All Inclusive och året var
2014
Information:
Danska
https://www.imdb.com/title/tt3700454/?ref_=nv_sr_4
Första filmen för mig i år var den svenska filmen "All Inclusive" med Suzanne Reuter ifrån 2017. Det här är det danska originalet som Merwinna pekade på när jag skrivit några ord om förra filmen.
Det är "samma" film till 85 %. Några scener är längre och andra kortare. Dom har lite olika fokus. Spontant är fotot mer intressant i denna film. Endast några scener har tillkommit i båda två. Vissa scener är bättre i denna film och några andra i svenska.
Mamman i filmen tycker jag passar bättre än Suzanne Reuter, men Suzanne Reuter gör några saker bättre. Samtliga tre huvudpersonerna är snyggare i den svenska filmen och den svenska är mer fokuserad på sex. Lite mer vågad. Gällande de två döttrarna föredrar jag svenska diton, men två andra halvstora karaktärer var bättre som danska. Det är lite hugget som stucket..
Spontant rätt onödigt att göra en "remake". Jag är inget proffs på danska, men med undertexter fungerade det väl. Är du intresserad av dessa filmer kan du se vilken du vill. Jag ger filmerna samma betyg.
Fick dock lära mig ett nytt ord i denna..
Betyg?