2018-07-11, 16:01
Medlem
DR-Drunks avatar
Justice League från 2017

Den får 2 styva ballar av 5 styva ballar. Gick lätt att somna till.
Citera
2018-07-12, 01:00
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Robinson i Roslagen (1948)

Suputen Adolf Jahr spränger fruns sjöbod i luften med sin hembränningsapparat.
Hon blir, med rätta, sur, och slänger ut honom.
Adolf ska nu sätta sig på en öde ö, och sura.

Jösses vilket dravel.
Det var värre än jag någonsin kunde ana.
Adolf tillverkar en kostym av gräs och vass, och springer omkring på en öde ö.

1/5
Citera
2018-07-12, 01:35
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Dinosaurs (1960). Djävulsödlan

På en liten sömnig ö i karibien anläggs en hamn.
Vid sprängningarna hittas ett par infrusna (?) dinosaurier, som, så klart, vaknar.

Vet inte riktigt om det var en medveten komedi, eller möjligen parodi.

Faktiskt så fånig att jag inte kan totalsåga den, trots allt var det en hel del lustiga scener.

Filmen var faktiskt i färg, och effekterna var "tillräckligt" bra.
3-/5

Haha tror att jag såg den för väldigt länge sen. Inte någon av 1960 talets bättre filmer. Du gav den dock ett ganska snällt betyg.

Här är trailern till filmen där man även får se fighten mellan grävskopan och t-rex.

https://www.youtube.com/watch?v=aY3Spw0_Ouw

Får ge den lite credit för dinosaurierna åtminstone, men förstår att de behövde satsa på mer realistiska filmer för i tiden. Hade gett den 3/10 mest för de komiska inslagen.
Citera
2018-07-12, 02:11
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Haha tror att jag såg den för väldigt länge sen. Inte någon av 1960 talets bättre filmer. Du gav den dock ett ganska snällt betyg.

Här är trailern till filmen där man även får se fighten mellan grävskopan och t-rex.

https://www.youtube.com/watch?v=aY3Spw0_Ouw

Får ge den lite credit för dinosaurierna åtminstone, men förstår att de behövde satsa på mer realistiska filmer för i tiden. Hade gett den 3/10 mest för de komiska inslagen.
Jag trodde att jag var ensam om att titta på såna här filmer.
Kul trailer, synd att man missade vilken fin uppercut grävskopan fick till, strax innan den avgörande rallarsvingen.

Lite snäll får man vara ibland, långt sämre filmer har gjorts.

Här var det ju, faktiskt, en historia som, om än orealistisk, ändå hängde ihop hela vägen.
Citera
2018-07-12, 02:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Jag trodde att jag var ensam om att titta på såna här filmer.
Kul trailer, synd att man missade vilken fin uppercut grävskopan fick till, strax innan den avgörande rallarsvingen.

Lite snäll får man vara ibland, långt sämre filmer har gjorts.

Här var det ju, faktiskt, en historia som, om än orealistisk, ändå hängde ihop hela vägen.

Efter lite funderande så är jag osäker på om det var den här filmen jag faktiskt såg.
Minns att jag i början- mitten av 1990 talet tittade på en liknande film som barn o minns att jag tyckte att den var så kass. Framförallt efter jag sett Jurrasic park. Men det var nog från 1960 talet med men den t - Rex var nog ännu sämre. Tror den var ljusgrön och man kunde nästan se trådarna. Handlingen var dock väldigt snarlik den filmen du tog upp. En man och kvinna försöker överleva mot bl.a. den hemska t- rexen. ” din” film är rena rama mästerverket i jämförelse.
Citera
2018-07-12, 09:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Efter lite funderande så är jag osäker på om det var den här filmen jag faktiskt såg.
Minns att jag i början- mitten av 1990 talet tittade på en liknande film som barn o minns att jag tyckte att den var så kass. Framförallt efter jag sett Jurrasic park. Men det var nog från 1960 talet med men den t - Rex var nog ännu sämre. Tror den var ljusgrön och man kunde nästan se trådarna. Handlingen var dock väldigt snarlik den filmen du tog upp. En man och kvinna försöker överleva mot bl.a. den hemska t- rexen. ” din” film är rena rama mästerverket i jämförelse.
Låter nästan som någon Godzillafilm, eller någon som vill efterlikna en sådan.
Citera
2018-07-12, 14:10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The flying deuces (1939). Vi fara till Sahara

Helan och Halvan tar värvning i främlingslegionen, och stökar till det.

Efter att Helan blivit kär i en söt dam i Paris, där dom är på semester.

Helan och Halvan var något jag gillade som barn, och visst är dom fortfarande roliga.
Det här kanske inye var någon av deras bättre filmer.

Nostalgi, eller ej. 3/5 får den av mig.
Citera
2018-07-12, 15:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Spiderman (2002)

En ung man blir biten av spindel, och får oanade krafter.

En riktig serietidningsfilm.
Kanske blir jag aldrig riktigt vuxen, men jag har alltid gillat Spindelmannen, och här man gjort ett riktigt prydligt jobb.

Jo, den var helt OK.
3/5
Citera
2018-07-12, 19:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Spiderman (2002)

3/5

Den bästa filmen om Spindeln som gjorts hittills och även tvåan är mycket bra den med, ettan däremot har en speciell plats i mitt hjärta, såg den två gånger på bio vilket hör till ovanligheterna.

Tråkigt också att Spindelns skapare, Steve Ditko gick och dog i förra veckan, men hans ikoniska teckningar lever vidare och tur är ju det!
Citera
2018-07-12, 20:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den bästa filmen om Spindeln som gjorts hittills och även tvåan är mycket bra den med, ettan däremot har en speciell plats i mitt hjärta, såg den två gånger på bio vilket hör till ovanligheterna.

Tråkigt också att Spindelns skapare, Steve Ditko gick och dog i förra veckan, men hans ikoniska teckningar lever vidare och tur är ju det!
Javisst ja, det läste jag om häromveckan.
Tråkigt

Undrar om mina gamla Marvelserier finns kvar i källaren.
Citera
2018-07-12, 20:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Undrar om mina gamla Marvelserier finns kvar i källaren.

Du är ju äldre än mig men minns ju då jag var ung under nittiotalets början så fanns det fortfarande en hel del Marvel-tidningar som gavs ut på svenska, Mega Marvel var grym, har ett par nummer hemma numera som jag köpte på mig tidigare i år. Idag är det tyvärr tomt på svenska tidningshyllor om man letar serietidningar, men tack och lov finns ju Fantomen kvar och säljs här å där!

Från vilka år på ett ungefär är dina serier ifrån?
Citera
2018-07-12, 20:51
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du är ju äldre än mig men minns ju då jag var ung under nittiotalets början så fanns det fortfarande en hel del Marvel-tidningar som gavs ut på svenska, Mega Marvel var grym, har ett par nummer hemma numera som jag köpte på mig tidigare i år. Idag är det tyvärr tomt på svenska tidningshyllor om man letar serietidningar, men tack och lov finns ju Fantomen kvar och säljs här å där!

Från vilka år på ett ungefär är dina serier ifrån?
Ska vi gissa 68-72 ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in