt spontana och frivilliga hjälp när han sitter ensam hemma och tittar på det nya ankarets första direktsändning, och ringer in med extra bra fakta, som blir kablat till ankarets öronsnäcka.
Nu känner han sig stolt över sig själv, att kunna sitta hemma och se på TV-nyheterna - och bara ringa in och säga något ... och så säger presentatören det.

Men, säg den lycka som varar.

TV-nyheter och kvalitet är två begrepp som börja gå sina skilda vägar strax efter dessa nymodigheterna.
Den gamle erfarne reportern blir åsidosatt och det nya stolpskottet får ännu mer framskjuten ställning i kanalen och rutan.

Kvinnan vet inte riktigt hur hon ska hantera det.
För reportern var ju hennes vän.
Dessutom hade de kyssts.
Men nye ankaret är ju så snygg ...
Och med stigande tittarsiffror stiger även summan på lönekuvertet.

---

Detta är en komedi, med visst drama.

Men ingen gapflabbande komedi utan mer en underhållande sådan.
Ibland rolig, ibland bara daterad.

Lite kul var det iaf att få titta in på en TV-station under 80-talets Prime Time, precis då när nyheterna började bli underhållningsindustri.

---

William Hurt hade tydligen hår på den tiden, och var tydligen känd som ett snyggo av rang.
Idag är han inte längre klassad som en sådan ...
Men han gjorde ett bra porträtt. Det var svårt att tycka illa om honom trots att han hade fått den "onde" rollen.

80-talsfilmer kan mycket riktigt vara underhållande att titta på, även om de är bortglömda sedan länge.
Och detta är en sådan.
Jag ångrar inte att jag tittad spå den, och jag är säker på att många fler än jag kan få en underhållning för en stund.

Fast jag gillade "Anchor Man" bättre ... =)

Betyg

3 av 5
Citera
2022-06-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag har panik. Det verkar inte finnas några bra filmer kvar. När man kommer upp i åldern har man sett all typ av film och sett all typ av konst så det finns inget som överraskar längre. Det är så jävla trist.

Har du sett allt av Jodorowsky och Buñuel?

Annars rekommenderar jag Mubi, om du inte redan har koll på den tjänsten. Där går definitivt att bredda vyerna oavsett hur mycket man redan sett. Just nu finns till exempel film från Taiwan, Tchad och Senegal där. Jag brukar passa på att använda Mubi när de erbjuder tjänsten för 10 kronor i månaden. Vanligtvis kostar det nog någon hundralapp. I så fall föredrar jag Cineasterna (bibliotekets gratistjänst med ett enormt utbud). Inte lika många överraskningar där, men ganska mycket bra film.

För att gå On Topic:
The Rental (2020)
Var i behov av att se något hjärndött och lättsmält efter en lång period med lite smalare filmer. Skräck är min favoritgenre, och även om regissören Dave Franco inte är någon favorit brukar han ändå ha någon koll på vad han sysslar med. Inte här. Herre jävlar vilken urusel film. Premissen är okej - två par åker iväg på en weekend och misstänker att hyresvärden spionerar på dem.

Manuset är klumpigt och förhastat. Den otroligt irriterande karaktären Mina går runt och gnäller konstant. Tydligen är hyresvärden rasistisk mot henne, men det framkommer inte på ett naturligt sätt över huvud taget. Så som karaktärerna är uppbyggda hejar man mer på hyresvärden än på de två paren. Det är definitivt inte manusförfattarnas mål.

Ett litet plus för att karaktärerna inte är genomgoda och korkade på det typiska skräckfilmssättet, men det blir ändå klyschigt, löjligt och irriterande. En typisk Netflix-film, helt enkelt.
2/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in