2018-03-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Såg på The Trueman Show sanast

Väldigt bra film

Ja, den är grym!

Blev sugen på att se den nu, tack hehe.
Citera
2018-03-30, 20:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Då vet jag inte om jag vågar se dom andra filmerna nu nämnde.

Om du är kräsmagad och har svårt för bajs på film och andra kroppsvätskor så gör du helt rätt i att låta bli. Jag gillar dom filmerna för de handlar om så pass mycket annat än skit och kiss, men för att få reda på det måste man ju (tyvärr) se filmerna. På tal om Sweet Movie så finns det en bra, gammal tråd här på filmforumet som handlar om den, sök och du skola finna!
Citera
2018-03-30, 20:53
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om du är kräsmagad och har svårt för bajs på film och andra kroppsvätskor så gör du helt rätt i att låta bli. Jag gillar dom filmerna för de handlar om så pass mycket annat än skit och kiss, men för att få reda på det måste man ju (tyvärr) se filmerna. På tal om Sweet Movie så finns det en bra, gammal tråd här på filmforumet som handlar om den, sök och du skola finna!

Känns som jag kommer få lida av min nyfikenhet tack du ska kolla vad det är..
Citera
2018-03-30, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Känns som jag kommer få lida av min nyfikenhet tack du ska kolla vad det är..

Hehe ja, men om du nu mot all förmodan skulle se den så är du ju en filmupplevelse rikare efteråt!
Citera
2018-03-30, 23:11
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hehe ja, men om du nu mot all förmodan skulle se den så är du ju en filmupplevelse rikare efteråt!

Sweet movie var en upplevelse de kan man säga inte sätt något tidigare men så farlig var den inte charm fanns det och annat....
Tänkte testa Salò men nu är jag lite nojig..
Senast redigerad av shorty81 2018-03-30 kl. 23:13.
Citera
2018-03-31, 10:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Sweet movie var en upplevelse de kan man säga inte sätt något tidigare men så farlig var den inte charm fanns det och annat....
Tänkte testa Salò men nu är jag lite nojig..

Vad bra att den inte var alltför jobbig att ta sig igenom då för din del! Då kan ju dock Salò vara en gnutta värre, fortfarande en bra och viktig antifascistisk film, plus att där kan vi prata om en vidrig originalförlaga i Markis de Sade´s bok från 1700-talet som filmen bygger på, den är grov som fan.
Citera
2018-03-31, 13:30
Medlem
Sleepaway Camp (1983)

En fucked-up film med tydliga paralleller till Fredagen den 13:e. Ett syskonpar skickas till sommarläger och kort därefter börjar en serie mord att inträffa. HBTQ-temat är väl det som skiljer filmen från andra i genren, och ett par scener i filmen är hårresande.

Betyg: 2+/5
Citera
2018-03-31, 15:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Sleepaway Camp (1983)

En av de sämre slasherfilmerna ifrån 80-talet om du frågar mig, det enda som gör den minnesvärd är twisten.
Citera
2018-03-31, 15:12
Medlem
Prometheus, den är bra.
Citera
2018-03-31, 19:19
Medlem
Vobblers avatar
TV3 visade "The Karate Kid" igår, så den slökollade jag på. Säkert tio år sen jag såg den, men det är en härlig rulle! Skönt med lite 80-tal ibland. Hade faktiskt glömt bort hur jävla bra Pat Morita var i den rullen.
http://www.imdb.com/title/tt0087538/
Citera
2018-03-31, 23:37
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Wild seed (1965)

En adopterad sjuttonårig flicka i New York får för sig att åka till sin biologiska pappa i Los Angeles.

Någon sorts roadmovie utan väg.

Vilket dravel, men en fin Studebaker syntes en stund, alltid något.
2/5
Citera
2018-04-01, 00:56
Medlem
Split - 2016
Director: M. Night Shyamalan
Stars: James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Haley Lu Richardson

"Three girls are kidnapped by a man with a diagnosed 23 distinct personalities. They must try to escape before the apparent emergence of a frightful new 24th. "

Jag har en förkärlek för filmer som behandlar ämnet Dissociativa personlighetsstörningar och schizofreni.
Men jag hade hoppats på mycket mer från denna.Och Absolut mer från Shyamalan.
Jämfört med exempelvis en av mina favoriter i ämnet på schizofreni Identity så var denna rätt tam.
De kunde ha gått mycket djupare in i karaktärer och byggt vidare på störningen i sig vilket hade gett mer djup och mer känsla till filmen.

Däremot så tyckte jag att James McAvoy var ganska duktig. Han hade kunnat vara lite tydligare i separationen mellan ett par olika personligheter dock. Men det tror jag handlar mycket om manus och klippning.

Inte direkt en film som man har så mycket behållning av att bara slötitta på.

1,5 av 5
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-04-01 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in